Gyors, biztonságos és olcsó fizetési mód – ez a qvik
Van a kártyás fizetés elfogadásánál jóval olcsóbb megoldás is már a piacon: a qvik rendszer használatával a költségek 30–40 százalékkal mérsékelhetők.
A magas energiaárak miatt kellene még 90 milliárd forint, és valószínűleg a vármegyebérletek miatti bevételkiesést is pótolni kell a cégeknél.
Körülbelül 90 milliárd forint többletforrást kér Lázár János a MÁV-Start, a MÁV, a GYSEV és a Volánbusz közszolgáltatási szerződés keretében végzett feladatainak utólagos finanszírozására – értesült a G7. (A szóban forgó cégek közszolgáltatási szerződés keretében nyújtanak szolgáltatást az államnak mint megrendelőnek. A GYSEV nem állami cég, a többi igen.)
Az Építési és Közlekedési Minisztérium nem kommentálta a lap értesüléseit.
A helyközi személyszállítás és a vasúti infrastruktúra üzemeltetési költségei az indoklás szerint a tavalyi és az idei magasabb energiaárak miatt nőttek meg. A tavalyi többletet eddig tehát saját maguknak kellett a cégeknek finanszírozni, kilenc hónap sem volt elég az elszámolásra.
Nem csak az utólagos elszámolás állhat a probléma mögött: egyre nehezebben tudják a társaságok finanszírozni magukat a visszaeső jegyárbevételeik miatt. Igaz, azt nem lehet még tudni, hogy a közel 90 milliárd forintos többlet csak a magasabb energiaköltségek fedezetét adja-e, vagy a nem túl átgondoltan bevezetett vármegyebérlet miatti bevételkiesését is. A lap forrásai szerint mindenesetre a tervezettnél jóval nagyobb bevételkiesés miatt lett sürgető a többletforrás biztosítása.
A Lázár János minisztériumához került helyközi közlekedésben enyhén szólva nincs minden rendben. A lerongyolódott győri fővonal felújítását botrányok sora övezi, a vármegyebérlet pedig politikai terméknek biztosan jó, de az is biztos, hogy az amúgy is pénzhiánnyal küszködő közlekedési társaságoknak jelentős menetdíjbevétel-kiesést okoz.
Lázár János eddigi miniszteri ténykedését ebben a cikkben értékeltük:
Lázár János miniszteri mérlege: mozog, de nehéz eldönteni, hogy lubickol vagy vergődik
Pénzhiány miatt lefújt fejlesztések helyett vasúti mellékvonal-bezárásokkal, Horthy-dicsőítéssel, jogi barkácsolással és MÁV-os, valamint minisztériumi tisztogatással tölti ideje javát Lázár János. A száműzetése után a kormányba visszavett politikus minisztersége eddig nem túl sikeres - szerencséje, hogy politikai hasznát Orbán Viktor nem csak ebben méri.
Van a kártyás fizetés elfogadásánál jóval olcsóbb megoldás is már a piacon: a qvik rendszer használatával a költségek 30–40 százalékkal mérsékelhetők.
Az árfolyamingadozás feladja a leckét – főleg, ha importhányadot tartalmazó beruházást kell finanszírozni.
Főszabály szerint a munkabért forintban kell fizetni. Vannak azonban kivételek, amely esetekben ettől el lehet térni.
A papírmentes nyugtaadás mellett egyszerűbb használatot és költségcsökkentést hoz az átállás.
Miért vett meg egy nagy múltú, de veszteséges üzletláncot? Mit kellene csinálni ahhoz, hogy ne legyen méregdrága egy croissant? Mi a legnagyobb baj azzal, hogy a Balatonon még mindig ugyanúgy sütik a lángost? És miért nem érdemes mindenkinek akciózni a tejfölt? Andrejszki Richárddal, a Chef Market tulajdonosával beszélgettünk annak kapcsán, hogy cége a Culinaris új tulajdonosa lett.
A bejelentés hírére beszakadt az olaj ára.
Izrael vezetősége kemény válaszcsapásra szólította fel a hadsereget Teherán ellen.
Oroszország sorra veszti el szövetségeseit.
2029-től csak nonprofit cég végezheti a visszaváltási díjas rendszerek üzemeltetését. De van egy kiskapu.
Új, magánfenntartású működési modellre tér át az egyetem.
Egyesével hívták be a munkásokat hétfőn, tömött sorokban várták a sorsukat vasmű bejárata előtt.