Vámháború: Hol tartunk most? Mire kell készülniük a vállalatoknak?
Július 27-én az Amerikai Egyesült Államok és az Európai Unió átfogó vámegyezményben állapodtak meg.
Az e-mail marketinget napjainkban egyre több olyan cég alkalmazza, mely vevői nem a fogyasztói rétegből, hanem az üzleti szektorból kerülnek ki. Cikkünkben leírjuk miért és hogyan érdemes ellesniük ezen cégek marketingeseinek a B2C (business to consumer = kereskedés egyéni fogyasztók felé) piacon jelenlévő társaiktól a már bizonyítottan működő e-mail marketing technikákat.
© sxc.hu |
A B2B marketingeseknek hasonló kihívásokkal kell megküzdeniük mint a B2C marketingeseknek csak az összkép és a potenciális megoldási lehetőségek különböznek - különösen ha az egyes taktikákat tekintjük.
A spam szűrők és a tűzfalak elleni kihívás például sokkal inkább számít a B2B e-mail marketingben és a kézbesíthetőség napjainkban az egyik legfontosabb kérdéssé vált. Ezenkívül számos területen a vállalati e-mail szűrőkkel is fel kell venni a versenyt.
Sok nagy külföldi e-mail szolgáltató fejlesztett már ki speciális megoldásokat kizárólag a B2B ügyfelek miatt, melyek segítségével az elküldött levelek a spam szűrők és a fekete listák monitorozása ellenére is célba érnek. Az ilyen megoldások alkalmazhatósága azonban függ az adott B2B üzlet leveleinek mennyiségétől, címlistájának minőségétől és számos egyéb tényezőtől is. A marketing és az értékesítés közti rés bezárul A vállalatok közti értékesítés általában egy többszintű, sokkal komplexebb dolog mint a privát vásárlóknak történő eladás. Az árszintek is magasabbak és a tranzakciók sem zárulnak le a legtöbb esetben olyan rövid idő alatt mint a B2C piacon.
Egy több millió forintos szoftver beüzemelését például egy sokkal mélyebben átgondolt komplex vásárlási folyamat előzi meg mint egy pár tízezer forintos ruha megvásárlását. Az első esetben a vásárló direktben is szeretne kommunikálni valakivel a cégtől. Ráadásul egy B2B vásárlás döntési folyamata majdnem mindig több szereplős és sokkal több a befolyásolási pont is.
A legtöbb B2B marketinges könnyedén megnövelhetné marketing tevékenysége értékét ha fókuszálna az értékesítéssel való minél erősebb integrációra. A kereslet és a feliratkozók generálása a legtöbb B2B marketinges legfontosabb célja. Ez a kereslet aztán az értékesítési folyamat különböző szakaszaiba áramlik bele, különböző pontokat érintve a vállalat rendszerében. Kimondatlanul is felmerül az igény, hogy az e-mail marketing rendszer a lehető legjobban hozzá legyen alakítva az értékesítési rendszerhez, hogy ezáltal egy tökéletes ügyfélszolgálati folyamat is létrejöhessen, ahol nyomon követhető az egyes fogyasztókhoz kapcsolódó összes értékesítési adat.
Egy ilyen folyamat felállítása teljes vállalatot átfogó rendszert igényel, mely integrálja és összekapcsolja a legfontosabb érintkezési pontokat, hogy valóban értékes válaszok születhessenek a fogyasztói kérdésekre.
Számos olyan e-mail marketing alkalmazás létezik már (hazánkban is), mely tökéletesen alkalmas B2B célokra, vagyis a vevőjelöltből ügyféllé válási folyamat nyomon követésére és rögzítésére. A legjobbakhoz természetesen egy ügyfélszolgálati modul is kapcsolható, hogy a vásárlókról rendelkezésre álló információk a konkrét ügymenet során is azonnal felhasználhatóak legyenek. Az ilyen rendszerek segítségével tökéletesen automatizálhatók az online értékesítési és a cégen belüli folyamatok is.
Összegezve megállapítható, hogy a B2B marketing ugyan némileg eltér B2C testvérétől, de azért mégis csak marketing marad. Nagy mulasztást követ el és rengeteg profittól fosztja meg magát az a B2B piacra értékesítő cég, amely nem használja ki a fent vázolt lehetőségeket - különösen, hogy marketingeseinek csak le kellene másolniuk B2C marketinges társaik tapasztalatait, hisz ők már régóta kiváló eredményekkel alkalmazzák ezen technikákat a saját területükön.
Forrás: www.internet-marketing.hu
Július 27-én az Amerikai Egyesült Államok és az Európai Unió átfogó vámegyezményben állapodtak meg.
Az idén hatalmas, 774 milliárd forintos keretösszeg keresi a helyét a GINOP Plusz programban.
A kiberbiztonsági követelmények teljesítése érdekében további fél év felkészülési időt kaptak az érintett szervezetek.
Adózási és adatszolgáltatási kötelezettségek 2025. július 30. és 2025. augusztus 31. között.
A tízes toplistán a nyolcadik helyre került a kamcsatkai földrengés, mégsem voltak halálos áldozatok. Ez hogyan lehetséges? Cikkünkben igyekszünk válaszokat találni. Felidézzük azt a 2004-es katasztrófát is, amikor a világ egy életre megtanulta, mi az a cunami.
Ha sikerül a kormányváltás, más törvényre is hasonló sors vár.
A kormányközeli lap a közvélemény-kutató megfutamodásáról írt, aki szerint erről szó sincs.
Új műsorvezetőket kap a Kalandra fal!