Miért veszélyes halogatni a digitalizációt? Cégvezetőként ezeket érdemes átgondolnia!
Aki időben cselekszik, hatékonyabban működik és pályázatokhoz, új piacokhoz is hozzáférhet.
Az építési és közlekedési miniszter „elfogadhatatlannak” nevezte, ahogy német tulajdonú Continental vezetése bánik a munkavállalókkal. Elbocsátottak egy szakszervezeti vezetőt is, aki a kirúgások ellen tiltakozott.
„Példátlanul megalázó, megszégyenítő és kizsákmányoló módon foglalkoztatja a munkavállalókat a német tulajdonú Continental” – fogalmazott Lázár János építési és közlekedési miniszter. A térség országgyűlési képviselője azután mondta el véleményét a Rádió7-nek, hogy kirúgták azt a szakszervezeti vezetőt, aki felszólalt a gyárban történt elbocsátások ellen.
Kíváncsi lennék, hogy Németországban vagy máshol ugyanígy viselkedik-e. Nyilván nem."
– mondta Lázár, aki hozzátette, hogy eközben „a Continental folyamatosan kuncsorog a kormánynál”, de ő mindent elkövet, hogy a cég ne kapjon semmilyen kormányzati támogatást, sőt azt is fizesse vissza, amit eddig kapott. A térség munkakörülményeit szerinte javítani fogják a szegedi ipari beruházások (amely során az elektromos autókat gyártó BYD érkezik a városba), illetve az is, hogy nemsokára egy kínai csomagolóipari vállalat érkezik Makóra.
Lázár János is hadat üzent a Continentalnak
A makói gumigyárat azzal vádolja a miniszter, hogy az állami támogatás ellenére kirúgja a magyar dolgozóit.
Lázár szerint egyszerűbb lenne, ha a Continental inkább bezárná az üzemet, ahelyett, hogy „sunyi módszerekkel” lépnek fel a dolgozókkal szemben. A miniszter támogatja a makói önkormányzatot, hogy fogjon össze az érdekképviseletekkel a munkavállalók megvédése érdekében.
A hvg.hu is megírta, hogy novemberben az autóalkatrészeket gyártó üzem több tucat dolgozójának mondott fel, akik a faliújságról értesültek elbocsátásukról. Igaz, a gyár nem volt köteles tájékoztatást adni erről, hiszen összesen 50 embertől váltak meg a Népszava információi szerint – 25-től novemberben, 25-től decemberben –, ami nem számít csoportos létszámleépítésnek. Az üzem a sajtóban a kereslet visszaesésére hivatkozott.
Az eljárás ellen tiltakozott Radics Gábor, a Gumiipari Szakszervezeti Szövetség (GSZSZ) elnöke és a Contitech szegedi gumigyárának dolgozója, aki levelet írt a Continental AG hannoveri vezetésének, amelyben jelezte, hogy olyan dolgozókról volt szó, akik előzőleg vendégmunkásokat tanítottak be.
Radicsot végül január 16-án azonnali hatállyal elbocsátották a cégtől, ahol 27 éve dolgozott. Az elbocsátással egyidőben a szakszervezeti tevékenységével kapcsolatos dokumentációktól, illetve online felületektől is elzárták, és a szakszervezet a cég telephelyén található irodájába sem mehet be – írta akkor a Mérce.
A munkások sérelmezték, hogy a Continental kizárólag magyar munkavállalóknak mondott fel, miközben az üzemben 150 indonéz vendégmunkás is dolgozik.
Aki időben cselekszik, hatékonyabban működik és pályázatokhoz, új piacokhoz is hozzáférhet.
Bővült azon fejlesztési lehetőségek köre, amelyekre a Demján Sándor Tőkeprogramban forrást igényelhetnek a vállalkozások.
Javult a vállalkozások alkupozíciója: az árak konszolidálódtak, a kockázati prémiumok csökkentek, van verseny. Érdemes élni a lehetőségekkel.
Már egyetlen, megfelelően kiválasztott MI-eszköz révén is jelentős hatékonyságnövekedést érhetnek el a kisebb cégek is.
Nem kell már tartós tejet venni, jön a világháború, kivéve Magyarországon – üzeni Orbán. Megnéztük, mi igaz az állításaiból.
Kellemes zenei aláfestés jellemzi, egy mosolygó pap is felbukkan benne.