EUDR: szinte mindenkit érint, mégis csak kevesen készültek fel rá
A nagyvállalatoknak ez év végétől, a kis- és középvállalkozásoknak 2026 júliusától kell eleget tenniük az előírásoknak.
Kilométere 3,3 milliárd forintba fog kerülni.
A Szíjj László érdekeltségébe tartozó Hódút Kft. építheti meg az M44-es út Kecskemét és Szentkirály közötti szakaszát – szúrta ki az Átlátszó az uniós közbeszerzési értesítőben. A szakasz 32,3 kilométeres, 110 km/órával lehet majd haladni rajta és nettó 107 milliárd forintba, vagyis kilométerenként 3,3 milliárd forintba fog kerülni.
A kivitelezést 110 milliárd forintra becsülték, erre a Hódút Kft. 106 996 116 898 forintos ajánlatot adott. A beszerzést uniós alapokból fogják finanszírozni, ám azt írták, hogy „az ajánlatkérő jelen közbeszerzési eljárás alapján kötendő szerződés finanszírozására még nem rendelkezik támogatási szerződéssel”.
A közbeszerzésre a Hódút Kft. mellett konzorciumban a DÖMPER Kft., a Subterra–Raab Kft. és a Pannon-Doprastav Kft., valamint a STRABAG Építő Kft. jelentkezett, a munkálatokhoz alválllalkozókat fognak igénybe venni.
Az Átlátszó felhívta a figyelmet, hogy a Hódút évek óta nyeri a közpénzes megbízásokat.
Szíjj László volt az, akinek a jachtján Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter nyaralt, miközben Facebook-oldalán közzétett posztjai szerint éppen dolgozott.
A nagyvállalatoknak ez év végétől, a kis- és középvállalkozásoknak 2026 júliusától kell eleget tenniük az előírásoknak.
Mit tartalmaz az ajánlás? Mely cégekre vonatkozik? Hogyan védi a vállalkozásokat?
Kedvező lehetőség a likviditás javítására feldolgozóipari vállalatok számára.
Elindult a Gigabit Magyarország program. Változtak a Nemzeti Bajnokok – Zöld és digitális átállást célzó egyműveletes kombinált Hitelprogram feltételei.
Az orosz területek sérthetetlenségéről az alkotmány rendelkezik, ezért nincs miről beszélni.
Újabb fronton kezdett zavarba ejtő szélmalomharcba a Fradi elnöke.