Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"06ac8dad-b5d1-4cd2-a7fa-6a365db52199","c_author":"MTI","category":"sport","description":"Szoboszlai csereként, a hajrában állt be a 2–0-ra megnyert meccsen.","shortLead":"Szoboszlai csereként, a hajrában állt be a 2–0-ra megnyert meccsen.","id":"20241128_Mbappe-es-Szalah-is-tizenegyest-rontott-igy-is-megverte-a-Liverpool-a-Real-Madridot","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/06ac8dad-b5d1-4cd2-a7fa-6a365db52199.jpg","index":0,"item":"88a02930-178f-4162-a5b5-d2ac3cec2ca7","keywords":null,"link":"/sport/20241128_Mbappe-es-Szalah-is-tizenegyest-rontott-igy-is-megverte-a-Liverpool-a-Real-Madridot","timestamp":"2024. november. 28. 08:20","title":"Mbappé és Szalah is tizenegyest rontott, de így is megverte a Liverpool a Real Madridot","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"48977f41-d70c-413c-ba68-ee2c9ff5ba26","c_author":"hvg.hu","category":"vilag","description":"A legnagyobb baloldali szakszervezetek a jövő évi költségvetés ellen tiltakoznak, amely megszorításokat is tartalmaz.","shortLead":"A legnagyobb baloldali szakszervezetek a jövő évi költségvetés ellen tiltakoznak, amely megszorításokat is tartalmaz.","id":"20241129_olaszorszag-orszagos-sztrajk","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/48977f41-d70c-413c-ba68-ee2c9ff5ba26.jpg","index":0,"item":"4b4cf21f-b08a-47a8-8b2d-54265de2501f","keywords":null,"link":"/vilag/20241129_olaszorszag-orszagos-sztrajk","timestamp":"2024. november. 29. 16:03","title":"„Itt az ideje, hogy felforgassuk ezt az országot” – megbénult Olaszország","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"6fcd3f8b-d2f3-4c8a-98a7-f21fd4e52018","c_author":"hvg.hu","category":"gazdasag.ingatlan","description":"A minisztérium és a MÁV olyan bérlőket keresnek a nagy vasútállomásokba, akik elvégeznék a felújításokat, cserébe a költségeket majd lelakhatják.","shortLead":"A minisztérium és a MÁV olyan bérlőket keresnek a nagy vasútállomásokba, akik elvégeznék a felújításokat, cserébe...","id":"20241129_palyaudvar-felujitas-berlok","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/6fcd3f8b-d2f3-4c8a-98a7-f21fd4e52018.jpg","index":0,"item":"8667844e-c6c2-4de7-97d9-c57fd74c25f8","keywords":null,"link":"/ingatlan/20241129_palyaudvar-felujitas-berlok","timestamp":"2024. november. 29. 10:42","title":"Lázárék albérletként akarják felújíttatni a nagy pályaudvarokat","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"f8d6a7ce-b3cc-412b-9641-a61da43600dd","c_author":"hvg.hu","category":"kkv","description":"Az összes megkérdezett több mint fele nem ért egyet a keleti nyitással, és még a kormánypárti szavazók 48 százaléka szerint is csak közepes Magyarország befolyása a nemzetközi színtéren.","shortLead":"Az összes megkérdezett több mint fele nem ért egyet a keleti nyitással, és még a kormánypárti szavazók 48 százaléka...","id":"20241129_Csak-a-fideszesek-koreben-nepszeru-a-keleti-nyitas-politikaja-a-Publicus-merese-szerint","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/f8d6a7ce-b3cc-412b-9641-a61da43600dd.jpg","index":0,"item":"0f37eda9-6a88-490f-ade8-59b0513c4677","keywords":null,"link":"/kkv/20241129_Csak-a-fideszesek-koreben-nepszeru-a-keleti-nyitas-politikaja-a-Publicus-merese-szerint","timestamp":"2024. november. 29. 07:46","title":"Csak a fideszesek körében népszerű a keleti nyitás politikája a Publicus mérése szerint","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"20e203a2-022b-4be7-b1b5-22c77c0af130","c_author":"Balla István","category":"kultura","description":"Fiktív szállal felturbózott zenés portréfilm lenne a Mi vagyunk Azahriah, amely egyben bemutatja a legendás tripla-Puskáshoz vezető utat is, de végül csak követhetetlen katyvasz lett.","shortLead":"Fiktív szállal felturbózott zenés portréfilm lenne a Mi vagyunk Azahriah, amely egyben bemutatja a legendás...","id":"20241128_mi-vagyunk-azahriah-film-kritika-levai-balazs-bauko-attila-puskas-koncert","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/20e203a2-022b-4be7-b1b5-22c77c0af130.jpg","index":0,"item":"88568ab1-3b1b-42b6-8186-9e0fcf1adcdb","keywords":null,"link":"/kultura/20241128_mi-vagyunk-azahriah-film-kritika-levai-balazs-bauko-attila-puskas-koncert","timestamp":"2024. november. 28. 19:35","title":"Azahriah többet érdemelt volna ","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"68a090c4-d3b2-4862-a3a3-002a66164fbd","c_author":"MTI","category":"elet","description":"Biztonsági és élelmiszer-minőségi hiba nem merült fel.","shortLead":"Biztonsági és élelmiszer-minőségi hiba nem merült fel.","id":"20241128_majkrem-vizsgalat-nebih-birsag","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/68a090c4-d3b2-4862-a3a3-002a66164fbd.jpg","index":0,"item":"bec48eb8-ed9f-4bbe-bd6f-599fa03c3719","keywords":null,"link":"/elet/20241128_majkrem-vizsgalat-nebih-birsag","timestamp":"2024. november. 28. 10:16","title":"Májkrémeket vizsgált a Nébih, 650 ezer forintnyi bírságot szabtak ki","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"de256c8f-9ee5-4b6c-b493-0268d6726401","c_author":"hvg.hu","category":"elet","description":"Az amerikai konkurenciát már korábban kóstolta.","shortLead":"Az amerikai konkurenciát már korábban kóstolta.","id":"20241128_Pachert-Balazs-Nagy-Istvan-agrarminiszter-Zord-Balogh-Levente-TikTok","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/de256c8f-9ee5-4b6c-b493-0268d6726401.jpg","index":0,"item":"4863188a-a392-49be-8a0a-c1d1566ba500","keywords":null,"link":"/elet/20241128_Pachert-Balazs-Nagy-Istvan-agrarminiszter-Zord-Balogh-Levente-TikTok","timestamp":"2024. november. 28. 10:38","title":"Balogh Levente és Pachert Balázs üdítőjét reklámozza az agrárminiszter a TikTokon","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"8cef20a1-88f1-461a-ac3a-40db85988c03","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"Nem akarta, hogy a nő felvételt készítsen róla, ezért ki akarta ütni a kezéből a telefonját.","shortLead":"Nem akarta, hogy a nő felvételt készítsen róla, ezért ki akarta ütni a kezéből a telefonját.","id":"20241128_Ratamadt-a-jegyvizsgalora","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/8cef20a1-88f1-461a-ac3a-40db85988c03.jpg","index":0,"item":"f069b28b-f58e-4769-ab2d-2ec58e201489","keywords":null,"link":"/itthon/20241128_Ratamadt-a-jegyvizsgalora","timestamp":"2024. november. 28. 08:57","title":"Nem volt megfelelő jegye, a vonatról leszállva rátámadt a jegyvizsgálóra","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
„A GM megmentése igazi sikertörténet” - így foglalható össze röviden a 102 éves detroiti autógyártó elmúlt 16 hónapja.
„A GM megmentése igazi sikertörténet” - így foglalható össze röviden a 102 éves detroiti autógyártó elmúlt 16 hónapja. A korábban még a világ legnagyobb autógyártójának számító, a válság alatt csődöt jelentő GM-et az amerikai állam 50 milliárd dollárnyi adófizetői pénzből mentette meg, aminek fejében az adófizetők 61 százalékos részesedéshez jutottak a patinás cégben. A társaságot sikerült talpra állítani, és bár jelentős piacvesztést szenvedett el, az utóbbi három negyedévben már profitot termelt. Az állam így elérkezettnek látta az időt, hogy kiszálljon, azaz a részvények egy részét a tőzsdén értékesítse.
A Ford történetének legjobb negyedévét tudhatja maga mögött, az elmúlt években komoly gondokkal küzdő - ám a csőd rémét társaival ellentétben elkerülő - társaság 2010 harmadik negyedévében 1,69 milliárd dolláros adózott nyereséget könyvelhetett el, ami mindenkori csúcsnak számít, az eddigi rekordot még 1997 harmadik negyedévében állította fel a cég 1,13 milliárddal.
A válság alatt ugyancsak csődvédelembe menekülő Chrysler is rálépett a kilábalás rögös útjára, az autógyártó stabil üzemi nyereséget jelentett, és bőséges készpénzállománnyal rendelkezett, ami megteremtheti annak lehetőségét, hogy sikerüljön megvalósítani a cégvezetés által elfogadott 5 éves reorganizációs tervet.
Már felkelőben a nap
Várakozások fölötti eredményeket közöltek harmadik negyedéves gyorsjelentésükben a japán autógyártók is, ráadásul a szigetországi cégek rendre egész éves kilátásukon is javítottak. Mindez azért lehet meglepő, mert az elmúlt hónapokban a jen lényegében folyamatosan erősödött a vezető devizákhoz képest, ami természetesen rontotta az exportra termelő japán vállalatok versenyképességét. Ennek megfelelően az amúgy is gyengélkedő fejlett piacokon nem teljesítettek kimagaslóan a japán autógyártók – sőt nem egy esetben visszaesésről voltak kénytelenek beszámolni – a kínai piacra jellemző keresletnövekedés azonban több mint kompenzálta a fejlett államokban tapasztalt értékesítés-csökkenést, s a cégek többsége ezzel magyarázta a vártnál jobb eredményeket.
Az első fecske a Honda volt, amely még október végén közölte, hogy bő két és félszeresére, 136 milliárd jenre növelte második negyedéves adózott eredményét (az üzleti év március 31-ig tart), s jó 10 százalékkal árbevételét (2250 milliárd jenre). Ezzel párhuzamosan a második legnagyobb japán gyártó azt is jelezte, hogy folyó üzleti évében 500 milliárd jen nyereségre számít, ami előrelépést jelent, hisz az eddigi várakozás 455 milliárd jenről szólt.
A Honda példáját aztán követte a Nissan, a Suzuki és a Toyota is. A Nissan több mint négyszeresére növelte harmadik negyedéves adózott eredményét (101,7 milliárd jen), s árbevételét is húsz százalékkal bővítette, amin felbuzdulva a korábbi 150 milliárdos profitprognózist 270 milliárdra emelte a cégvezetés. Ezzel párhuzamosan a Suzuki is rádobott majd 20 százalékot eredmény-előrejelzésére: míg korábban 30 milliárdos nyereséget jósoltak, most ennél 5 milliárddal magasabb profit a cél.
Bár utolsónak jelentett, nem akart lemaradni hazai versenytársaitól a világ vezető autógyártója sem. A Toyota – amelynek működését az elmúlt negyedévekben visszahívások is nehezítették - a július és szeptember közötti három hónapban 98,7 milliárd jenes adózott eredményt ért el, ami több mint négyszerese a 2009 hasonló időszakában realizált profitnak, egész éves nyereség-várakozását pedig 340-ről 350 milliárd jenre javította.
Európa is villantott
A japán vállalatokhoz hasonlóan elsősorban a feltörekvő piacoknak köszönhetően az öreg kontinens autógyártói is kiemelkedően jól teljesítettek 2010 harmadik negyedévében, ráadásul esetükben még a deviza erősödése sem rontott az eredményeken. A szektor legnagyobb európai szereplője, a német Volkswagen például – részben a kínai értékesítés megugrása eredményeként - 18,4 százalékos árbevétel-bővülés mellett (a teljes forgalom 30,74 milliárd euró volt), 15-szörösére növelte adózott profitját, s az üzemi szintű eredmény is bő hétszerese volt az egy esztendővel korábbinak.
Nem panaszkodhatott a két nagy francia konkurens sem. A PSA Peugeot Citroen a harmadik negyedéves gyorsjelentésében 10,3 százalékos árbevétel-bővülésről (12,99 milliárd eurós forgalomról) adott számot, s ezzel párhuzamosan 1,5 milliárd euróra emelte a teljes 2010-es évre vonatkozó üzemi eredmény-várakozását, míg a Renault 7,6 százalékkal 8,71 milliárd euróra növelte értékesítését, úgy, hogy az Európán kívüli piacokon 22,8 százalékkal ugrott meg az árbevétel.
A prémiumautó-gyártóknak is jól ment Európában. A világ elsőszámú luxusautó gyártója, a német BMW például a tavalyi 76 millió euróról 871 millió euróra növelte adózott eredményét, árbevétele pedig 36 százalékkal 15,9 milliárd euróra emelkedett.
Legnagyobb konkurense, a szintén német Daimler is csillogó számokat tett közzé: az idei 1,61 milliárd eurós nyereség majd 29-szerese a 2009 hasonló időszakában elértnek, miközben a forgalom 30 százalékkal 25,1 milliárd euróra ugrott. Az egy évvel korábbit és a várakozásokat is meghaladó eredmények közlésével egy időben ráadásul a két cég egész éves várakozásán is javított: Dieter Zetsche, a Daimler vezérigazgatója a 2010-es kamat- és adófizetés előtti profitcélt 7 milliárd euróra emelte az eddigi 6 milliárd euróról, míg Norbert Reithofer a BMW első embere arról számolt be, hogy a működési eredmény az árbevétel több mint 7 százalékára rúghat az idén, szemben az eddigi 5 százalékos várakozással.