szerző:
HVG
Tetszett a cikk?

Egy állásajánlata már biztosan lesz Demszky Gábornak az októberi önkormányzati választások után, tudta meg a HVG: a metróbiztosi posztot szánja neki Tarlós István, a Fidesz főpolgármester-jelöltje. A dolgok jelenlegi állása szerint a metróvonal még Zuglóig sem fog elérni.

A Tarlós István által Demszky Gábornak szánt ajánlat nem nagyvonalú gesztus, inkább fenyegetőzés. Mert bár Tarlós úton-útfélen hangsúlyozza a metró melletti elkötelezettségét, győzelme esetén a legelső dolga lenne, hogy felülvizsgálja az építkezés pénzügyi hátterét, azaz Demszkytől részletes elszámolást várna. „Mérlegelni kell, hogy a metróépítésre szánt források más módon nem hasznosulhatnának-e jobban a közlekedésfejlesztésben” – ezzel a metrópártiak számára korántsem megnyugtató mondattal igyekezett cáfolni a múlt héten a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium azt a híresztelést, amely szerint a kormány elállna a Dél-Buda-Rákospalota metróvonal második szakaszának megépítésétől.

Mindez erősíti azt a gyanút, hogy a dolgok jelenlegi állása szerint a metróvonal nemhogy Rákospalotáig, de még Zuglóig sem fog elérni. Az úgynevezett második szakasz támogatásáról mindenesetre nemhogy az EU, de még a magyar kormány sem dön-tött, s vannak, akik elérkezettnek látják az időt, hogy újult erővel lobbizzanak a metró Budaörs irányába történő mielőbbi továbbviteléről. A viták hátteréről és az egyes csoportok érveiről bővebben a most megjelenő HVG-ben olvashatnak.

Fellángolt a régi vita a zuglói kivezetés szükségességét illetően is. „Az uniós költséghatékonysági elvárások normáinak jobban megfelelne, ha a Bosnyák tér helyett a budaörsi virágpiacig menne tovább a 4-es metró, ami 80 milliárd forintból kivitelezhető” – jelezte a XI. kerület preferenciáit a HVG-nek Lakos Imre fővárosi képviselő, Újbuda alpolgármestere, aki szerint az M1-es és M7-es autópályák felől a fővárosra zúduló forgalom csillapítását jobban szolgálná ez a variáció. Bár az eredetileg harmadik szakaszként emlegetett 2,1 kilométeres meghosszabbítás engedélyezési eljárása még el sem kezdődött, Lakos szerint az első ütem eddigi csúszása miatt volna elegendő idő az újratervezésre. Hiszen a legújabb verzió szerint is legkorábban 2013 végén lehet metróval utazni az Etele tértől a Keletiig.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

MTI Itthon

Négyes metró: bejárás a Móriczon és a Keletinél

A Móricz Zsigmond körtéri és a Keleti pályaudvari metróállomást látogathatják meg az érdeklődők vasárnap a DBR Metró Projekt Igazgatóság szervezte nyílt napon, de jótékonysági koncert, színházi előadás és kiállítás is színesíti a programokat.

MTI Itthon

Júliusban befejeződhet a 4-es metró alagútépítése

Július közepén befejeződhet a 4-es metró alagútjainak építése, majd megkezdődhet a pesti oldalon is az állomások beépítése. A tesztüzem 2013 második negyedévében, a jelenleg érvényes ütemtervnek megfelelően indulhat el.

hvg.hu Itthon

Még nem döntöttek a 4-es metró folytatásáról

A Nemzeti Fejlesztési Minisztérium szerint nem igaz a Blikk állítása, amely szerint már eldöntötték, hogy nem adnak pénzt a 4-es metró második, a Bosnyák térig tartó szakaszára. A tárca közleményében ugyanakkor azt írják, az önkormányzati választások után mérlegelni kell majd, hogy nem hasznosulhatnának-e jobban a metróépítésre szánt források.

MTI Itthon

Mérnök nélkül maradhat a 4-es metró, mert elfogyott a pénz

Lebonyolító mérnök nélkül maradhat a 4-es metró kivitelezése áprilistól, mivel nincs több pénz a tevékenységet ellátó Eurometróval kötött szerződés első szakaszára - közölte a DBR Metró Projekt Igazgatóság csütörtökön. Ha nem sikerül megoldást találni, akkor újra leállhat a kivitelezés.