Tetszett a cikk?

A 4-es metró első, a Kelenföldi és a Keleti pályaudvar közötti szakaszát 2008. december 1-jén, a Bosnyák térig húzódó második szakaszt pedig 2009. év végén adják majd át a forgalomnak - jelentette be csütörtökön Demszky Gábor főpolgármester. Vajda Pál főpolgármester-helyettes szerint a metróépítés miatt a főváros egyetlen nagy beruházása sem áll le.

Demszky Gábor szerint a földalatti tömegközlekedésnek egyetlen európai nagyvárosban sincs alternatívája, s leszögezte: Budapestnek metró kell, mégpedig minél gyorsabban és minél hosszabb útvonallal. A főpolgármester a Móricz Zsigmond körtéri aluljáróban tartott tájékoztatóján kitért arra is, hogy az önkormányzat hétéves fejlesztési tervének felülvizsgálatával, átütemezésekkel teremtik elő a Bosnyák térig vezető szakasz finanszírozásához még hiányzó, mintegy 15 milliárd forintot. A tavalyi áron 200 milliárd forintos beruházásból a főváros 41 milliárdot biztosít, s ezen felül 17,4 milliárdot költ a felszíni beruházásokra. A 7,3 kilométeres első szakasz alagútjának fúrása jövőre kezdődhet meg, a Bosnyák térig tartó, 10,5 kilométeres szakasz megvalósításáról pedig legkésőbb 2005 elejéig kell dönteni. Demszky számításai szerint a metróépítéssel, -finanszírozással összefüggő kérdésekről júniusban meghozhatja döntéseit a Fővárosi Közgyűlés és az Országgyűlés is.
A metrót mélyfúrással építik, a felszín bontására pedig csak az állomásoknál lesz szükség. Ez utóbbi helyeken a Milánóban alkalmazott módszert használják. Az állomások oldalfalai után elkészítik a födémet, amelyre azonnal ráépítik az új közműveket, az új útburkolatot, amelyen ismét megkezdődhet a forgalom. Demszky Gábor előre is türelmet kér a budapestiektől a metróépítés éveiben várható közlekedési nehézségek miatt. Ugyanakkor rámutatott arra, hogy a metró elkészültével számításaik szerint naponta 523 ezren, hosszabb távon pedig 715 ezren utazhatnak majd gyorsan és kényelmesen.
Vajda Pál főpolgármester-helyettes szerint a metróépítéssel összefüggésben nem lehet szó közmű cégek eladásáról. A hiányzó 14-17 milliárd forintot szigorúbb költségvetési gazdálkodással, ingatlaneladással és a portfolióban lévő kisebb cégek részvényeladásával lehet biztosítani. A metróépítés miatt a főváros egyetlen nagy beruházása sem áll le. (MTI)

VELETEK VAGYUNK – OLVASÓKKAL, ÚJSÁGÍRÓKKAL!

A hatalomtól független szerkesztőségek száma folyamatosan csökken, a még létezők pedig napról napra erősödő ellenszélben próbálnak talpon maradni. A HVG-ben kitartunk, nem engedünk a nyomásnak, és minden nap elhozzuk a hazai és nemzetközi híreket.

Ezért kérünk titeket, olvasóinkat, hogy tartsatok ki mellettünk, támogassatok bennünket, csatlakozzatok pártolói tagságunkhoz, illetve újítsátok meg azt!

Mi pedig azt ígérjük, hogy továbbra is minden körülmények között a tőlünk telhető legtöbbet nyújtjuk a számotokra!