Egy kutatás szerint majdnem minden harmadik magyar fizetése csökkent a járvány miatt

Sokan pedig home office-ra váltottak, amit annyira megszerettek, hogy a jövőben sem szeretnének lemondani róla.

  • hvg.hu hvg.hu
Egy kutatás szerint majdnem minden harmadik magyar fizetése csökkent a járvány miatt

Koronavírus-járvány

Fellélegezhet kicsit a világ, a Covid-19 ugyan nem tűnt el, de nem keseríti meg a mindennapokat. Ám visszatér-e? És mi van a betegség utóhatásaival? Cikksorozatunkban megtalál mindent, ami a koronavírus-járványról tudnia kell.

A Vodafone egy 1000 fős, reprezentatív felmérés elkészítésével kereste a választ arra, hogy milyen hatása van a koronavírusnak a magyar munkavállalókra, és hogy az érintettek hogyan fogadták azokat. A vizsgálatból egyrészt kiderült, hogy

majdnem minden harmadik ember fizetése csökkent a járvány hatására, míg az aktív lakosság csupán 12 százalékának növekedett a jövedelme.

A kitöltők 40 százaléka a munkarendjében is tapasztalt változást: a legtöbb esetben ez a home office, azaz a távmunka növekedését, a megváltozott munkaidőt és a napi, illetve heti beosztást jelentette. Emellett azok, akiknek a járvány miatt lehetőségük nyílt megismerkedni a home office-szal (a kitöltők 8 százaléka), többségében (82 százalékban) szeretnék, ha később is lehetőségük lenne otthonról dolgozni – áll a kutatásról szóló közleményben.

A kérdőív arra is kitért, hogy mik azok a változások, amiket a munkavállalók a járványtól függetlenül is értékelnének. Az első helyre a kitöltők 38 százaléka a rugalmas munkaidőt írta, a 3 legkedvezőbb munkahelyi jellemző közé pedig a rugalmas munkaidő (81 százalékban), a választható részmunkaidő (58 százalékban), a törzsidő-mentes munkavégzés (49 százalékban) és a home office lehetősége (48 százalékban) kerültek fel. A rugalmas munkaidő a vonzó munkahelyi jellemzők között is dobogós lett, csak a versenyképes fizetés és a munkahely biztonsága, stabilitása előzte meg.

A Vodafone kutatásában 1000 fő vett részt, akik közül 617 volt gazdaságilag aktív. Az adatfelvétel 2021 februárjában és márciusában zajlott online kérdőíven keresztül. A minta reprezentatív a magyar lakosságra nem, korcsoport, végzettség, lakóhelytípus és régió alapján.

Útmutató cégvezetőknek

Útmutató cégvezetőknek

Mikor jó egy céges hitelajánlat?

Már párszáz milliós hitelnagyság esetén is – akár több tízmillió forinttal – többe kerülhet cégünknek, ha csupán a kamatszint alapján döntünk.