A munkáltatóval a tárgyalások a sztrájk követelésekről eddig sikertelenek voltak, ezért folytatják a február elsején megkezdett és időközben többször is felfüggesztett gördülő sztrájkot - mondta el sajtótájékoztatóján a VDSZSZ elnöke.
Gaskó István szerint, ha a vasárnap este hét órakor folytatódó egyeztetésen este kilenc óráig sikerül megállapodniuk a MÁV-val a sztrájkkövetelésről és a munkabeszüntetés idején nyújtandó még elégséges szolgáltatásról, akkor lenne esély a nulla órakor kezdődő sztrájk lemondására.
Az érdekvédő elmondta, azért vártak viszonylag sokáig az sztrájk folytatásával, mert tekintettel voltak a vizsgaidőszakokra, illetve láttak esélyt a megállapodásra az új közlekedési minisztérium vezetőivel, akik a munkabéke megteremthetőségéről beszéltek.
A kisebbségi kormány közlekedési tárcája azonban semmit sem tett a kijelentéseiben megfogalmazottak teljesítéséért - tette hozzá.
Gaskó István megismételte a szakszervezet főbb követeléseit: továbbra is 10 százalékos kiszervezési pótlékot kér követelnek a 2007. július elseje óta önállóvá vált MÁV-leányvállalatoknál. Ez most mintegy 15 ezer vasutast érintene. Gaskó István szerint ennek a forrása a kiszervezett leányvállalatoknál rendelkezésre áll. További követelésük, hogy a MÁV Cargo privatizációjának bevételéből 35 ezer vasutas 250 ezer forintot kapjon, amiről Kóka János akkori gazdasági és közlekedési miniszterrel megállapodtak.
Gaskó utalt arra, hogy a VDSZSZ-nek a egészségbiztosítási törvény elleni tiltakozásban is jelentős szerepe volt, és emiatt - jelentette ki - "politikai bosszút állnak rajtuk".
Kijelentette, követeléseikhez ragaszkodnak, ugyanakkor kompromisszumra készek. Példaként említette, hogy követeléseik teljesítését több évre elosztva is elfogadhatónak tartják, illetve a mértékéről is lehet vitatkozni. A "nincs alku" tárgyalási pozíciót azonban nem tudják elfogadni a MÁV-tól.
A VDSZSZ elnöke elmondta: hétfőn újra káosz lesz a vasúti közlekedésben, mert nincs megállapodás a még elégséges szolgáltatásról sem - ezért a munkáltatót terheli a felelősség.
Kérdésre válaszolva Gaskó István elmondta: a MÁV ugyan tagadja, hogy kétezer fős létszámleépítésre készül, de a szakszervezet úgy tudja, a vasúttársaság ingatlankezelő cége privatizációjának előkészítéseként létszámcsökkentést tervez.