Céges bankkártyák – Hogyan osszunk?
Folyamatosan bővül a céges bankkártyapiac. A kínálaton egyre inkább látszik, hogy a neobankok megjelenése versenyre készteti a hagyományos bankokat is.
A Szabad Európa kiperelte az autópálya-koncessziós szerződés mellékleteit, ezekben szerepeltek a még nagyobb számok.
Az eredetileg becsülthöz képest többe kerülhet az adófizetőknek, hogy a kormány 35 évre Mészáros Lőrinc és Szíjj László kezébe adta a magyarországi autópályák üzemeltetését, illetve bővítését – írja a Szabad Európa.
A lap több mint egy év pereskedés után megkapta az autópálya-koncessziós szerződés mellékleteit a Nemzeti Koncessziós Irodától (NKOI), a mellékletek feldolgozása után azt írják, míg a korábbi számítások 12,6 ezer milliárd forintról, illetve 13,7 ezer milliárdról szóltak, addig
a mellékletek szerint az összeg végül 15,073 ezer milliárd forint lesz, a később bekerülő autópálya-szakaszokkal együtt pedig a szerződés értéke már 17,29 ezer milliárd forint.
Ezek nettó összegek, vagyis nem tartalmazzák a 27 százalékos áfát.
A lap szerint azonban az összegek változhatnak, hiszen a szerződés szerint az állam által fizetett díjak indexálhatók. A 2021-es szerződés mellékleteiben a következő 35 évben a Magyar Nemzeti Bank háromszázalékos inflációs célszámával számoltak, a Központi Statisztikai Hivatal adatai szerint viszont 2022-ben 14,5, míg tavaly 17,6 százalékos volt az infláció, vagyis ötször-hatszor magasabb, mint az MNB célszáma.
A kifizetések részletezésénél a Szabad Európa azt írja, az állam kétfajta díjat fizet a Mészáros és Szíjj konzorciuma által alapított koncessziós társaságnak, a Magyar Koncessziós Infrastruktúra Fejlesztő Zrt.-nek (MKIF). A rendelkezésre állási díj (rád) azokon a szakaszon jár, ahol átépítés vagy új pálya építése történik, míg a rendelkezésreállás-alapú szolgáltatási díj (ráaszd) a már működő autópályák üzemeltetésére kifizetett díj.
Az alaphálózat után járó, a kormány számítása szerint 15 ezer milliárd forintos állami kifizetésből tehát 8580 milliárd forint az építés, 6492 milliárd forint az üzemeltetés és felújítás díja. A kiegészítő hálózattal kibővült autópálya-hálózat után járó 17 ezer milliárd forint esetében 9222 milliárd forint az építés és 8067 milliárd forint az üzemeltetés díja. A kormány tehát új beruházásokra 8,5, illetve 9,2 ezer milliárd forintot tervez.
Kapcsolódó fejlemény, hogy április 24-én az Európai Bizottság kötelezettségszegési eljárást indított Magyarország ellen az autópálya-koncessziós szerződésekre vonatkozó szabályok megszegése miatt. Ezt a magyar kormány nem hagyná annyiban:
Folyamatosan bővül a céges bankkártyapiac. A kínálaton egyre inkább látszik, hogy a neobankok megjelenése versenyre készteti a hagyományos bankokat is.
Részletesen bemutatjuk az ilyen esetben felmerülő kötelezettségeket, amelyekkel számolni kell.
Egyre több szektorban kötelező a felelősségbiztosítás. Mire nyújt valódi védelmet? És mikor fizetjük hiába a díjat?
Július 1. fontos határidő a megváltozott a gazdasági tevékenységek egységes ágazati osztályozási rendszerének (TEÁOR) változása miatt.
Az Ügyvédkör elnökét és egy volt belügyminisztert kérdeztünk.
Még több százezer szavazatra lett volna szükség ahhoz, hogy érvényes legyen a 2022-es referendum, mégis ezt tekinti a kormány a népakarat megnyilvánulásának.
Ma egy éve szűnt meg a kötelező akciózás, a kormány azonban nem tudta elengedni.
Timur Ivanovot a bíróság különösen nagy értékű sikkasztásban, valamint bűnszövetkezetben elkövetett, ugyancsak különösen nagy értékű pénzmosásban találta bűnösnek.
Még mindig téma a szombati budapesti Pride a világsajtóban.
A szakértő szerint Európa vezetői végre ráébredtek a geopolitikai veszélyekre.
A tettes a korábbi élettársa volt, aki a támadás folyamán életveszélyesen megsebesítette a közös gyereküket, majd magával is végzett.