szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Pont olyan kék plakátokat kell elhelyezni a boltokban, mint amilyenekkel a kormány saját magát szokta reklámozni.

Azt már jó ideje tudjuk, hogy júniustól akciózásra kötelezi a boltokat a kormány, a péntek késő esti Magyar Közlönyben viszont megjelent a rendelet arról is, hogy ezt miként kell hirdetniük. A Rogán Antal által jegyzett rendelet szerint „a háborús élelmiszerár-infláció” csökkentését a kereskedőknek a bolt összes bejáratánál el kell helyezni, az online rendelésnél pedig a nyitólapon kell, hogy tudassák a vásárlókkal, kinek köszönhetik az akciókat.

És természetesen nem fogta vissza magát a kormány: a plakát pontosan olyan lett, mint amilyennel a kormány saját magát szokta hirdetni.

Magyar Közlöny

Azt ellenben nem kell ráírni a plakátra, hogy az állítólag a háború miatti infláció Magyarországon másfélszer akkora, mint az EU második legrosszabbul álló tagállamában, sem azt, hogy nagyjából triplája az EU-átlagnak, de még csak azt sem, hogy az Eurostat szerint 38,5 százalékos élelmiszer-inflációnk is messze a legnagyobb az egész unióban. A nagy áruházláncok mellesleg már most is akcióznak annyit, amennyit a kormány előírna nekik, úgyhogy a lényeges változás az lehet, hogy mostantól ki kell írni, hogy ezt a kormánynak köszönhetjük.

* * * Támogatott hitel vállalkozások számára

A Széchenyi Kártya Program némileg megváltozott feltételekkel, Széchenyi Kártya Program MAX+ néven folytatódik 2023-ban. Ennek köszönhetően év végéig fix 5 százalékos kamat mellett kaphatnak kölcsönt céljaik megvalósításához a vállalkozások. Ez a jelenlegi piaci kamatozású vállalkozói hitelekhez képest 12-18 százalékos kamatelőnyt jelent. A Bankmonitor Széchenyi Hitel kalkulátorával a vállalkozások ellenőrizhetik, hogy milyen támogatott hitelt igényelhetnek.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

Sztojcsev Iván hvg360

Túlélési stratégiák az élelmiszerboltban: így vásárol egyre kevesebbet a magyar

Egyre kevesebb ételt vásárolnak a magyarok, pedig ha már az evésre szánt pénzen is spórolni kell, akkor nagy baj van. A legnagyobb magyarországi üzletláncokat kérdeztük arról, mit látnak a saját forgalmi adataikban, milyen módszerekkel próbálnak az ő vevőik takarékoskodni az ételvásárláson. Van, ahol a saját márkás termékek forgalma történelmi csúcsokon jár, máshol azt tapasztalták, hogy sokkal többször mennek be az emberek keresni az akciókat, az árstopos ételeket pedig elviszik a környékbeli hotelek és kávézók.