szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Az Európai Bizottság várhatóan 2017-ben vizsgálja meg, teljesítette-e Magyarország a 4-es metró uniós támogatásához kötődő vállalásait – írja a Népszabadság, Brüsszelből kapott tájékoztatás alapján. A lap szerint az ügy egyik érzékeny pontja az utasszám lesz, mert az új metróvonal forgalma egyelőre alig ötöde a támogatási szerződésben vállalt 474 ezer főnek.

Az Európai Bizottságban várhatóan érzékeny téma lesz a budapesti 4-es metró zárójelentése, egyebek mellett azért, mert az új vonalon egyelőre alig napi 100-110 ezer utast számlálnak, pedig korábban félmilliós számot is emlegettek. A mostani adatok a tavaszi átadás után mért 200 ezerhez képest is visszaesést mutatnak.

A félmillió becslést a tervezéskori körülményekre és egy sor olyan beruházásra alapozták annak idején, amelyeket azóta sem valósítottak meg. Ilyen például a dugódíj bevezetése, a kelenföldi csomópont kiépítése vagy P+R parkolók kialakítása. Ezek nélkül sokan nem teszik le az autójukat és választják inkább a metrót.

A dugódíj bevezetését bizonytalan időre kitolták, mert a parlament nem adott rá törvényi felhatalmazást, pedig a támogatási szerződés értelmében legkésőbb 2015-ig be kellene vezetni – emlékeztetnek a cikkben.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!