szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

A Levegő Munkacsoport közleményben támogatja a helyi civil szervezeteknek azt a sajtónyilatkozatát, amelyben elítélik, hogy Árpádföld és Csömör között egy "hibás és ésszerűtlen" nyomvonalon, s - mint fogalmaznak - a joggal visszaélve kezdődött meg az M0-ás keleti szektora újabb szakaszának építése.

Ez a szakasz ugyanis nem azt szolgálja, hogy a kamionforgalom elkerülje a fővárost. Senki sem hiheti el, ha ránéz a térképre, hogy a kamionok tömegei, amelyek az M3-as autópályáról igyekeznek tovább délre vagy nyugatra, vissza fognak fordulni Budapest határától, hogy 20 kilométerrel hosszabb utat tegyenek meg. Az Árpádföld és Csömör közé tervezett nyomvonal mentén ugyanakkor az önkormányzatok már sorra adják el a területeket bevásárlóközpontok, logisztikai bázisok és hasonló létesítmények számára - írja a közlemény. 

Több civil szervezet úgy véli, hogy az M0-ás autópálya keleti szektora újabb szakaszának építése Árpádföld és Csömör között egy hibás és ésszerűtlen nyomvonalon, a joggal visszaélve kezdődött meg márciusban. 
 
A Kisszentmihályért Egyesület, a Csömöri Érdekvédelmi Szövetség és a SZIKE Környezet- és Egészségvédelmi Egyesület, valamint hozzájuk csatlakozva a Levegő Munkacsoport azt állítja: az építkezés megkezdésével a Nemzeti Autópályakezelő Rt. (NA Rt.) megsértette az Európai Unió Kohéziós Alap létrehozásáról szóló rendeletét. környezetvédő szervezet.


Amit a zöld szervezetek javasoltak és sürgetnek immár több mint tíz éve - áll a Levegő Munkacsoport közleményében - , az a környezetvédelmi és közlekedési szempontból egyaránt sokkal kedvezőbb gödöllői átkötés, vagyis az M31-es gyorsforgalmi út megépítése.

A Nemzeti Autópálya Zrt. ezzel szemben arra emlékeztet, hogy az M31-es Gödöllő felé megépülő bekötő út éppen a civilek kérésére épül meg. Béni Gyöngyi, a megbízó Nemzeti Autópálya Zrt. szóvivője közölte: a civilek több évvel ezelőtt azzal érveltek, hogy ez a Gödöllő felé bekötő út tehermentesíti az M0-ás árpádföldi szakaszának tranzitforgalmát.

Az M31-es építése a közbeszerzési pályázat eredményhirdetése után, várhatóan az év végéig elkezdődhet.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

MTI Itthon

Az EU vizsgálatot indít az M0-ás ügyében

Az Európai Bizottság hivatalosan értesítette a Levegő Munkacsoportot és több helyi civil szervezetet arról, hogy vizsgálatot indít az M0-ás autópálya Csömör és Árpádföld közötti szakaszának engedélyezési eljárása során tapasztalt jogsértések miatt.

MTI Itthon

Szigetmonostor nem engedi az M0-ás híd építését

Tárgyalást javasolt a gazdasági minisztériumnak az M0-ás körgyűrű északi Duna-hídjának építéséről Szigetmonostor önkormányzata, amely mindmáig nem járult hozzá a közigazgatási területén áthaladó beruházás engedélyezéséhez.

MTI Itthon

M0: fellebbeztek a környezetvédők

A SZIKE Környezet- és Egészségvédelmi Egyesület fellebbezést nyújtott be a Fővárosi Ítélőtáblához a Fővárosi Bíróság (FB) elsőfokú döntése ellen, amiben az elutasította az M0-ás körgyűrű 3-as út és M3-as autópálya közötti részszakaszára kiadott építési engedély végrehajtásának felfüggesztésére irányuló kérelmüket.

Gazdaság

Az M0-s autóút és a zöld jogok

Akár el is veszhet az M0-s körgyűrű 26,5 kilométernyi szakaszának építésére ígért csaknem 300 millió eurónyi uniós támogatás a zöld szervezetek és a hatóságok közötti háborúság miatt, amely most egy 9 kilométeres szakasz körül lángolt fel. A harc elhúzódásáról azonban nem a zöldek tehetnek.