szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Egy franciák által vezetett konzorcium vette át az irányítást a zágrábi nemzetközi légikikötő felett, a 30 évre szóló szerződés szerint mintegy 300 millió eurót fektetnek be a repülőtérbe, a következő 3 év során pedig egy teljesen új terminált is építenek a befektetők. A franciák úgy számolnak, hogy a következő évben 8 százalékkal nőhet a forgalom, illetve hamarosan tengerentúli járatokat is Zágrábba csábíthatnak.

Egy franciák által vezetett konzorcium vette át az irányítást a zágrábi nemzetközi légikikötő felett, a 30 évre szóló szerződés szerint mintegy 300 millió eurót fektetnek be a repülőtérbe, a következő 3 év során pedig egy teljesen új terminált is építenek a befektetők. A franciák úgy számolnak, hogy a következő évben 8 százalékkal nőhet a forgalom, illetve hamarosan tengerentúli járatokat is Zágrábba csábíthatnak – írja a Balkans.com.

A zágrábi légikikötőben 2012-ben mintegy 2,3 millió utas fordult meg, ez még csak mintegy negyede a budapesti Liszt Ferenc repülőtér forgalomának, ám az ambíciózus terveket nézve a horvátok megindulhatnak a felzárkózás útján, főleg azt számba véve, hogy a horvát nemzeti légitársaság, a Croatia Airlines iránt élénken érdeklődik az indonéz Garuda. A régiós légikikötői első helyért komoly verseny folyik: az Etihad Airways nemrég vásárolta meg a szerb Air Serbia 49 százalékát, és az araboknak komoly terveik vannak a belgrádi fejlesztéseket illetően.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!