szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Az előtörlesztést választók, a késedelmesen törlesztők és a törlesztést befejezők tájékoztatásánál is hiányosságokat talált az MNB vizsgálata.

Tíz banknál tartott vizsgálatot a Magyar Nemzeti Bank arról, hogy a jogszabályban rögzített határidőben és megfelelő tartalommal küldik-e meg a fogyasztóknak a szerződéskötést követő tájékoztatásokat.

A vizsgálatok mind a tíz intézmény esetében hiányosságokat tártak fel.

Az egyik leggyakoribb hiányosság az, hogy ha az ügyfél kéri, az egyedi kimutatást akkor sem adják ki 90 napon belül. Szintén problémás azoknak a tájékoztatása, akik előtörlesztést szeretnének. Emellett az Országos Betétbiztosítási Alapra (OBA) vonatkozó tájékoztató aktualizálása és a betétekkel kapcsolatos rendszeres tájékoztatás kapcsán is talált hibákat a jegybank.

A bankok „több, mint felénél” voltak olyan ügyfelek, akiket csak a jogszabályi határidőn túl értesítettek arról, hogy a törlesztési kötelezettségük elmaradása miatt a Központi Hitelinformációs Rendszerbe továbbították az adataikat.

A fizetési számlák, valamint a hitelszerződések lezárását követően a pénzügyi intézményeknek 30 napon belül szükséges egyértelmű, közérthető és teljes körű kimutatást küldeniük. E tájékoztatási kötelezettség teljesítése tekintetében mind a tíz vizsgált intézmény esetében hiányosságok adódtak.

Hogy pontosan melyik pénzintézet melyik szabálytalanságot követte el a felsoroltak közül, azt nem részletezték, csak a büntetési tételeket írták le. A legnagyobb, 9,5 millió forintos bírságot az OTP kapta, az MKB 8, a CIB és az Erste Bank 7,5-7,5 millió forintot fizethet. A Budapest Bankot 6,5, a Magnet Bankot és a Takarékbankot 5,5, a Raiffeisent 5, a Duna Takarék Bankot 4,9, az UniCredit Bankot pedig 4,8 millió forintra büntették.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!