A kishalak is tőzsdére mennek

A többletforrásokon kívül az ismertség és az üzleti partnerek fokozódó bizalma, valamint az általánosnál alacsonyabb osztalékadó egyre több kis céget késztet arra, hogy bevezesse részvényeit a tőzsdére.

  • HVG HVG
A kishalak is tőzsdére mennek

Kezdik felfedezni a tőzsdében rejlő lehetőségeket a kisebb hazai cégek is. 2005 óta 16 vállalat papírjai debütáltak a Budapesti Értéktőzsdén (BÉT), vagyis a hazai kibocsátók negyede az utóbbi öt évben lépett a parkettre. Igaz, ezek többsége tőzsdei mértékkel szerényebb méretű vállalat (például Finext, Nordtelekom, Appeninn stb.), amelyik nem sok vizet zavar a nagyobbak mellett. Most azonban újra olyan jelöltek tűntek fel a színen, akik képesek lehetnek felkelteni a befektetők szélesebb tömegeinek figyelmét. Így például a CIG Pannónia Biztosító Nyrt. vagy a vagyonvédelmi piacon érdekelt Őrmester Zrt., bár az utóbbi hárommilliárd forintos tavalyi bevételével szintén nem tartozik a „nagyhalak” közé.

A tőzsde fokozódó népszerűsége korántsem véletlen: a jelenlét funkciója nemcsak a klasszikus forrásbevonás, hanem egyre inkább az „ingyenreklám” is. Kulcsár Tibor, a Kulcs-Soft Nyrt. elnök-vezérigazgatója például cége nem egészen egyéves tőzsdei szereplésének legfőbb hasznaként azt a médiafigyelmet említette, ami e nélkül sosem jutott volna ki vállalkozásának.

A cikk folytatását a HVG legújabb számában olvashatja.

Útmutató cégvezetőknek

Útmutató cégvezetőknek

Ezt ne kérd nyáron a kozmetikustól – életmódváltásra is szükség lehet, hogy megvédjük a bőrt a veszélyektől

Ezt ne kérd nyáron a kozmetikustól – életmódváltásra is szükség lehet, hogy megvédjük a bőrt a veszélyektől

A nyári bőrápolás nem merül ki annyiban, hogy leveszünk egy fényvédőt a polcról. Mit kell tenni, ha minden önmérséklet ellenére leégünk? Mihez kezdjen, akinek problémás a bőre, és milyen termékeket érdemes magunkkal vinni a nyaralásra? Mit együnk, hogy szebbek legyünk? Szakértőkkel beszélgettünk hiedelmekről, jó és rossz praktikákról.