Szexi, és a profitot is növeli, de hogyan kapcsolódhat egy kisebb cég ehhez a trendhez?
Ötlépcsős útiterv a fenntarthatósági célkitűzések az üzleti stratégiába építéséhez.
A Mindenár.hu portál összevetette a boltláncokat az egy dolgozóra jutó árbevétel alapján. A német kézben lévő diszkontláncok vezetik a rangsort: első a Lidl, ezután a Penny Market és az Aldi következik.
Minden évben megjelenik a magyarországi áruházláncok árbevétel alapján elkészített rangsora, az összárbevétel tekintetében a Tesco áll az élen. A Mindenár.hu blog most összevetette a boltláncokat az egy dolgozóra jutó árbevétel alapján. Ebből a szempontból a német kézben lévő diszkontláncok vezetik a rangsort a 2012-es adatok alapján (Opten adatbázis): első a Lidl, ezután a Penny Market és az Aldi következik. (A felmérésben nem szerepelnek a franchise-alapon működő magyar láncok, mint a CBA, Reál, vagy a Coop, és azt is hozzá kell tenni, hogy a Spar szerepel az össszevetésben, de neki is vannak franchise-partnerei.)
A Lidl ugyanis 2012-ben több mint 200 milliárdos bevételt realizált, miközben 3535 embernek adott munkát, így egy dolgozóra több mint 56 millió forintos éves bevétel jutott. A Penny Market a második, amely 153 milliárd forintos árbevétellel és több mint 3 ezres létszámmal zárt tavalyelőtt, így közel 50 millió forint jutott egy dolgozóra. Az Aldié a harmadik hely, a 69 milliárd forintos bevételt több mint másfél ezer dolgozó munkájával érte el a cég, azaz egy foglalkoztatottra több mint 45 millió forint jutott. A hipermarketeket is működtető láncoknál alacsonyabb az egy dolgozóra jutó bevétel. Az árbevétel alapján abszolút első Tesco 30,5 millió forintos bevételt ért el egy dolgozóra vetítve, az Auchan 37 milliót, míg a Sparnál 26 millió ez az érték. (A Tescónál az árbvétel a pénzügyi évre, azaz a 2012 márciusától 2013 február végéig tartó időszakra vonatkozik.)
Az összevetések az cégek Opten adatbázisában szereplő árbevételi és létszámadatokon alapulnak, a Nielsen piackutató cég tavaly nyáron publikált, részben becslés alapján készült elemzése szerint az érintett vállalatok 2012-es árbevétele azonban másként alakult. A Nielsen szerint a Tesco 2012-ben 709, a Spar 421, a Lidl 291, az Auchan 258, a Penny 187, az Aldi 85 milliárd forintos árbevételt ért el. Ugyanakkor a nielsenes árbevételi számokat az optenes létszámadatokkkal összevetve sem változik az egy dolgozóra jutó árbevétel alapján készült rangsor, csak az eredmények mások.
Ötlépcsős útiterv a fenntarthatósági célkitűzések az üzleti stratégiába építéséhez.
Összefoglaló az aktív pályázatok legfontosabb feltételeiről: kik pályázhatnak, mekkora összeget lehet igényelni, mire fordítható az elnyert támogatás.
Javult a vállalkozások alkupozíciója: az árak konszolidálódtak, a kockázati prémiumok csökkentek, van verseny. Érdemes élni a lehetőségekkel.
Milyen jogi megfelelési követelményekre kell figyelnie a vállalkozásoknak, ha MI-alapú eszközöket használnak a munkaügyi területeken?
A családja körében hunyt el Ozzy Osbourne 76 évesen. Az egykor zűrös életű rocklegenda alig két hete adta le minden idők második legtöbb bevételt termelő jótékonysági koncertjét. Számos egészségügyi problémája volt, Parkinson-kórban is szenvedett.
Az amerikai elnöknek Jeffrey Epsteinnel kapcsolatban olyan összeesküvés-elmélet ellen kell védekeznie, amilyenekhez korábban ő szoktatta a most dühös táborát.