Megjelent az új készpénztörvény! Milyen kötelezettségekkel kell számolniuk a cégeknek?
Ismertetjük azokat a részletszabályokat, amelyeknek július elsejétől meg kell felelniük a vállalkozásoknak.
Az építési és közlekedési miniszter „elfogadhatatlannak” nevezte, ahogy német tulajdonú Continental vezetése bánik a munkavállalókkal. Elbocsátottak egy szakszervezeti vezetőt is, aki a kirúgások ellen tiltakozott.
„Példátlanul megalázó, megszégyenítő és kizsákmányoló módon foglalkoztatja a munkavállalókat a német tulajdonú Continental” – fogalmazott Lázár János építési és közlekedési miniszter. A térség országgyűlési képviselője azután mondta el véleményét a Rádió7-nek, hogy kirúgták azt a szakszervezeti vezetőt, aki felszólalt a gyárban történt elbocsátások ellen.
Kíváncsi lennék, hogy Németországban vagy máshol ugyanígy viselkedik-e. Nyilván nem."
– mondta Lázár, aki hozzátette, hogy eközben „a Continental folyamatosan kuncsorog a kormánynál”, de ő mindent elkövet, hogy a cég ne kapjon semmilyen kormányzati támogatást, sőt azt is fizesse vissza, amit eddig kapott. A térség munkakörülményeit szerinte javítani fogják a szegedi ipari beruházások (amely során az elektromos autókat gyártó BYD érkezik a városba), illetve az is, hogy nemsokára egy kínai csomagolóipari vállalat érkezik Makóra.
Lázár János is hadat üzent a Continentalnak
A makói gumigyárat azzal vádolja a miniszter, hogy az állami támogatás ellenére kirúgja a magyar dolgozóit.
Lázár szerint egyszerűbb lenne, ha a Continental inkább bezárná az üzemet, ahelyett, hogy „sunyi módszerekkel” lépnek fel a dolgozókkal szemben. A miniszter támogatja a makói önkormányzatot, hogy fogjon össze az érdekképviseletekkel a munkavállalók megvédése érdekében.
A hvg.hu is megírta, hogy novemberben az autóalkatrészeket gyártó üzem több tucat dolgozójának mondott fel, akik a faliújságról értesültek elbocsátásukról. Igaz, a gyár nem volt köteles tájékoztatást adni erről, hiszen összesen 50 embertől váltak meg a Népszava információi szerint – 25-től novemberben, 25-től decemberben –, ami nem számít csoportos létszámleépítésnek. Az üzem a sajtóban a kereslet visszaesésére hivatkozott.
Az eljárás ellen tiltakozott Radics Gábor, a Gumiipari Szakszervezeti Szövetség (GSZSZ) elnöke és a Contitech szegedi gumigyárának dolgozója, aki levelet írt a Continental AG hannoveri vezetésének, amelyben jelezte, hogy olyan dolgozókról volt szó, akik előzőleg vendégmunkásokat tanítottak be.
Radicsot végül január 16-án azonnali hatállyal elbocsátották a cégtől, ahol 27 éve dolgozott. Az elbocsátással egyidőben a szakszervezeti tevékenységével kapcsolatos dokumentációktól, illetve online felületektől is elzárták, és a szakszervezet a cég telephelyén található irodájába sem mehet be – írta akkor a Mérce.
A munkások sérelmezték, hogy a Continental kizárólag magyar munkavállalóknak mondott fel, miközben az üzemben 150 indonéz vendégmunkás is dolgozik.
Ismertetjük azokat a részletszabályokat, amelyeknek július elsejétől meg kell felelniük a vállalkozásoknak.
Folyamatosan bővül a céges bankkártyapiac. A kínálaton egyre inkább látszik, hogy a neobankok megjelenése versenyre készteti a hagyományos bankokat is.
Összefoglaló az aktív pályázatok legfontosabb feltételeiről: kik pályázhatnak, mekkora összeget lehet igényelni, mire fordítható az elnyert támogatás.
A bvk hosszú távú döntés, az adózási kérdéseket ezt figyelembe véve célszerű kezelni.
Budapesten is kitart a jó minőség mellett Wolfgang Puck és fia, Byron Lazaroff-Puck – deklaráltan meg is kérik az árát. A világ egyik legismertebb séfje ma is töretlenül aktív a globális étteremhálózatának ügyeiben, de a Spago éttermeket már fiára bízza. Apát és fiát a menü összeállításáról, az öröklés terhéről, egymással való viszonyukról és arról is kérdeztük, milyen kést használnak. Arról is szó esett, hogy miben erősek a budapesti piacok.
Még mindig nem örök, de a most várhatónál hosszabb és egészségesebb életet ígérnek a longevity módszerei.
Karácsony Gergely azt mondta, hogy az övé a politikai, illetve a jogi felelősség és szívesen bíróság elé áll, hogy ott védje meg az igazát.
Sokszor kipróbált eszközökkel, ígéretekkel és kedvezményekkel igyekszik visszacsábítani híveit a választások előtt az Orbán-kormány.
A lyuk beomlott, és maga alá temette a 17 éves Riccardo B.-t.
Az eddigi vizsgálatok szerint mindkét hajtómű üzemanyagszabályozói ki voltak kapcsolva, ami magyarázhatja, miért zuhant le a gép.