Soron kívüli fogyasztóvédelmi vizsgálatot rendelt el a Ryanairrel szemben Varga Judit tárcája

Az Igazságügyi Minisztérium szerint számos fogyasztói panasz érkezik a Ryanairrel szemben.

  • hvg.hu hvg.hu
Soron kívüli fogyasztóvédelmi vizsgálatot rendelt el a Ryanairrel szemben Varga Judit tárcája

A Ryanairről nemcsak az extraprofit-különadó áthárításával kapcsolatos bejelentések érkeztek, hanem a fogyasztóvédelmi hatóság tapasztalatai szerint minden évben számos fogyasztói panasz is érkezik a légitársasággal szemben, többségében járattörléssel, nem megfelelő tájékoztatással, poggyászkezeléssel és az utasokkal való kommunikációval kapcsolatban. A jövőbeli panaszok megelőzése érdekében a Ryanair-ügyben a kormányhivatal folytatja a hatósági vizsgálatot, és a panaszok nagy száma miatt a fogyasztóvédelemért felelős miniszter (Varga Judit) a társasággal szemben soron kívüli témavizsgálatot rendel el – közölte az Igazságügyi Minisztérium (IM) kedd délelőtt.

A múlt hét slágersztorija volt Nagy Márton és a Ryanair-vezérigazgató Michael O’Leary egymásnak feszülése: utóbbi hajthatatlanul idiótának nevezte a gazdaságfejlesztési minisztert a légitársaságokra kivetett különadó miatt, míg a tárcavezető szerint a légitársaságnak bocsánatot kell kérnie a magyar családoktól az adóteher áthárítása miatt, a stílusról pedig azt mondta, a kormány „kocsmai handabandázásban nem vesz részt”.

Az IM keddi közleményében szintén kitér erre. Azt írták, „az a hangnem, amit a Ryanair vezetése ütött meg a magyar kormánnyal szemben az elmúlt napokban, a panaszok alapján általánosan előfordul a cég részéről az utazóközönséggel szemben is, ami megengedhetetlen. A Ryanair bocsánatkéréssel tartozik, elsősorban az utazóknak.”

Nem csak a tárca kezdeményezett fogyasztóvédelmi intézkedést, hétfő este a Földi Lászó által gründolt és bevallottan a nyílt társadalom ellen indított alapítvány közölte, hogy feljelentette a Ryanairt a fogyasztóvédelemnél, mivel szerintük a légitársaság a weboldalán megtévesztő üzeneteket jelenít meg a magyarországi fogyasztók számára.

Feljelentette a Ryanairt a Védett Társadalom Alapítvány

A Földi László-féle alapítvány bejelentést tett a fogyasztóvédelemnél a légitársaság közleménye miatt.

Útmutató cégvezetőknek

Útmutató cégvezetőknek

Valter Attila: Olyan versenynap nincs, hogy nem fáj

Valter Attila: Olyan versenynap nincs, hogy nem fáj

„A bukásoktól, brutális sérülésektől való félelem folyamatosan bennem van” – meséli Valter Attila országútikerékpár-versenyző a Penge podcast legújabb adásában, ahol arról is beszélget Szilágyi Áronnal és Kenyeres Andrással, hogy milyen gondolatok futnak át az agyán egy esés után, mekkora nyomást jelentett számára a 2021-es berobbanása, és milyen hatással vannak rá a kommentek.