szerző:
HVG
Tetszett a cikk?

Egy állásajánlata már biztosan lesz Demszky Gábornak az októberi önkormányzati választások után, tudta meg a HVG: a metróbiztosi posztot szánja neki Tarlós István, a Fidesz főpolgármester-jelöltje. A dolgok jelenlegi állása szerint a metróvonal még Zuglóig sem fog elérni.

A Tarlós István által Demszky Gábornak szánt ajánlat nem nagyvonalú gesztus, inkább fenyegetőzés. Mert bár Tarlós úton-útfélen hangsúlyozza a metró melletti elkötelezettségét, győzelme esetén a legelső dolga lenne, hogy felülvizsgálja az építkezés pénzügyi hátterét, azaz Demszkytől részletes elszámolást várna. „Mérlegelni kell, hogy a metróépítésre szánt források más módon nem hasznosulhatnának-e jobban a közlekedésfejlesztésben” – ezzel a metrópártiak számára korántsem megnyugtató mondattal igyekezett cáfolni a múlt héten a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium azt a híresztelést, amely szerint a kormány elállna a Dél-Buda-Rákospalota metróvonal második szakaszának megépítésétől.

Mindez erősíti azt a gyanút, hogy a dolgok jelenlegi állása szerint a metróvonal nemhogy Rákospalotáig, de még Zuglóig sem fog elérni. Az úgynevezett második szakasz támogatásáról mindenesetre nemhogy az EU, de még a magyar kormány sem dön-tött, s vannak, akik elérkezettnek látják az időt, hogy újult erővel lobbizzanak a metró Budaörs irányába történő mielőbbi továbbviteléről. A viták hátteréről és az egyes csoportok érveiről bővebben a most megjelenő HVG-ben olvashatnak.

Fellángolt a régi vita a zuglói kivezetés szükségességét illetően is. „Az uniós költséghatékonysági elvárások normáinak jobban megfelelne, ha a Bosnyák tér helyett a budaörsi virágpiacig menne tovább a 4-es metró, ami 80 milliárd forintból kivitelezhető” – jelezte a XI. kerület preferenciáit a HVG-nek Lakos Imre fővárosi képviselő, Újbuda alpolgármestere, aki szerint az M1-es és M7-es autópályák felől a fővárosra zúduló forgalom csillapítását jobban szolgálná ez a variáció. Bár az eredetileg harmadik szakaszként emlegetett 2,1 kilométeres meghosszabbítás engedélyezési eljárása még el sem kezdődött, Lakos szerint az első ütem eddigi csúszása miatt volna elegendő idő az újratervezésre. Hiszen a legújabb verzió szerint is legkorábban 2013 végén lehet metróval utazni az Etele tértől a Keletiig.

VELETEK VAGYUNK – OLVASÓKKAL, ÚJSÁGÍRÓKKAL!

A hatalomtól független szerkesztőségek száma folyamatosan csökken, a még létezők pedig napról napra erősödő ellenszélben próbálnak talpon maradni. A HVG-ben kitartunk, nem engedünk a nyomásnak, és minden nap elhozzuk a hazai és nemzetközi híreket.

Ezért kérünk titeket, olvasóinkat, hogy tartsatok ki mellettünk, támogassatok bennünket, csatlakozzatok pártolói tagságunkhoz, illetve újítsátok meg azt!

Mi pedig azt ígérjük, hogy továbbra is minden körülmények között a tőlünk telhető legtöbbet nyújtjuk a számotokra!
MTI Itthon

Négyes metró: bejárás a Móriczon és a Keletinél

A Móricz Zsigmond körtéri és a Keleti pályaudvari metróállomást látogathatják meg az érdeklődők vasárnap a DBR Metró Projekt Igazgatóság szervezte nyílt napon, de jótékonysági koncert, színházi előadás és kiállítás is színesíti a programokat.

MTI Itthon

Júliusban befejeződhet a 4-es metró alagútépítése

Július közepén befejeződhet a 4-es metró alagútjainak építése, majd megkezdődhet a pesti oldalon is az állomások beépítése. A tesztüzem 2013 második negyedévében, a jelenleg érvényes ütemtervnek megfelelően indulhat el.

hvg.hu Itthon

Még nem döntöttek a 4-es metró folytatásáról

A Nemzeti Fejlesztési Minisztérium szerint nem igaz a Blikk állítása, amely szerint már eldöntötték, hogy nem adnak pénzt a 4-es metró második, a Bosnyák térig tartó szakaszára. A tárca közleményében ugyanakkor azt írják, az önkormányzati választások után mérlegelni kell majd, hogy nem hasznosulhatnának-e jobban a metróépítésre szánt források.

MTI Itthon

Mérnök nélkül maradhat a 4-es metró, mert elfogyott a pénz

Lebonyolító mérnök nélkül maradhat a 4-es metró kivitelezése áprilistól, mivel nincs több pénz a tevékenységet ellátó Eurometróval kötött szerződés első szakaszára - közölte a DBR Metró Projekt Igazgatóság csütörtökön. Ha nem sikerül megoldást találni, akkor újra leállhat a kivitelezés.