szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Átlagosan 8 és fél perc késéssel szálltak fel a repülők Nagy-Britanniában tavaly, a Wizz Air 14 perces eredménye a lista utolsó helyét jelentette.

Összeszámolta a brit Polgári Repülési Hatóság azt, hogy mennyi késéssel szálltak fel az ország repülőtereiről az egyes légitársaságok gépei 2021-ben. A Sky News szerint arra jutottak:

a legtöbbet a Wizz Air repülői késtek, átlagosan 14 perc 24 másodperccel a menetrend szerinti felszállási idő után indultak el.

A listán a második 13 perc 18 másodperces átlaggal a Tui, a harmadik pedig 12 perc 42 másodperccel a British Airways. A legjobbnak az Aer Lingus bizonyult, amelynél 3 perc 12 másodperc volt az átlagos felszállási késés. Az easyJetnél 4 perc 36 másodperc, a Ryanairnél pedig 6 perc 6 másodperc volt az átlag.

A teljes iparági átlag – amelyben azokat a légitársaságokat vizsgálták, amelyek egy év alatt több, mint 2500 járatot indítottak Nagy-Britanniából – 8 és fél perc volt. És ez még csak 2021-ről szól, az idei nyáron sokat romlott a helyzet.

* * * Támogatott hitel vállalkozások számára

A Széchenyi Kártya Program némileg megváltozott feltételekkel, Széchenyi Kártya Program MAX+ néven folytatódik 2023-ban. Ennek köszönhetően év végéig fix 5 százalékos kamat mellett kaphatnak kölcsönt céljaik megvalósításához a vállalkozások. Ez a jelenlegi piaci kamatozású vállalkozói hitelekhez képest 12-18 százalékos kamatelőnyt jelent. A Bankmonitor Széchenyi Hitel kalkulátorával a vállalkozások ellenőrizhetik, hogy milyen támogatott hitelt igényelhetnek.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

Serdült Viktória Gazdaság

Törölték a repülőjáratát, vagy órákat késett? Elmondjuk, hogyan kaphat segítséget vagy kártalanítást

Hetek óta tart a káosz az európai repülőtereken, a hétvégén a Ryanair spanyol személyzete jelentette be, hogy júliusban 12 napot sztrájkolnak. A jellemzően a földi kiszolgáló személyzet hiánya miatt kialakult torlódások, késések, járattörlések már Ferihegyet sem kímélik. Az utasok közül azonban még mindig kevesen tudják, hogy törlés, késés vagy akár megtagadott beszállítás esetén milyen jogaik vannak. Mikor jár a szállodai elhelyezés, milyen esetben kaphatunk transzfert, vagy akár több száz euró kártalanítást – Salamon András jogi tanácsadó segítségével minden lehetőséget végigvettünk.