Céges bankkártyák – Hogyan osszunk?
Folyamatosan bővül a céges bankkártyapiac. A kínálaton egyre inkább látszik, hogy a neobankok megjelenése versenyre készteti a hagyományos bankokat is.
A vita azt követően újult ki, hogy a Hawaiian Airlines ezentúl nem engedi meg, hogy az utasok saját maguk válasszák ki a helyüket a Pago Pago és Honolulu közötti repülőjáraton.
Az utasoknak a beszállás előtt mérlegre kell állniuk, és a súlyuk alapján osztják el őket a szabad helyekre. Egy kiló az egy kiló! Miért fizessen egy 75 kilós ember túlsúlydíjat, ha a csomagja 30 kiló miközben a 150 kilós utas nem fizet többet, ha a csomagja húsz kiló alatt van – így vázolja fel a dilemmát az Air Samoa főnöke. A kicsiny óceániai cég néhány éve a világon elsőként bevezette a túlsúlydíjat az emberekre is. Persze nagy a felháborodás, hiszen az Amerikai Orvosok Szövetsége betegségnek nyilvánította a túlsúlyt. De a tények ettől még tények maradnak: egyre több a kövér utas. A WHO statisztikája szerint 1,9 milliárd ember számít elhízottnak és 600 millió túlsúlyosnak. Ezt úgy számolják ki, hogy a testtömeg indexet veszik alapul: aki 25-ön felül van az túlsúlyos, aki pedig a 30-at is meghaladja az elhízott – olvasható a BBC honlapján közzétett szakértői hozzászólásban.
Egy olasz utas nemrég beperelte az Emirates légitársaságot, mert nem tudott a székében ülni a kilencórás repülőúton. A szomszédja ugyanis annyira kövér volt, hogy a karja betöltötte az ő ülését is. Az erről készült szelfit mellékelte a feljelentéshez. Ítélet még nincs, de a nagy légitársaságok haboznak. Számukra is fennáll az egy kiló az egy kiló alapelve. A túlsúlyos utas növeli a gép tömegét, az üzemanyag-fogyasztást. Azon kívül zavarhatja a többieket, különösen egy hosszabb út során.
A jogvédők viszont diszkriminációról beszélnek, szerintük nem lehet különbséget tenni utas és utas között a testi adottságok alapján. A légitársaságoknak tudomásul kell venniük, hogy túlsúlyos emberek is igénybe veszik a szolgáltatásukat, róluk is gondoskodniuk kell, megteremtve a kényelmes utazás körülményeit. Az üzlet költségekkel jár, amit nem lehet áthárítani emberek bizonyos csoportjaira.
Néhány légitársaság két széket kínál a túlsúlyos utasoknak. Az Air Samoa pedig XL-es széksort állított be. Ez nem diszkrimináció, nem a megszégyenítés a cél – mondja a cég főnöke. Egyszerűen praktikus megoldás: a túlsúlyos utasok extra pénzért extra ellátást kapnak.
Itt az első légitársaság, amely szelektálja az elhízott utasokat
Mielőtt felszáll a repülőre, mindenkinek mérlegre kell állnia.
Folyamatosan bővül a céges bankkártyapiac. A kínálaton egyre inkább látszik, hogy a neobankok megjelenése versenyre készteti a hagyományos bankokat is.
Részletesen bemutatjuk az ilyen esetben felmerülő kötelezettségeket, amelyekkel számolni kell.
Egyre több szektorban kötelező a felelősségbiztosítás. Mire nyújt valódi védelmet? És mikor fizetjük hiába a díjat?
Július 1. fontos határidő a megváltozott a gazdasági tevékenységek egységes ágazati osztályozási rendszerének (TEÁOR) változása miatt.
Az Ügyvédkör elnökét és egy volt belügyminisztert kérdeztünk.
Még több százezer szavazatra lett volna szükség ahhoz, hogy érvényes legyen a 2022-es referendum, mégis ezt tekinti a kormány a népakarat megnyilvánulásának.
Ma egy éve szűnt meg a kötelező akciózás, a kormány azonban nem tudta elengedni.
Timur Ivanovot a bíróság különösen nagy értékű sikkasztásban, valamint bűnszövetkezetben elkövetett, ugyancsak különösen nagy értékű pénzmosásban találta bűnösnek.
Még mindig téma a szombati budapesti Pride a világsajtóban.
A szakértő szerint Európa vezetői végre ráébredtek a geopolitikai veszélyekre.
A tettes a korábbi élettársa volt, aki a támadás folyamán életveszélyesen megsebesítette a közös gyereküket, majd magával is végzett.