A 4-es metró első, a Kelenföldi és a Keleti pályaudvar közötti szakaszát 2008. december 1-jén, a Bosnyák térig húzódó második szakaszt pedig 2009. év végén adják majd át a forgalomnak - jelentette be csütörtökön Demszky Gábor főpolgármester. Vajda Pál főpolgármester-helyettes szerint a metróépítés miatt a főváros egyetlen nagy beruházása sem áll le.

Demszky Gábor szerint a földalatti tömegközlekedésnek egyetlen európai nagyvárosban sincs alternatívája, s leszögezte: Budapestnek metró kell, mégpedig minél gyorsabban és minél hosszabb útvonallal. A főpolgármester a Móricz Zsigmond körtéri aluljáróban tartott tájékoztatóján kitért arra is, hogy az önkormányzat hétéves fejlesztési tervének felülvizsgálatával, átütemezésekkel teremtik elő a Bosnyák térig vezető szakasz finanszírozásához még hiányzó, mintegy 15 milliárd forintot. A tavalyi áron 200 milliárd forintos beruházásból a főváros 41 milliárdot biztosít, s ezen felül 17,4 milliárdot költ a felszíni beruházásokra. A 7,3 kilométeres első szakasz alagútjának fúrása jövőre kezdődhet meg, a Bosnyák térig tartó, 10,5 kilométeres szakasz megvalósításáról pedig legkésőbb 2005 elejéig kell dönteni. Demszky számításai szerint a metróépítéssel, -finanszírozással összefüggő kérdésekről júniusban meghozhatja döntéseit a Fővárosi Közgyűlés és az Országgyűlés is.
A metrót mélyfúrással építik, a felszín bontására pedig csak az állomásoknál lesz szükség. Ez utóbbi helyeken a Milánóban alkalmazott módszert használják. Az állomások oldalfalai után elkészítik a födémet, amelyre azonnal ráépítik az új közműveket, az új útburkolatot, amelyen ismét megkezdődhet a forgalom. Demszky Gábor előre is türelmet kér a budapestiektől a metróépítés éveiben várható közlekedési nehézségek miatt. Ugyanakkor rámutatott arra, hogy a metró elkészültével számításaik szerint naponta 523 ezren, hosszabb távon pedig 715 ezren utazhatnak majd gyorsan és kényelmesen.
Vajda Pál főpolgármester-helyettes szerint a metróépítéssel összefüggésben nem lehet szó közmű cégek eladásáról. A hiányzó 14-17 milliárd forintot szigorúbb költségvetési gazdálkodással, ingatlaneladással és a portfolióban lévő kisebb cégek részvényeladásával lehet biztosítani. A metróépítés miatt a főváros egyetlen nagy beruházása sem áll le. (MTI)

Állj mellénk!

Tegyünk közösen azért, hogy a propaganda mellett továbbra is megjelenjenek a tények!

Ha neked is fontos a minőségi újságírás, kérjük, hogy támogasd a munkánkat.

Állj mellénk!

Tegyünk közösen azért, hogy a propaganda mellett továbbra is megjelenjenek a tények!

Ha neked is fontos a minőségi újságírás, kérjük, hogy támogasd a munkánkat.
Orbán Viktor unalmas lett

Orbán Viktor unalmas lett

Nélküle nem lett volna ilyen az AC/DC – 40 éve halt meg Bon Scott

Nélküle nem lett volna ilyen az AC/DC – 40 éve halt meg Bon Scott

Zöldség, posta, tea – itt van, mi mindennek szállt el az ára Magyarországon

Zöldség, posta, tea – itt van, mi mindennek szállt el az ára Magyarországon

Régóta várt változás jöhet a Facebookra, máshogy jelennének meg a bejegyzések

Régóta várt változás jöhet a Facebookra, máshogy jelennének meg a bejegyzések

Két hónappal tovább érvényesek a rezsiutalványok

Két hónappal tovább érvényesek a rezsiutalványok

Fizetett a brazil kapus, csak ne kelljen Kisvárdán játszania

Fizetett a brazil kapus, csak ne kelljen Kisvárdán játszania