Index: Több mint 10 cég indulhat a metrótenderen

Az Index szerint 12-16 cég kérte ki a szükséges iratokat ahhoz, hogy kedden délelőtt benyújthassák jelentkezésüket a 3-as metró szerelvényeinek felújítására.

  • hvg.hu hvg.hu
Index: Több mint 10 cég indulhat a metrótenderen

A kocsifelújítási tender első szakasza kedden 10 órakor zárul, addig lehet jelentkezni a pályázatra a cégeknek. Ezután még egy hosszabb tárgyalási szakasz lesz, ami alatt a jelentkezők pontosabban megismerik a metrókocsik állapotát, majd az ajánlattétel után, várhatóan jövő év első felében a tervek szerint megkötik a szerződést.

A nyertesnek a pályaszámon kívül szinte mindent le kell cserélnie, azaz tulajdonképpen egy új kocsit kell építenie.

Az Index úgy tudja: több nyugati cég is fontolgatta, hogy a Közbeszerzési Döntőbizottsághoz fordul, mert hátrányosnak érezték a tender feltételeit, de végül nem tették, versenybe szállnak a versenybe a megbízásért. A fő problémájuk az volt, hogy a győztesnek roppant rövid idő alatt le kell gyártani a prototípust, azaz az első felújított szerelvény, különben nagyon súlyos kötbért fizetne.

Ez a feltétel az orosz gyártóknak kedvez, hiszen nekik rendelkezésre áll egy komplett típus ehhez, míg a nyugatiaknak új járművet kell tervezni fél év alatt. A rövid határidőt pedig a 3-as metró állapota indokolja.

A cikk szerint a legrégebbi szerelvények esetében a teljes kocsiszekrényt lecserélik, forgóvázastól együtt, teljes átkábelezéssel. Így a kocsik külsőre akár radikálisan megváltozhatnak. Hasonló megoldást választottak korábban a prágai metrónál is.

A 3-as metrón a kocsiszerelvény külső méretei adottak ugyan, de a felújított jármű új homlokfalat, szín, ajtókat kaphat, és az orrában ugyanúgy, mint az Alstomnak a 2-es vonalon, be lesz építve egy menekülőajtó.

A kocsikat 3 és fél éven belül kell újraépíteni, folyamatos üzem mellett. A felújított jármű kocsiszekrényére 10 év garanciát kell adni, a kocsinak magának pedig legalább 20 évig kell helyt állnia.

 

Tíz évbe telt, mire rájöttünk, hogyan lehet tökéletes a bécsi szelet – Wolfgang Puck és fia a HVG-nek

Tíz évbe telt, mire rájöttünk, hogyan lehet tökéletes a bécsi szelet – Wolfgang Puck és fia a HVG-nek

Budapesten is kitart a jó minőség mellett Wolfgang Puck és fia, Byron Lazaroff-Puck – deklaráltan meg is kérik az árát. A világ egyik legismertebb séfje ma is töretlenül aktív a globális étteremhálózatának ügyeiben, de a Spago éttermeket már fiára bízza. Apát és fiát a menü összeállításáról, az öröklés terhéről, egymással való viszonyukról és arról is kérdeztük, milyen kést használnak. Arról is szó esett, hogy miben erősek a budapesti piacok.