Gondoskodó munkaadó – Adjon-e lakáscélú támogatást a cég a munkavállalóinak?
Kedvező a lehetőség, de alaposan figyelni kell az előírásokra a belső szabályok kialakítására során.
A Népszava úgy tudja, az Ikarus Egyedivel való szerződésének bedőlése után a BKV újraindítja korábbi buszösszeszerelő üzemét, amellyel évente néhány tucat új buszt tudna gyártani.
Újraindítaná a Budapesti Közlekedési Vállalat (BKV) a buszösszeszerelő részlegét – írja a Népszava, bár a BKV nem kommentálta, a városháza pedig nem erősítette meg az értesülést. A lap ellenben úgy tudja, hogy a BKV vezetése nemrégiben már levélben fordult a városvezetéshez, hogy újraindulhasson a korábban befagyasztott összeszerelő tevékenysége, a közlekedési vállalat pedig évente néhány tucat új buszt tudna saját használatra legyártani.
A Népszava szerint a BKV döntésének köze van ahhoz, hogy a korábban Mabi-Bus néven futó Ikarus Egyedi Kft. július elején csődöt jelentett annak ellenére, hogy a BKV végül tőlük rendelt buszokat a két évvel ezelőtti metrópótlótenderen az olcsóbb lengyel Solaris-buszok helyett.
Az Ikarus Egyedi buszait is a BKV-nak kellett volna készre szerelnie, és bár a csődöt jelentő buszgyártót a kormány stratégiailag kiemelt vállalattá nyilvánította, a BKV végül szerződést bontott velük.
A Népszava most arról ír, hogy bár Gulyás Gergely Miniszterelnökséget vezető miniszter egy kormányinfón úgy fogalmazott, hogy a kormány magyar buszgyártást akar, de ebben eddig kudarcot vallottak, a kormány végül elengedi az Ikarus Egyedi kezét, a BKV ezért is gondolkozik újra saját összeszerelésű buszokban.
A lap hozzáteszi, ez ugyanakkor csak részben oldaná a BKV szükségleteit, mert a fővárosi járműflotta súlyosan elöregedett.
Kedvező a lehetőség, de alaposan figyelni kell az előírásokra a belső szabályok kialakítására során.
Az idénymunkásokat foglalkoztató vállalkozásoknak kihívás a szabályok szigorodása.
Főszabály szerint a munkabért forintban kell fizetni. Vannak azonban kivételek, amely esetekben ettől el lehet térni.
A kamatcsökkentést követően megugrott az érdeklődés a Széchenyi Kártya Max Plusz beruházási hiteltermékei iránt.
„A bukásoktól, brutális sérülésektől való félelem folyamatosan bennem van” – meséli Valter Attila országútikerékpár-versenyző a Penge podcast legújabb adásában, ahol arról is beszélget Szilágyi Áronnal és Kenyeres Andrással, hogy milyen gondolatok futnak át az agyán egy esés után, mekkora nyomást jelentett számára a 2021-es berobbanása, és milyen hatással vannak rá a kommentek.
Novák Előd szerint a Fidesz hülyét csinál magából.
Hosszú hallgatás után jelentkezett a kormányközeli közvélemény-kutató.
A műsorvezető kiáll a szombati felvonulók mellett és drukkol, hogy békés legyen a rendezvény.
Nehéz-Posony Kata, a HVG ügyvédje minden kérdésre válaszol.
A jelentős indulótőkével is megtámogatott alapítvány már dátumot sem mond, mikorra várható a régóta ígért beruházás.