Gondban lehet a győri Audi, százak munkahelye szűnhet meg

Utolérte az Audit is a német autóipar válsága. Egyre kevesebb motor készül Győrben, nagyobb nyári leállást is terveznek, leépítések várhatók.

  • HVG HVG
Gondban lehet a győri Audi, százak munkahelye szűnhet meg

Több száz ember távozhat az egészen közeli jövőben az Audi győri gyárából – írja a 444.hu, amely szerint többen bújtatott csoportos leépítésről beszélnek. A lap szerint a motorgyártás különböző szegmenseiben csökkentik a műszakok számát, egyes szegmensek gyártása meg is szűnhet, nyáron hosszabb leállással számolnak, és nincs jele, hogy középtávon ismét szükség lehet a most kieső munkaerőre. 

A lap a hozzá kiszivárgott dokumentumok alapján írja, hogy idén harmadik éve csökken a győri motorgyártás, 2025 első öt hónapjában 10 százalékkal esett vissza a termelés, aminek hátterében a német autóipar válsága, a visszaeső kereslet és az amerikai piac bizonytalansága áll. 

Úgy tudják, csökkentik a V6-os Otto motor és az R4-es benzinmotor gyártási kapacitását, az év második felében pedig teljesen megszűnhet a dízel R4 TDI gyártása, de évi több mint százezer darabbal csökkenhet idén a MEB Eco és a PPE elektromos platformok gyártása is.

Az Audi a lap ezt firtató kérdéseire nem válaszolt, de azt közölték, hogy jövő év elejére tervezik a szintén elektromos MEB Eco sorozatgyártását, és az elektromos hajtásláncok összetevőit is Győrben fogják gyártani, és hogy „a belső égésű motorok gyártása még sokáig marad az Audi Hungária termelési programjában”.

A gyár korábban azt közölte, hogy nem készülnek csoportos leépítésre, de a nyugdíjazásokat és a fluktuációt kihasználják a karcsúsításra.

Útmutató cégvezetőknek

Útmutató cégvezetőknek