szerző:
MTI
Tetszett a cikk?

Európai uniós pénzből újulhat meg a Budapest–Veresegyház–Vác elővárosi vasútvonal – közölte a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő (NIF) Zrt. pénteken.

A Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. kiírta a pályázatot a Budapest–Veresegyház–Vác vasútvonal elővárosi célú fejlesztése Kohéziós Alap támogatás elnyeréséhez szükséges dokumentációinak elkészítésére. A pályázóknak el kell készíteniük egy megvalósíthatósági tanulmányt, össze kell állítaniuk a támogatási kérelmet, valamint el kell készíteniük a Kohéziós Alap támogatás elnyeréséhez szükséges dokumentációikat.

Az ajánlattételi határidő, illetve a részvételi határidő 2011. november 2., az eredményhirdetés tervezett időpontja: 2011. december 2. és a szerződésköltés várható időpontja: 2011. december 14. Folynak az előkészületek a fővárosi elővárosi vasútvonalak fejlesztésére és a hozzájuk kapcsolódó kiegészítő beruházások megvalósítására, ezek között korszerűsítik a Budapest–Veresegyház–Vác vasúti pályát is.

A tervezett beruházás során korszerűsítik a Rákospalota–Újpest–Veresegyház–Vác vasútvonal pálya-infrastruktúráját, köztük a vasúti pályát, a felsővezetéket, a biztosítóberendezést és a távközlési rendszert. A jelenlegi óránként 60 kilométeres sebességet egyes szakaszokon 80–100 kilométerre növelik, aminek nyomán a menetidő Budapest és Vác között mintegy 20 perccel csökken. A kapacitáshiány és a zavarérzékenység enyhítésére több helyen második vágány létesül – közölte a NIF. Az utasforgalmi helyeken korszerű, 160 méter hosszú, 55 centiméter magas, a korszerű járművek padlószintjével megegyező magasságú peronok épülnek szintbeni megközelítéssel.

MTI / Beliczay László

Az utasforgalmi létesítmények akadálymentes kivitelben készülnek, az utastájékoztatást teljes körűen kiépítik. Egyes nagy forgalmat lebonyolító, balesetveszélyes szintbeni közúti-vasúti keresztezések helyett külön szintű keresztezéseket alakítanak ki. A vasúti utasforgalmi helyek jobb megközelíthetősége érdekében az állomásokon és megállóhelyeken új P+R parkolókat és kerékpártárolókat, egyes helyeken autóbuszmegállókat, illetve buszfordulókat hoznak létre. Loppert Dániel, a beruházó NIF kommunikáció vezetője a közleményben hangsúlyozza: „A fejlesztés célja a korszerű elővárosi vasúti közlekedés fejlesztése mellett a közúti közlekedés fenntarthatóságának biztosítása is”.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!