Korlátozzák a kommentelést a legnagyobb svéd lapok

A három legnagyobb svéd országos napilap kedden bejelentette, hogy a norvégiai kettős merénylet után elszaporodó rasszista és gyűlöletkeltő bejegyzések miatt korlátozzák a hozzászólásokat internetes oldalaikon.

  • MTI MTI
Korlátozzák a kommentelést a legnagyobb svéd lapok

A legnagyobb példányszámú reggeli lap, a liberális Dagens Nyheter és két délutáni újság, a baloldali Aftonbladet és a liberális Expressen közölte, technikai változtatásokat léptetnek életbe, hogy internetes oldalaikat névtelen hozzászólók ne használják rasszista és gyűlöletkeltő nézetek terjesztésére. Az Aftonbladet és az Expressen azt a megoldást választotta, hogy csak a Facebook internetes közösségi oldalon regisztrált - vagyis nem névtelen - felhasználóknak teszik lehetővé hozzászólások írását.

A Dagens Nyheter minden hozzászólást betilt, igaz, csak átmeneti időre, várhatóan október közepéig, amikorra kiépül egy hasonló rendszer, mint a másik két újságnál. "Az ideális az lenne, ha szabadon és nyíltan lehetne vitatkozni, moderálás nélkül. Sajnos a valóság nem ez, a hozzászólások lehetőségét egy kis csoport arra használja, hogy rasszista véleményét terjessze" - mondta Björn Hedensjö, a Dagens Nyheter online változatának főszerkesztője.

Majdnem három hete az egyik legnagyobb norvég napilap, a Verdens Gang bevezette azt a módszert, hogy a hozzászólásokat csak a Facebook-oldalukon keresztül bejelentkező felhasználóknak teszi lehetővé. A kommentelők száma 10-15 százalékkal visszaesett, viszont teljesen megváltozott a vita hangneme - mondták el az Aftonbladet című svéd napilapnál saját hasonló döntésük indoklásaként.

Jó sokat költött a MÁV felújításra, csak nem ott, ahol szükség volt rá: kellett a pénz a Budapest–Belgrádra

Jó sokat költött a MÁV felújításra, csak nem ott, ahol szükség volt rá: kellett a pénz a Budapest–Belgrádra

A magyar vasút olyan, mint a magyar oktatás vagy az egészségügy: rendkívül elhivatott emberek hatalmas munkája kell ahhoz, hogy ellensúlyozzák, mennyire kevés pénzt ad az állam. Ami pénz a vasútra megy, az arra jó, hogy a menetrend ne nagyon romoljon, a legrosszabb kocsikat lecseréljék, na és hogy a Budapest–Belgrád vasút épüljön.