szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

A Népszava úgy tudja, az Ikarus Egyedivel való szerződésének bedőlése után a BKV újraindítja korábbi buszösszeszerelő üzemét, amellyel évente néhány tucat új buszt tudna gyártani.

Újraindítaná a Budapesti Közlekedési Vállalat (BKV) a buszösszeszerelő részlegét – írja a Népszava, bár a BKV nem kommentálta, a városháza pedig nem erősítette meg az értesülést. A lap ellenben úgy tudja, hogy a BKV vezetése nemrégiben már levélben fordult a városvezetéshez, hogy újraindulhasson a korábban befagyasztott összeszerelő tevékenysége, a közlekedési vállalat pedig évente néhány tucat új buszt tudna saját használatra legyártani.

A Népszava szerint a BKV döntésének köze van ahhoz, hogy a korábban Mabi-Bus néven futó Ikarus Egyedi Kft. július elején csődöt jelentett annak ellenére, hogy a BKV végül tőlük rendelt buszokat a két évvel ezelőtti metrópótlótenderen az olcsóbb lengyel Solaris-buszok helyett.

Az Ikarus Egyedi buszait is a BKV-nak kellett volna készre szerelnie, és bár a csődöt jelentő buszgyártót a kormány stratégiailag kiemelt vállalattá nyilvánította, a BKV végül szerződést bontott velük.

A Népszava most arról ír, hogy bár Gulyás Gergely Miniszterelnökséget vezető miniszter egy kormányinfón úgy fogalmazott, hogy a kormány magyar buszgyártást akar, de ebben eddig kudarcot vallottak, a kormány végül elengedi az Ikarus Egyedi kezét, a BKV ezért is gondolkozik újra saját összeszerelésű buszokban.

A lap hozzáteszi, ez ugyanakkor csak részben oldaná a BKV szükségleteit, mert a fővárosi járműflotta súlyosan elöregedett.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!