szerző:
MTI
Tetszett a cikk?

A tavaszi Bringázz a munkába! kampány eredményei is bizonyítják, hogy egyre többen váltanak két kerékre Magyarországon. A program 8000 résztvevője 1,6 millió kilométert tekert, 2053 vállalat csatlakozott a mozgalomhoz, és sokan elegánsan és gyerekeikkel együtt is használták kerékpárjukat - közölte az MTI-vel a Magyar Kerékpárosklub.

A programhoz csatlakozók egy online naptárba gyűjthették letekert kilométereiket, a felületen a kerékpárhasználat körülményeit is megjelölhették.

Az idei eredmények több ponton is felülmúlták a tavaly őszi kampányét: akkor a résztvevők egymillió kilométert tettek meg a mostani 1,6 millióval szemben, ezúttal 230 tonna szén-dioxid-kibocsátástól óvták meg a légkört és 43 millió forintnyi benzinköltséget takarítottak meg. A résztvevő nők száma is emelkedett, a korábbi egyharmaddal szemben most 40 százalék volt arányuk a regisztráltak közül.

Egyre többen tekernek öltönyben vagy szoknyában és bár az adatok még mindig elmaradnak az amszterdami vagy koppenhágai átlagtól, a szervezők közleménye szerint előremutató, hogy egyre többen ülnek Magyarországon is csinosan kerékpárra.

Gyermekkel 3100-an indultak két keréken óvodába vagy iskolába és 403 fő, összesen több mint 2000 alkalommal szállította vasúton biciklijét, hogy az állomásról munkahelyére vagy otthonába tekerhessen.

A kampány eredményességét talán a legjobban a résztvevő vállalatok számának növekedése jelzi: idén 2053 cég regisztrált, míg tavaly ősszel ez a szám 1700, egy évvel ezelőtt pedig csupán 646 volt.

A Bringázz a munkába! kampányt négy évvel ezelőtt a kerékpározás népszerűsítésére hívta életre a Magyar Kerékpárosklub.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!