Majdnem szabályozott pénzügyek helyett biztos pillérek
A vállalkozások belső problémáiból eredő pénzügyi válságok jelentős része elkerülhető lenne. Mutatjuk hogyan.
A Mindenár.hu portál összevetette a boltláncokat az egy dolgozóra jutó árbevétel alapján. A német kézben lévő diszkontláncok vezetik a rangsort: első a Lidl, ezután a Penny Market és az Aldi következik.
Minden évben megjelenik a magyarországi áruházláncok árbevétel alapján elkészített rangsora, az összárbevétel tekintetében a Tesco áll az élen. A Mindenár.hu blog most összevetette a boltláncokat az egy dolgozóra jutó árbevétel alapján. Ebből a szempontból a német kézben lévő diszkontláncok vezetik a rangsort a 2012-es adatok alapján (Opten adatbázis): első a Lidl, ezután a Penny Market és az Aldi következik. (A felmérésben nem szerepelnek a franchise-alapon működő magyar láncok, mint a CBA, Reál, vagy a Coop, és azt is hozzá kell tenni, hogy a Spar szerepel az össszevetésben, de neki is vannak franchise-partnerei.)
A Lidl ugyanis 2012-ben több mint 200 milliárdos bevételt realizált, miközben 3535 embernek adott munkát, így egy dolgozóra több mint 56 millió forintos éves bevétel jutott. A Penny Market a második, amely 153 milliárd forintos árbevétellel és több mint 3 ezres létszámmal zárt tavalyelőtt, így közel 50 millió forint jutott egy dolgozóra. Az Aldié a harmadik hely, a 69 milliárd forintos bevételt több mint másfél ezer dolgozó munkájával érte el a cég, azaz egy foglalkoztatottra több mint 45 millió forint jutott. A hipermarketeket is működtető láncoknál alacsonyabb az egy dolgozóra jutó bevétel. Az árbevétel alapján abszolút első Tesco 30,5 millió forintos bevételt ért el egy dolgozóra vetítve, az Auchan 37 milliót, míg a Sparnál 26 millió ez az érték. (A Tescónál az árbvétel a pénzügyi évre, azaz a 2012 márciusától 2013 február végéig tartó időszakra vonatkozik.)
Az összevetések az cégek Opten adatbázisában szereplő árbevételi és létszámadatokon alapulnak, a Nielsen piackutató cég tavaly nyáron publikált, részben becslés alapján készült elemzése szerint az érintett vállalatok 2012-es árbevétele azonban másként alakult. A Nielsen szerint a Tesco 2012-ben 709, a Spar 421, a Lidl 291, az Auchan 258, a Penny 187, az Aldi 85 milliárd forintos árbevételt ért el. Ugyanakkor a nielsenes árbevételi számokat az optenes létszámadatokkkal összevetve sem változik az egy dolgozóra jutó árbevétel alapján készült rangsor, csak az eredmények mások.
A vállalkozások belső problémáiból eredő pénzügyi válságok jelentős része elkerülhető lenne. Mutatjuk hogyan.
Van a kártyás fizetés elfogadásánál kevésbé költséges megoldás is már a piacon: a qvik rendszer használatával a költségek 30–40 százalékkal mérsékelhetők.
Már párszáz milliós hitelnagyság esetén is – akár több tízmillió forinttal – többe kerülhet cégünknek, ha csupán a kamatszint alapján döntünk.
Az elektronikus aláírásoknak egyre nagyobb a szerepe, de a különböző típusok közötti különbségek nem mindig egyértelműek.
Mutatunk újabb hét könyvet, amit nyugodt szívvel ajánlunk a nyárra.
A borbár üzletvezetője szerint a szóváltás nemi irányultságtól független volt.