Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"ecb7d481-e198-46c6-b7ad-76d62554d714","c_author":"Horn Andrea","category":"sport","description":"A nemi vizsgálat bevezetése a legújabb döntés, ami után az olimpiai bajnok ökölvívó Iman Helif vissza is lépett egy versenytől. Közben nyilvánosságra kerültek egy hitelesnek vélt teszt eredményei.","shortLead":"A nemi vizsgálat bevezetése a legújabb döntés, ami után az olimpiai bajnok ökölvívó Iman Helif vissza is lépett...","id":"20250609_iman-helif-okolvivas-world-boxing-kotelezo-nemi-vizsgalat-ebx","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/ecb7d481-e198-46c6-b7ad-76d62554d714.jpg","index":0,"item":"46641a3e-e442-4fbb-b0f3-ec406b0e8de4","keywords":null,"link":"/sport/20250609_iman-helif-okolvivas-world-boxing-kotelezo-nemi-vizsgalat-ebx","timestamp":"2025. június. 09. 10:30","title":"Meg tudja-e oldani végérvényesen a Helif-ügyet a sportvilág?","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"c4fa96a0-4ed7-44c7-b174-f28879b5327c","c_author":"HVG","category":"kultura","description":"A tűző napra ültették ki a tanulókat, hogy megnézzenek egy koncertet.","shortLead":"A tűző napra ültették ki a tanulókat, hogy megnézzenek egy koncertet.","id":"20250608_diak-rosszul-lett-hoseg-nemzeti-osszetartozas-napja-margitsziget","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/c4fa96a0-4ed7-44c7-b174-f28879b5327c.jpg","index":0,"item":"75ac8d6d-ab1e-4c9b-8a85-2c632001cf2b","keywords":null,"link":"/kultura/20250608_diak-rosszul-lett-hoseg-nemzeti-osszetartozas-napja-margitsziget","timestamp":"2025. június. 08. 20:41","title":"Több diák is rosszul lett a hőségben a nemzeti összetartozás napján a Margit-szigeten","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"3a7271ed-5017-4625-ab90-e2cfce6dbe87","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Hamarosan elérhető lesz egy új társkereső alkalmazás, ami szakít az eddigi gyakorlattal, amelyen nem látványos képekkel, valamint tökéletesre csiszolt bemutatkozásokkal találkozhat. ","shortLead":"Hamarosan elérhető lesz egy új társkereső alkalmazás, ami szakít az eddigi gyakorlattal, amelyen nem látványos...","id":"20250610_lovejack-uj-tarskereso-alkalmazas-ot-szo-koncepcio","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/3a7271ed-5017-4625-ab90-e2cfce6dbe87.jpg","index":0,"item":"6f0ac3cf-5bb9-4118-818a-1d5164ee58ae","keywords":null,"link":"/tudomany/20250610_lovejack-uj-tarskereso-alkalmazas-ot-szo-koncepcio","timestamp":"2025. június. 10. 09:03","title":"A Tinder már boomer, az új randiappban 5 szóban kell elmondania magáról mindent","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"7e09412b-3588-41b2-b0d0-7e9bfd82412e","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Az megvan, hogy a nevadai sivatagban az 51-es körzetben ufó-technológiával kísérleteznek? Na ezt a legendát a Pentagon terjesztette el.","shortLead":"Az megvan, hogy a nevadai sivatagban az 51-es körzetben ufó-technológiával kísérleteznek? Na ezt a legendát a Pentagon...","id":"20250608_pentagon-ufo-mitosz-amerika-titkos","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/7e09412b-3588-41b2-b0d0-7e9bfd82412e.jpg","index":0,"item":"10e9dbd3-dd7c-4c5a-8089-003b26bf15be","keywords":null,"link":"/tudomany/20250608_pentagon-ufo-mitosz-amerika-titkos","timestamp":"2025. június. 08. 15:37","title":"Maga a Pentagon is megtolta az ufómítoszok kialakulását","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"77ae4794-220c-4008-be4d-67ca6924e1cc","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"Ugyanúgy, mint decemberben, most is a szóvivő válaszolt a Tisza elnökének.","shortLead":"Ugyanúgy, mint decemberben, most is a szóvivő válaszolt a Tisza elnökének.","id":"20250609_Orban-Viktor-helyett-Menczer-Tamas-reagalt-Magyar-Peter-kihivasara","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/77ae4794-220c-4008-be4d-67ca6924e1cc.jpg","index":0,"item":"b4246357-9233-49f0-9860-2c50f1bcd991","keywords":null,"link":"/itthon/20250609_Orban-Viktor-helyett-Menczer-Tamas-reagalt-Magyar-Peter-kihivasara","timestamp":"2025. június. 09. 15:03","title":"Orbán Viktor helyett Menczer Tamás reagált Magyar Péter kihívására","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"cf047fdb-1970-4417-8361-977a50dea7a2","c_author":"Nagy Dániel Gergely","category":"360","description":"Kritikával illeti a baloldalt, amiért értékeit félredobva hozzájárult, hogy szavazói átpártoljanak a szélsőjobboldalhoz. Didier Eribon francia filozófus a fordulatot a családjában is megélte, ennek felismeréséről is szól a magyarul megjelent Visszatérés Reimsbe című könyve.","shortLead":"Kritikával illeti a baloldalt, amiért értékeit félredobva hozzájárult, hogy szavazói átpártoljanak...","id":"20250608_hvg-didier-eribon-interju-francia-filozofus-peremvideki-hangzavar","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/cf047fdb-1970-4417-8361-977a50dea7a2.jpg","index":0,"item":"2ec603db-664d-4121-9c82-3504ad7a61e9","keywords":null,"link":"/360/20250608_hvg-didier-eribon-interju-francia-filozofus-peremvideki-hangzavar","timestamp":"2025. június. 08. 10:30","title":"Tizenöt éve még furcsának hatott, hogy a munkások jobbra szavazzanak, ma ők a szélsőjobb bázisa","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"857a1016-88e7-45a6-a536-35df4d39aaa9","c_author":"Gyükeri Mercédesz","category":"360","description":"Mindig lesznek olyanok, akik a készpénzhasználatban a szabadságot fogják meglátni, ez azonban nem állítja meg a technológiai fejlődést – vallja Ivan Grzalja, a Money Motion konferencia szervezője. A horvát szakemberrel arról is beszélgettünk, hogyan segítheti a technológiai fejlődés a bürokrácia leépítését, és arról is, miért érezte fontosnak a zágrábi találkozó megszervezését.","shortLead":"Mindig lesznek olyanok, akik a készpénzhasználatban a szabadságot fogják meglátni, ez azonban nem állítja meg...","id":"20250609_money-motion-interju-Ivan-Grzalja","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/857a1016-88e7-45a6-a536-35df4d39aaa9.jpg","index":0,"item":"611dfecb-8fd8-4550-8eb2-d6a37fa67e55","keywords":null,"link":"/360/20250609_money-motion-interju-Ivan-Grzalja","timestamp":"2025. június. 09. 10:30","title":"Azt nem tudjuk, Trump mit lép holnap, azt viszont igen, hogy Európa nem bírja követni a tempót","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"92ff8b52-6cb7-4769-b172-64286577aeca","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Új király születik a kiberbűnözők világában? A DragonForce nevű csoport nem csak cégeket támad, de rivális zsarolóvírus-bűnbandákkal is háborúzik a dominanciáért. A Sophos kiberbiztonsági cég szakértői szerint ez az eddiginél sokkal kevésbé kiszámítható helyzetet eredményez.","shortLead":"Új király születik a kiberbűnözők világában? A DragonForce nevű csoport nem csak cégeket támad, de rivális...","id":"20250609_dragonforce-csoport-zsarolovirus-sophos-elemzes","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/92ff8b52-6cb7-4769-b172-64286577aeca.jpg","index":0,"item":"5abf61de-a60f-4d96-afb8-6abc51196cf2","keywords":null,"link":"/tudomany/20250609_dragonforce-csoport-zsarolovirus-sophos-elemzes","timestamp":"2025. június. 09. 08:03","title":"A szemünk előtt esik szét a bűnözők eddigi világa, és ami most születik, az sokkal félelmetesebb","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Webáruház: 10 tipp, amivel megtarthatjuk a vevőket
Tetszett a cikk?
A webáruháznál a kosárelhagyás szinte egyenlő a vásárló elvesztésével. Vagyis amikor a vásárló azután gondolja meg magát, hogy kosárba tette a termékét. Ez nagyobb kudarc, mintha be sem tenné a termékét a kosárba. De miért?
A kutatási eredmények szerint a kosárelhagyási ráta 65-75 százalék között van. Tehát 100 emberből csak körülbelül 30 vásárol ténylegesen, míg 70 valamiért meggondolja magát és vásárlás nélkül távozik. De miért nem vásárolt az a 70 ember, aki kiválasztotta a kívánt terméket? Kutatási eredmények azt mutatják, hogy a leggyakoribb okok a következők:
• magas szállítási költségek, amelyekre nem számítottak • túl magas a vásárlás végösszege • túl hosszú, illetve bonyolult vásárlási folyamat • túl sok személyes információszükséglet • vásárlás előtti kötelező regisztráció • bizonytalan, megbízhatatlan webáruházak
Miután sikerült rájönni a problémát kiváltó okra, azt megszüntetve szinte azonnal ugrásszerű növekedést észlelhető a bevételben is.
A következőkben 10 tippet mutatunk be, amellyel biztosan csökkenteni lehet a kosárelhagyási rátát.
1. Az első vásárló különösen értékes
Tegyük a vásárlási folyamatot egyszerűbbé és gyorsabbá az új vevők részére. Az első vásárlást ne kössük regisztrációhoz, ami akadályt jelent a számára, hosszabbá teszi a vásárlási folyamatot. A vásárlás után azonban ajánljuk fel neki a regisztráció lehetőségét, mint előnyt. Előnye, hogy miután a felhasználó megadja az adatait, a vásárlási folyamat gyorsabbá tehető, mert a szükséges adatok már szerepelni fognak a formokban. Ezután nem akadálynak érzékeli majd a regisztrációt, hanem fogyasztói előnynek. Hasonlóan jó megoldás, ha úgy regisztráljuk be vásárlás közben a felhasználót, hogy szinte észre se veszi
2. A vásárlási folyamat legfontosabb jellemzői
A kosárelhagyások egyik leggyakoribb okának a túl hosszú, bonyolult vásárlási folyamatot szokás tartani. A kutatási eredmények azonban azt mutatják, hogy nincs egyértelmű korreláció a kosárelhagyási ráta és a vásárlási folyamat hossza között. Egy hat lépésből álló folyamaton is könnyedén végig lehet vezetni a vásárlót, amennyiben az megfelelően felépített. Ettől függetlenül a kettő vagy három lépésből álló folyamatot tartják ideálisnak.
Fontos hogy a vásárló tudja, hogy hol tart a vásárlási folyamatban, illetve hány lépés van még hátra. Célszerű számokkal jelölni, hogy hányadik lépésnél tartanak az összeshez viszonyítva. Győződjünk meg arról, hogy egyértelműen van-e leírva minden, hogy mit kell csinálni az egyes lépéseknél. Biztosítunk lehetőségek, hogy meg tudja nézni az előző lépéseket és utána vissza is tudjon térni az éppen aktuális lépéséhez.
A vásárlási folyamat során csak annyi személyes információt kérjünk a vevőről, amennyi feltétlenül szükséges a vásárláshoz. Az egyes lépések tartalmai mindenképpen a látványvonal feletti területen helyezkedjenek el, azaz a vásárló a görgetősáv használata nélkül végig tudjon menni a vásárlási folyamat lépésein.
3. Szállítási és egyéb plusz költségek
Amilyen hamar csak tudjuk, közöljük a vásárlóval, hogy milyen plusz költségek adódnak még a termékárhoz. Ne lepődjön meg, hogy a végén nem annyi a végösszeg, amennyire számított. Célszerű a szállítási költségeket már a termékoldalon feltüntetni, mindenképpen még a vásárlási folyamat előtt.
4.Tegyük egyszerűvé a kosár tartalmának módosítását
Ha valamilyen termékből több szín vagy méret is van, vagy egyéb paramétereit lehet változtatni, akkor minél egyszerűbbé kell tenni a vásárlónak, hogy változtathassa ezeket a paramétereket a kosáron belül. Előfordulhat például, hogy mégis egy másik színt szeretne, vagy egy terméket két különböző színben vásárolna meg. Fontos, hogy a vásárló könnyen és egyszerűen tudjon változtatni a kosár tartalmán, beleértve a nem kívánt termék/ek törlését, illetve új termék/ek hozzáadását a kosárba.
5. Hibaüzenet
Tudassuk a vevővel amennyiben valami hiányzik, vagy rosszul lett megadva a vásárlási folyamat során. Egyértelműen és világosan írjuk le a hibaüzenetünkben, hogy mi az, ami javításra szorul. Figyelnünk kell az üzenet hangvételére, nehogy azt higgye, hogy ő volt buta hozzá. Hogy ennek az esélyét csökkentsük, meg lehet említeni például, hogy a rendszer nem tudta értelmezni a beírt adatot.
6. Tudassuk a vásárlóval, hogy egy valóságos, létező vállalat vagyunk
A vásárlási folyamat során az emberek többségében felébred a kétely a vállalattal kapcsolatosan. Azért, hogy ezt megszüntessük, mindenképpen tüntessük fel az összes elérhetőségünket, hogy tudják és lássák: mi egy létező vállalat vagyunk.
7. Személyes elérhetőség biztosítása
Célszerű egy ingyenes telefonszám, vagy chat-cím megadása arra az esetre, ha például a vásárlónak problémája adódik a vásárlási folyamat során, vagy nem szeretné megadni online módon a bankkártyájának a számát. A hívás rögzítése segít megérteni és értékelni a fogyasztói szükségleteket és magatartást.
8. Megerősítés és garancia
A termék mellett helyezzünk el egy linket, amely a termék garanciájával kapcsolatosan informál, illetve egyéb dolgokról, amely a vásárlót érdekelhetik, ilyenek például a vállalati politika, a szervizzel kapcsolatos egyedi alkalmazások, minőségi tanúsítványok. Sajnos ezek gyakran eldugott helyen vannak. Célszerű azonban minél szembetűnőbb helyre rakni. Biztosítsuk a vásárlót, hogy az adatait bizalmasan kezeljük és nem adjuk ki harmadik félnek.
9. Mentsük el a kosárba maradt elemeket A vevők gyakran hagynak termékeket a kosarukban, amelyeket nem vesznek meg. Emlékeztetni kell a vásárlókat és ösztönözni kell őket, hogy térjenek vissza és vásárolják meg a már korábban kiválasztott termékeket.
10. Termékkel kapcsolatos információk
Jó ha a kosárba rakott termékek mellett egy linket is elhelyezünk róluk. Ez esetben lehetősége van a vásárlónak még egyszer meggyőződni arról, hogy valóban a kívánt terméket fogja megvásárolni. Egy kis kép elhelyezésével a kosárban a termékekről több, mint 10 százalékkal növelhetjük a konverziós rátánkat.
Célszerű a vásárlóval már a termékoldalon közölni az adott termékből raktáron lévő mennyiséget. Így, ha esetleg nincs az adott termékből raktáron, vagy kevesebb van, mint amennyit szeretne, akkor ne kelljen végigjárni a vásárlási folyamatot, mire megtudja ezt az információt. Emellett még célszerű azt is feltüntetni, hogy várhatóan mikor kapja meg a terméket vagy hány napon belül szállítják. Ezek mind fontos és hasznos információk a potenciális vevőknek.
A felsorolt 10 tipp alkalmazásával rövid időn belül ugrásszerű növekedést figyelhetünk meg a konverziók számában. Ezek mellett még érdemes a kosárelhagyó vásárlókat megkérdezni, hogy miért szakították meg a vásárlási folyamatukat. Ezekből a kérdőíves megkérdezésekből értékes információt nyerhetünk, és célirányosan tehetjük egyszerűbbé, gyorsabbá és felhasználóbaráttá a vásárlási folyamatunkat.