szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Minden van: Opera, kivilágított Parlament, Halászbástya és estélyi ruhák.

Aki aggódott volna, hogy nem érte meg a háromnapos budapesti influenszertrip, azoknak van egy jó hírünk: legalább imázsfilm készült róla. Az Orbán Ráhelhez szorosan kötődő Magyar Turisztikai Ügynökség (MTÜ) nemrég jelentette meg az esemény alatt felvett több mint két perces kisvideót, amelyben minden is van: Várkert Bazár, Opera, kivilágított Parlament és persze rengeteg szép és gazdag ember.

Budapest – The Spice of Europe

Get captivated by Budapest’s timeless elegance, treasures and charm. A city where you can find everything from vibrating places to historical treasures all year round.

Válogatni volt kikből: az MTÜ a május végi hétvégén 50 külföldi és 100 hazai influenszert buliztatott a fővárosban. A nemzetközi vendégek sorában ott volt a 25 millió követővel rendelkező David Dobrik youtuber és a 26 milliós táború Hannah Stocking is, a hazai mezőny legismertebb arca pedig Whisper Ton volt, aki később rendkívül sok negatív reakciót kapott a szereplés miatt.

Az már csak mellékes, hogy közülük sokan elfelejtették a készült posztok alatt jelezni, hogy Budapesten voltak, sőt olyan is akadt, aki Prágát jelölte meg.

A filmforgatáson a Kreatív szerint közel 100 fős stáb és öt drón követte a véleményvezérek minden lépését. A Telex úgy tudja, kiemelt helyszínek voltak Orbán Viktor kormányfő veje, Tiborcz István-féle BDPST Group érdekeltségébe tartozó helyek: a Botaniq Budai Klub, az Opera, a Four Seasons Hotel, a Szimpla, a New York kávézó, illetve a budai várban található Arany Bástya étterem – ezek némelyike az imázsfilmben is látható.

A vendégek közül a magyaroknak nem fizettek, a külföldieknek igen, a tevékenység mellett a szállásért, ellátásért is, vélekedések szerint a bulihétvége költsége akár egymilliárdos, ha nem több volt. Fónagy János államtitkár szerint a program nemzeti érdek volt.

Az MTÜ szerint az influenszerek utaztatása után Budapesten 20 százalékkal nőtt a külföldi turisták száma, nőtt az USA-ból (54 százalék) és az Egyesült Arab Emirátusokból (40 százalék) érkezett foglalások aránya a tavalyi hasonló időszakhoz képest.

Az MTÜ megmagyaráz
Cikkünk megjelenése után a turisztikai ügynökség levelet juttatott el szerkesztőségünkhöz, amelyben két, szerintük téves pontra tértek ki. Egyfelől állításuk szerint a Budapest Influencer Trip helyszínei között nem szerepelt a Budapest Botaniq Budai Klub. Másrészt fontosnak tartották leszögezni, hogy a meghívott tartalomgyártók nemcsak a szerződésben rögzített 477 szponzorált tartalmat teljesítették túl, hanem további 1500 organikus tartalmat is megosztottak az itt-tartózkodásuk alatt. “Fontos kiemelni, hogy mindenki eleget tett a szerződésben vállalt kötelezettségeinek, azonban az organikus, vagyis nem fizetett posztok esetében semmilyen kötelezettségük nem volt. Bár ezek a posztok hivatalosan nem részei a kampány során készített tartalmaknak, az esetek többségében jelentős, több tízmilliós elérést és megjelenést eredményeztek a főváros számára” – tették hozzá.
HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!