Vannak hatékony eszközök a devizapiaci kockázatok kezelésére
Az árfolyamingadozás feladja a leckét – főleg, ha importhányadot tartalmazó beruházást kell finanszírozni.
A portál forrásai szerint akár hárommilliárd euró is lehet a vételár.
December elsejéig kellene átutalnia a pénzt a magyar államnak a Budapest Airport megvásárlására - írja a Telex, amely emlékeztet arra: a kormány 51 százalékos tulajdonrészt szeretne a ferihegyi repülőteret üzemeltető társaságban, a partner, 49 százalékos résszel pedig a francia Vinci óriáscég lenne, bár ezt hivatalosan nem erősítették meg.
A portál elemzésében arról ír, a teljes vételár iparági becslések szerint 1-3 milliárd euró között lehet - ez kevesebb, mint az a 4,4 milliárd euró, amelyre - adósságokkal együtt - még 2021-ben értékelték a Budapest Airportot.
Azt, hogy a vételárból a ráeső részt nagyon nehezen tudja összekaparni az állam, az elmúlt hetek híreiből is világossá vált. Nagy Márton gazdaságfejlesztési miniszter korábban a Bloombergnek arról beszélt: Magyarország azt tervezi, hogy a repülőtér megvásárlását eszközértékesítésből, költségvetési bevételekből és az állami hitelezők pénzeszközeiből finanszírozza. Az állam ennek keretében többek között értékesítette az Erste Bankban levő, 15 százalékos tulajdonrészét, illetve a VIG biztosítótársaságaiban tavaly megszerezett 45 százalékos részesedését 10 százalékra csökkentette, de rendkívüli devizakötvény-kibocsátás is történt az elmúlt időszakban.
Arról a Bloomberg írt nemrég, hogy így is erősen kérdéses, meglesz-e az egyezség a tervezett időpontra, az év végére.
Az árfolyamingadozás feladja a leckét – főleg, ha importhányadot tartalmazó beruházást kell finanszírozni.
Költséghatékony és magas minőségű szolgáltatások érhetők el, akár a teljes munkavállalói körre, akár csak a kulcspozícióban lévő alkalmazottakra.
Akkor igazán előnyös egy ilyen beruházás, ha a fogyasztás jelentős része egybeesik a napsütéses időszakokkal.
Milyen jogi megfelelési követelményekre kell figyelnie a vállalkozásoknak, ha MI-alapú eszközöket használnak a munkaügyi területeken?
A július 1-i határidő előtti utolsó pillanatban, a hétfői rendkívüli közgyűlésen dőlt el, hogy a fővárosi képviselők kiigazították a már korábban, konszenzussal elfogadott 2025-ös költségvetést, így van újra érvényes büdzséje a fővárosnak – év végéig. Ha nem így lett volna, durva korlátozásokkal és pénzügyi nehézségekkel járó állapotra kellett volna készülni.
A rendelkezés alól csak olyan kiemelt cégek mentesülnek, mint a MÁV vagy az MVM.
Arról is beszélt, ha szemmel lehetne ölni, Brüsszelben egy sortűzzel elintézték volna.
A kormánypárt támogatottsága pedig mélyponton van.
Ha erre nincs jó válasz, a százezres menet csak színes emléknek lesz jó.
A volt vezérkari főnök azt mondta, jobb lenne, ha például a kézigránát-baleset miatt elrendelt vizsgálat eredményét tennék közzé végre.
A légitársaság szerint még este tíz óra előtt újra felszállhatnak.