szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?
Értékelje a cikket:
Köszönjük!

Nem fél attól, hogy a kormányközeli cégek piacon kívüli eszközökkel kiszorítják a magyar piacról, de "ha lesz háború, akkor lesz haditerv is" – mondta az RTL vezérigazgatója a Kreatívnak. Dirk Gerkens többször beszólt a TV2-nek, illetve a társaság tulajdonos-vezérigazgatójának is.

„Soha nem hívott fel Habony Árpád. A hírműsoraink függetlenek” – mondta a Kreatív legfrissebb számában megjelent interjújában Dirk Gerkens. Az RTL Klub vezérigazgatója cáfolta azokat a híreszteléseket, hogy a miniszterelnök kommunikációs főtanácsadója telefonon panaszkodott neki az RTL II. híradójának kritikus hangvétele miatt. Gerkens szerint fideszes politikus „soha nem hívta fel”, viszont az egyik – meg nem nevezett – „szocialista miniszterelnök” korábban igen.

A vezérigazgató nem tudta megmondani, miért nem jött össze az üzlet az RTL megvételét tervező, Fidesz-közelinek tartott Infocenter és a tévétársaságban 2011-ig tulajdonos IKO Média Holding között. Viszont arra a kérdésre, hogy miért ment el az Infocenter szolnoki tulajdonosához, Nyerges Zsolthoz kötődő kosárlabdacsapat meccsére, Gerkens azt válaszolta: „szeretem a sportokat”. Ugyanakkor elárulta, járt már a Simicska Lajos által is szponzorált Veszprém kézimeccsein is.

„Kamu”

A ritkán nyilatkozó RTL-vezér nem hagyta ki a lehetőséget, hogy beszóljon legfőbb vetélytársának, a TV2 tulajdonos-vezérigazgatójának. Simon Zsoltról azt mondta, nem szokott vele találkozni, nem is nagyon lenne miről beszélgetni vele, mert „ha tündérmesékre lennék kíváncsi, akkor elmennék moziba”.

Dirk Gerkens 2004-ben a Való Világról szóló előadáson
©

A TV2 új kommunikációjáról (hogy a 18-59 éves korosztályban piacvezetőek, miközben a hirdetők a 18-49-es korosztályt kedvelik – a szerk.), azt mondta: „kamu”, „ez óvoda”, azt állítva, hogy minden tekintetben ők a piaci győztesek. (Gerkens beszélt még a TV2 eladásáról is, részletek a Kreatív legfrissebb számában.)

Gerkens hosszan beszélt a piaci környezet átalakulásáról is. A hvg.hu március elején arról számolt be, hogy a TV2 eladása után két Fidesz-közelinek tartott médiavezető megkereste a reklámok kihelyezésével, forgalmazásával foglalkozó ügynökségeket, és megpróbálta rávenni őket, hogy idén több reklámot helyezzenek el a kisebbik országos kereskedelmi csatornánál. Az RTL vezetője azt mondta, ő is hallott erről, de nem tart a nyomásgyakorlástól, mert szerinte a nagy multinacionális cégek hazai központjait csak a nézettségi adatok érdeklik, és nem engedik, hogy a magyar leányaik ettől eltérjenek. Ha mégis lesz nyomásgyakorlás, „ha lesz háború, lesz haditerv is. Ha ez így lesz, akkor egyenesen az ügyfelekhez (a reklámozó cégekhez – a szerk.) fogunk menni” – fejtette ki az RTL-vezér a Kreatívnak adott interjúban.

VELETEK VAGYUNK – OLVASÓKKAL, ÚJSÁGÍRÓKKAL!

A hatalomtól független szerkesztőségek száma folyamatosan csökken, a még létezők pedig napról napra erősödő ellenszélben próbálnak talpon maradni. A HVG-ben kitartunk, nem engedünk a nyomásnak, és minden nap elhozzuk a hazai és nemzetközi híreket.

Ezért kérünk titeket, olvasóinkat, hogy tartsatok ki mellettünk, támogassatok bennünket, csatlakozzatok pártolói tagságunkhoz, illetve újítsátok meg azt!

Mi pedig azt ígérjük, hogy továbbra is minden körülmények között a tőlünk telhető legtöbbet nyújtjuk a számotokra!
M. László Ferenc Itthon

"Nem Balkán, ez már Ukrajna" – kirobbant a háború a tévés piacon

A reklámozók évről évre kevesebbet költenek a tévékben, az állami hirdetések furcsamód nem a nézettebb, hanem a kisebbik országos kereskedelmi tévéhez áramlanak. Amióta eladták a TV2-t, forrong a médiapiac. Ami most zajlik, akár diplomáciai lépéseket is maga után vonhat. A hazai médiapiac átalakulásával foglalkozó sorozatunk második része.

MTI Gazdaság

Simicska megelőzte a TV2 vezérét

A legbefolyásosabb magyar média személyiségek listánján Simicska Lajos megelőzte a TV2-vezér Simon Zsoltot, de egyikük sem tudta lenyomni a hét éve folyamatosan első RTL Klub-vezért, Dirk Gerkenst. A rangsort a Marketing és Média magazin állította össze.

MLF Itthon

Nagy kavarások fordíthatták meg a TV2 eladását

Miért pont a céget vezető menedzsereknek adta el a német anyavállalat a TV2-t, és az igazgatók mögött áll-e valaki? Ez a kérdés foglalkoztatja a közvélemény egy részét a decemberi bejelentés óta. Felidézzük, hogyan történt a tévé értékesítése, mely információink szerint a Fidesz mögötti cégbirodalomban is zavart okozott. Az új tulajdonosok szinte a lehetetlenre vállalkoztak: egy év alatt kell talpra állítaniuk a céget, hogy a vásárláshoz kapott hitelüket törleszteni tudják. A hazai média átalakulásáról szóló cikksorozatunk első részét olvashatják.

Elítélte Demeter Szilárd publicisztikáját az izraeli nagykövetség és a Nemzetközi Auschwitz Bizottság is

Elítélte Demeter Szilárd publicisztikáját az izraeli nagykövetség és a Nemzetközi Auschwitz Bizottság is

A Kulka név nem csak a színpadon, az orvostudományban is feledhetetlen

A Kulka név nem csak a színpadon, az orvostudományban is feledhetetlen

A Time magazin szerint végül leválthatja a telefonokat a Microsoft Surface Duo

A Time magazin szerint végül leválthatja a telefonokat a Microsoft Surface Duo