Gyűlöletellenes csoportokat támogat az Adidas az antiszemita kijelentéseket tevő Kanye West rájuk maradt cipőinek eladásából

Idén az Adidas arra számít, hogy körülbelül 250 millió eurós forgalmat ér majd el a Yeezy cipők maradékának eladásaiból.

  • MTI MTI
Gyűlöletellenes csoportokat támogat az Adidas az antiszemita kijelentéseket tevő Kanye West rájuk maradt cipőinek eladásából

Az Adidas több mint 150 millió dollárt (54,4 milliárd forint) adományozott vagy tervez felajánlani a Yeezy cipők tavalyi eladásából olyan csoportoknak, amelyek a gyűlölet és az antiszemitizmus ellen küzdenek.

A német gyártó raktáraiban 1,3 milliárd dollár (435 milliárd forint) értékben állnak a népszerű Yeezy tornacipők, miután másfél évvel ezelőtt megszakította partnerségét Kanye West (újabb nevén Ye) zenésszel. Az Adidas 2022 októberében bontotta fel szerződését a Grammy-díjas amerikai rapperrel annak antiszemita kijelentései és más szélsőséges, gyűlölködő megnyilvánulásai miatt.

A világ második legnagyobb sportszergyártója és az énekes együttműködése sokáig a divatvilág egyik legjövedelmezőbb üzlete volt, a 2014 óta forgalmazott Yeezy edzőcipők hatalmas sikert arattak, és hozzájárultak ahhoz, hogy Westből milliárdos legyen.

Az Adidas tavaly úgy döntött, hogy a megmaradt cipők egy részét értékesíti – két kiadást tavaly, egy másikat pedig a múlt hónap végén dobott piacra –, és a bevétel egy részét gyűlöletellenes csoportoknak adományozza.

A vállalat már juttatott adományokat a Rágalmazásellenes Ligának és a Philonise & Keeta Floyd Institute for Social Change szervezetnek, amelyet Philonise Floyd, a néhai George Floyd testvére vezet.

Az Adidas a Yeezy-készletek eladásából 750 millió euró (276 milliárd forint) bevételt ért el tavaly, és nyeresége is jelentősen nőtt a bevétel csökkenése ellenére. A cipőmárkából származó bevétel azonban még 1,2 milliárd euró (442 milliárd forint) volt a 2022-es évben, a partneri együttműködés megszakítása előtt.

A Yeezy cipők eladásából tavaly 300 millió eurós (92 milliárd forint) nyeresége keletkezett a cégnek, ebből állításunk szerint 152 millió dollárt (55,2 milliárd dollár) adományoztak vagy terveznek felajánlani a gyűlölet és az antiszemitizmus ellen küzdő szervezeteknek. Ebben az évben az Adidas arra számít, hogy körülbelül 250 millió eurós forgalmat ér majd el a Yeezy cipők maradékának eladásaiból.

„A 2023-as év messze nem elég jól, de mégis jobban zárult, mint amire az év elején számítottam” – mondta Bjorn Gulden vezérigazgató, aki tavaly vette át a vezetői posztot a cégnél.

(Nyitóképünkön Yeezy Foam cipők láthatók egy üzletben. Fotó: Jakub Porzycki / NurPhoto / NurPhoto via AFP)

Útmutató cégvezetőknek

Útmutató cégvezetőknek

Nem félünk eléggé

Az elmúlt években drámaian nőtt a kibertámadások gyakorisága és súlyossága. A hazai cégek – különösen a kis- és középvállalkozások – kockázatérzékelése és felkészültsége azonban érdemben elmarad a helyzet által indokolt mértéktől.