Gondoskodó munkaadó – Adjon-e lakáscélú támogatást a cég a munkavállalóinak?
Kedvező a lehetőség, de alaposan figyelni kell az előírásokra a belső szabályok kialakítására során.
Az érdekképviselet szerint nagy bajban van a BKV, elkeseredett lépéssel próbálnák meg még több túlmunkára buzdítani a sofőröket.
„Kutyaharapást szőrével orvosolna a BKV: a végtelenségig túlóráztatná az egyébként is kimerült járművezetőit, hogy így ellensúlyozza a cégnél mostanra kritikussá vált létszámhiányt” – írja szerdai közleményében az Egységes Közlekedési Szakszervezet (EKSZ). Az EKSZ szerint azoknak, akik hajlandók bevállalni a túlórákat, „a cég havonta bruttó 15 ezer forint ösztönző pénzt ajánlott fel”.
Az EKSZ szerint azonban az ilyen típusú túlóra egyszerre méltatlan és veszélyes is.
A szakszervezet azt írta, hogy a BKV menedzsmentje belső körlevélben ajánlotta fel az „ösztönző pénzt”, ráadásul úgy, hogy nem havonta, hanem bizonyos időközönként egyszerre fizetnék ki, hogy a végösszeg nagyobbnak tűnjön.
Egyre nagyobb a nyomás a kormányon, a BKV energiaköltségei is megduplázódtak
A kormány az üzemanyagok ársapkájával komoly pénzekkel támogatja a személyes autózást - igaz, a Mol kontójára. Eközben a közösségi közlekedési cégek roskadoznak az elszállt energiaköltségek alatt. A taxisok nyomott áron tankolhatnak, miközben a fuvarozók nem, a fuvardíjak további emelése elkerülhetetlen.
Az NKSZ elnöke, Naszályi Gábor azt mondta, elismeri, hogy a BKV „végtelenül nehéz helyzetben van”, azonban szerinte ez a túlóraprogram egy „elhibázott megoldási javaslat”, mivel a fővárosi sofőrök már így is leterheltek, így is sokat túlóráznak, „nem lenne szabad újabb pluszmunkára ösztönözni őket”.
Brutálisan nőnek Budapest kiadásai, ezért újraírták a költségvetést
A költségvetés átalakításával próbálja Budapest finanszírozni az erőteljesen megugró kiadásait.
A BKV valóban nagyon nehéz helyzetben van: az állam – hiába lenne ez szerződésbe foglalt kötelezettsége – még nem fizette ki a 2022-re járó, 12 milliárd forintos normatív támogatást, a főváros ráadásul emellé szeretne 14 milliárd forintnyi működési támogatást is kapni. Kiss Ambrus általános főpolgármester-helyettes nemrégiben úgy fogalmazott: akkora bajban van jelenleg a főváros, hogy 2022-ben még a technikai csőd sem kizárt.
A főváros nem adná át a vízműveket az államnak
Kiss Ambrus általános főpolgármester-helyettes szerint van olyan forgatókönyv is, hogy a főváros technikai csődbe jut.
Kedvező a lehetőség, de alaposan figyelni kell az előírásokra a belső szabályok kialakítására során.
Az idénymunkásokat foglalkoztató vállalkozásoknak kihívás a szabályok szigorodása.
Főszabály szerint a munkabért forintban kell fizetni. Vannak azonban kivételek, amely esetekben ettől el lehet térni.
A kamatcsökkentést követően megugrott az érdeklődés a Széchenyi Kártya Max Plusz beruházási hiteltermékei iránt.
„A bukásoktól, brutális sérülésektől való félelem folyamatosan bennem van” – meséli Valter Attila országútikerékpár-versenyző a Penge podcast legújabb adásában, ahol arról is beszélget Szilágyi Áronnal és Kenyeres Andrással, hogy milyen gondolatok futnak át az agyán egy esés után, mekkora nyomást jelentett számára a 2021-es berobbanása, és milyen hatással vannak rá a kommentek.
Novák Előd szerint a Fidesz hülyét csinál magából.
Hosszú hallgatás után jelentkezett a kormányközeli közvélemény-kutató.
A magyarok nem keveset tettek hozzá a homoszexualitás kultúrtörténetéhez.
Nehéz-Posony Kata, a HVG ügyvédje minden kérdésre válaszol.
A jelentős indulótőkével is megtámogatott alapítvány már dátumot sem mond, mikorra várható a régóta ígért beruházás.