Gondoskodó munkaadó – Adjon-e lakáscélú támogatást a cég a munkavállalóinak?
Kedvező a lehetőség, de alaposan figyelni kell az előírásokra a belső szabályok kialakítására során.
Az építési és közlekedési miniszter „elfogadhatatlannak” nevezte, ahogy német tulajdonú Continental vezetése bánik a munkavállalókkal. Elbocsátottak egy szakszervezeti vezetőt is, aki a kirúgások ellen tiltakozott.
„Példátlanul megalázó, megszégyenítő és kizsákmányoló módon foglalkoztatja a munkavállalókat a német tulajdonú Continental” – fogalmazott Lázár János építési és közlekedési miniszter. A térség országgyűlési képviselője azután mondta el véleményét a Rádió7-nek, hogy kirúgták azt a szakszervezeti vezetőt, aki felszólalt a gyárban történt elbocsátások ellen.
Kíváncsi lennék, hogy Németországban vagy máshol ugyanígy viselkedik-e. Nyilván nem."
– mondta Lázár, aki hozzátette, hogy eközben „a Continental folyamatosan kuncsorog a kormánynál”, de ő mindent elkövet, hogy a cég ne kapjon semmilyen kormányzati támogatást, sőt azt is fizesse vissza, amit eddig kapott. A térség munkakörülményeit szerinte javítani fogják a szegedi ipari beruházások (amely során az elektromos autókat gyártó BYD érkezik a városba), illetve az is, hogy nemsokára egy kínai csomagolóipari vállalat érkezik Makóra.
Lázár János is hadat üzent a Continentalnak
A makói gumigyárat azzal vádolja a miniszter, hogy az állami támogatás ellenére kirúgja a magyar dolgozóit.
Lázár szerint egyszerűbb lenne, ha a Continental inkább bezárná az üzemet, ahelyett, hogy „sunyi módszerekkel” lépnek fel a dolgozókkal szemben. A miniszter támogatja a makói önkormányzatot, hogy fogjon össze az érdekképviseletekkel a munkavállalók megvédése érdekében.
A hvg.hu is megírta, hogy novemberben az autóalkatrészeket gyártó üzem több tucat dolgozójának mondott fel, akik a faliújságról értesültek elbocsátásukról. Igaz, a gyár nem volt köteles tájékoztatást adni erről, hiszen összesen 50 embertől váltak meg a Népszava információi szerint – 25-től novemberben, 25-től decemberben –, ami nem számít csoportos létszámleépítésnek. Az üzem a sajtóban a kereslet visszaesésére hivatkozott.
Az eljárás ellen tiltakozott Radics Gábor, a Gumiipari Szakszervezeti Szövetség (GSZSZ) elnöke és a Contitech szegedi gumigyárának dolgozója, aki levelet írt a Continental AG hannoveri vezetésének, amelyben jelezte, hogy olyan dolgozókról volt szó, akik előzőleg vendégmunkásokat tanítottak be.
Radicsot végül január 16-án azonnali hatállyal elbocsátották a cégtől, ahol 27 éve dolgozott. Az elbocsátással egyidőben a szakszervezeti tevékenységével kapcsolatos dokumentációktól, illetve online felületektől is elzárták, és a szakszervezet a cég telephelyén található irodájába sem mehet be – írta akkor a Mérce.
A munkások sérelmezték, hogy a Continental kizárólag magyar munkavállalóknak mondott fel, miközben az üzemben 150 indonéz vendégmunkás is dolgozik.
Kedvező a lehetőség, de alaposan figyelni kell az előírásokra a belső szabályok kialakítására során.
Az idénymunkásokat foglalkoztató vállalkozásoknak kihívás a szabályok szigorodása.
Főszabály szerint a munkabért forintban kell fizetni. Vannak azonban kivételek, amely esetekben ettől el lehet térni.
A kamatcsökkentést követően megugrott az érdeklődés a Széchenyi Kártya Max Plusz beruházási hiteltermékei iránt.
A Voks 2025 árából akár kétszáz Tisza-szavazás is kijöhetett volna, ám van olyan mutató, amiben még így is alulmarad a lehengerlő kormánypárti akció a számháborúban.
A Tisza Párt elnöke arra kérte a magyar rendőröket, hogy a szombati Pride-on a magyar embereket védjék meg.
Az elítélt drogkereskedő által az igazságügy-minisztériumnak fizetett adomány miatt tovább nőnek Andrej Babis győzelmi esélyei.
Nehéz-Posony Kata, a HVG ügyvédje minden kérdésre válaszol.
Egy Facebook-csoportba töltötték fel a felvételt.
Kinek van igaza a Budapest és a kormány közötti pénzügyi vitában?