Nyersanyagpiaci kilátások 2025 második felére
Mi várható a piacokon a globális gazdasági bizonytalanság, a kereskedelmi háborúk és a geopolitikai konfliktusok időszakában?
Évekkel ezelőtt Gyöngyösön tervezte megépíteni első európai üzemét a gumiabroncsot gyártó Apollo Tyres, végül azonban nem lett semmi a beruházásból. Most azonban úgy tűnik, hogy mégsem reménytelen az ügy, néhány éven belül visszatérhet a kérdésre a cég vezetése, hazánk pedig Lengyelországgal versenyezhet az új gyárért - írta a Mfor.hu.
Szerdán a Financial Times közölt egy hosszabb cikket az Apollo Tyres jövőbeli terveiről, a lapnak az indiai vállalat alelnöke nyilatkozott - közölte az Mfor.hu.
"Egy évvel ezelőtt szétnéztünk Európában, elsősorban Magyarországot és Lengyelországot vettük számításba, de az eurózóna válsága miatt ezt egy kicsit félretettük. Két-három év múlva megnézzük, hol tart majd Európa, és ha minden rendben lesz, akkor új üzemeket nyithatunk" - mondta Neerej Kanwar.
Az Apollo 350 millió eurós befektetéssel szeretne új gyárat építeni, ahol évente hétmillió gumiabroncsot gyártanának. Azonban amíg a kontinens nem lábal ki a válságból, addig 50 millió eurós beruházással bővítik hollandiai üzemüket, ahol az eddigi hatmillió helyett 7,5 millió abroncsot készítenének évente.
A mostani hír az Mfor.hu szerint azért meglepő, mert hivatalosan közel négy éve, 2009 májusában derült ki, hogy mégsem épül meg Magyarországon a tervezett üzem. Akkor az Apollo Tyres azzal indokolta a döntést, hogy megvásárolta a holland Vredestein Banden BV-t. Korábban az volt a terv, hogy a magyar gyár az európai és az észak-amerikai piacokat látta volna el, a felvásárlás után azonban ezeket az igényeket Hollandiából elégítették ki. Azóta nem volt szó arról, hogy az Apollo magyarországi üzemet tervezne.
Sokáig úgy tűnt, hogy Gyöngyösön épülhet meg az indiai vállalat első európai üzeme, 2008 januárjában Gyurcsány Ferenc akkori miniszterelnök Indiába látogatott, ott jelentette be, hogy a cég hazánkban építene új gyáregységet. Néhány hónappal később az Apollo visszavonta a gyöngyösi beruházás tervét, akkor még csak arról volt szó, hogy Magyarországon belül új helyszínt keresnek.
Az ok az volt, hogy az építkezés adminisztrációs akadályokba ütközött, a gyöngyösi önkormányzat nem tudta időben biztosítani azt a 45 hektáros területet, amit a társaság megvett volna. Az Apollo tervezett beruházása egyébként komoly vihart kavart, hiszen a gyöngyösi Fidesz-képviselőcsoport népszavazást szeretett volna tartani a gyárról, mivel az szerintük szennyezte volna a környezetet - idézte fel a portál.
Mi várható a piacokon a globális gazdasági bizonytalanság, a kereskedelmi háborúk és a geopolitikai konfliktusok időszakában?
A szabályozás egyre szigorúbb, a megfelelés jogi kötelezettség és stratégiai kérdés is.
Van a kártyás fizetés elfogadásánál kevésbé költséges megoldás is már a piacon: a qvik rendszer használatával a költségek 30–40 százalékkal mérsékelhetők.
A bvk hosszú távú döntés, az adózási kérdéseket ezt figyelembe véve célszerű kezelni.
A világ legnagyobb húsipari cége, a brazil JBS a New York-i tőzsdére lépett, hogy finanszírozza a további növekedését. A zilált múltú vállalatot rendre megtalálják környezetvédők, politikusok és piacfelügyeletek.
Már a Szijjártó-libling akkugyáraknak sem jut az egyedi állami támogatásokból. Az Állami Számvevőszék súlyos kritikákat fogalmazott meg e rendszerrel szemben, mert nem szolgálja a gazdaság érdekeit.
„Elértük a határt, szürkeségben mi vagyunk élen” – énekli Zentai Márk, aki a Mörk leállása óta szólóban zenél. Az új dal címe Szabadon, és a részben a Pride felvonuláson forgatott klipje a HVG-n látható először.
A „jogosulatlan” kriptováltás bekerült a Btk-ba, azonnali hatállyal leállították.
Egészen hihetetlennek tűnő hírek, melyekről kiderült, hogy igazak. Hihető átverések. Mindkét fajtából jutott bőven az elmúlt hetekben a közösségi oldalakra.
Néhány szón, gesztuson múlt 1990-ben, hogy nem borította el Erdélyt az erőszak.