szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

A repülőgépgyártó azóta áll intenzív ellenőrzés alatt, hogy az év elején röviddel a felszállás után kiszakadt az egyik új repülőgép ajtaja. A termelés csökkentése a Ryanairt különösen sújtja.

A válság sújtotta Boeing továbbra sem gyorsíthatja a legkelendőbb 737 MAX repülőgépek gyártását a folyamatos biztonsági problémák miatt.

Az amerikai szabályozó hatóságok először februárban vezették be a korlátozásokat – most pedig bejelentették, hogy azokat legalább „a következő néhány hónapig” fenntartják. A bejelentésre azt követően került sor, hogy az amerikai Szövetségi Légügyi Hivatal (FAA) tisztviselői megbeszéléseket folytattak Dave Calhoun leköszönő vezérigazgatóval és a vállalat más vezetőivel.

A hatóságok a Boeinget azt követően vonták fokozott felügyelet alá, hogy az Alaska Airlines új 737 MAX 9 típusú repülőgépéből röviddel a felszállás után kiszakadt a vészkijárat. Az aggodalmak fokozódtak a következő hónapokban a további incidensek sorozata után.

Újabb Boeing-gépekben találtak hibákat

Rosszul fúrt lyukakat talált egy beszállító a készülő 737 MAX gépeken.

Mike Whitaker, az FAA munkatársa a SkyNewsnak azt nyilatkozta, nem számít arra, hogy a Boeing a következő néhány hónapban engedélyt kap a termelés növelésére, ugyanis a vállalatnak rengeteg a teendője még a biztonsági problémák megoldásáig. Hozzátette: „Függetlenül attól, hogy a Boeing hány repülőgépet épít, a biztonság és a minőség iránti erős és rendíthetetlen elkötelezettséget kell látnunk, amely hosszú távon is megmarad”.

Ez a rendszerszintű változásról szól, és még sok munka vár ránk.

A Boeing állítólag jelenleg jóval kevesebb 737 MAX-ot gyárt, mint az FAA által engedélyezett kvóta. Ezt a visszaesést az új repülőgépek leszállítására váró légitársaságok visszalépése okozhatja.

A csalódott légitársaságok közé tartozik a Ryanair is, amely korábban arra panaszkodott, hogy a Boeing késedelmei veszélyeztetik a növekedését.

A fapados járatokat működtető cég márciusban arra figyelmeztetett, hogy módosítania kell néhány nyári menetrendjét, mivel a gyártó a tervezett 57 repülőgépből csak 40-et tudott június végéig leszállítani.

Michael O’Leary, a Ryanair vezérigazgatója akkor azt mondta, hogy „rendkívül kiábrándult” a késések miatt.

89 alkatrész között 33 súlyosan hibásat talált a most lezárt hatósági vizsgálat a Boeing 737 Max repülők gyártósorain

Az amerikai Szövetségi Légügyi Hivatal szerint a Boeing 737 Max géptípus gyártásánál használt 89 alkatrészből csupán 56 felel meg a minőségi és biztonsági követelményeknek. Érdekes kérdés, hogy ilyesmire miért csak most, egy biztonsági incidens után derült fény.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!