Majdnem szabályozott pénzügyek helyett biztos pillérek
A vállalkozások belső problémáiból eredő pénzügyi válságok jelentős része elkerülhető lenne. Mutatjuk hogyan.
Veszteségei miatt a boltbezárások után teljes lengyelországi üzletágától megválhat a Tesco áruházlánc – értesült a Magyar Nemzet londoni forrásból. A veszteséges leányvállalat leépítése a magyar áruházakat és vásárlókat nem érinti.
Lengyelországban a vevő az a lengyel piacra tavaly belépett, szintén brit kötődésű Dealz nevű diszkontlánc lehet, amely rohamtempóban terjeszkedik a közép-európai piacon.
A Tesco anyavállalat központjában azt követően került ismét napirendre a tulajdonoscsere, és születhetett befektetői döntés arról, hogy a diszkontok térhódítása miatt globálisan piaci hátrányba került multi megválik a közép-európai Tesco Europe csoport veszteséges lengyelországi üzletágától, hogy nemrégiben újabb négy hipermarketet és egy nagykereskedelmi centrumot zártak be Lengyelországban.
A lengyel kivonulás azért érdekes a magyar üzletág szempontjából, mert a Csehországban és Szlovákiában működő két másik visegrádi piaccal együtt négyen alkotják a Tesco Europe közép-európai csoportot, amelyet az anyavállalatnál jól jövedelmező leányok társaságaként tartanak számon, kivéve a lengyelországi vonalat.
A Magyar Nemzet megkereste Tesco-Global Áruházak Zrt.-t, amely azt közölte: a lengyelországi boltokat érintő döntések célja, hogy az üzletág teljesítményét javítsák, ezáltal közelítsék a másik három közép-európai piac eredményéhez. A döntések a sajátos lengyel piaci körülményekre reflektálnak, nincsenek hatással a cseh, a szlovák és a magyar üzletág működésére vagy a magyar vásárlókra – jelentették ki.
A cikkben felidézték, hogy Matt Simister, a Tesco Europe vezérigazgatója a Magyar Nemzetnek adott interjúban a nyáron úgy fogalmazott: a cseh, a szlovák és a magyar piacon nagyon erős, nyereséges áruházaik vannak.
Akárcsak Nagy-Britanniában, a magyar kiskereskedelemben is felismerték, hogy a vásárlók egyre inkább a diszkontüzleteket keresik, és már nincs akkora igény az óriási hipermarketekre a városok szélén. Matt Simister erről azt mondta, hogy Magyarországon a hiperek átalakításával járó új stratégiájuk szerint a tízezer négyzetméternél nagyobb áruházakban optimalizálják a saját eladóteret, a kínálat minőségi irányba koncentrálódik, és ismert márkák jelennek meg bérlőkként a bevásárlóközpontokká váló épületekben.
A vállalkozások belső problémáiból eredő pénzügyi válságok jelentős része elkerülhető lenne. Mutatjuk hogyan.
Van a kártyás fizetés elfogadásánál kevésbé költséges megoldás is már a piacon: a qvik rendszer használatával a költségek 30–40 százalékkal mérsékelhetők.
Már párszáz milliós hitelnagyság esetén is – akár több tízmillió forinttal – többe kerülhet cégünknek, ha csupán a kamatszint alapján döntünk.
Az elektronikus aláírásoknak egyre nagyobb a szerepe, de a különböző típusok közötti különbségek nem mindig egyértelműek.
Kudarcba fullad a kormány hónapok óta tartó küzdelme, hogy betiltsa a Pride felvonulást. A HVG élő közvetítése.
Hatalmas. Ez minden idők legnagyobb Pride felvonulása. Ha nem hiszi, nézze meg a videókat.
A Tisza elnöke szerint látszatpolitizálás folyik trükkök százaival és hazugságokkal.
Videóban üzent az esemény helyszínéről.
A tiltottá lett Pride üzenete aktuálisabb, mint valaha.
A Tisza Párt elnöke úgy nyilvánult meg a Pride-ról, hogy le sem írta a rendezvény nevét.
Freddie Mercury kezében sem állt ilyen hetykén a vasaló.
„Jó hazafi harcoshoz” méltón tette közzé, hogy 100 százalékos magyar érettségit tett.