A tanmenethez illeszkedő szemléltető műsorok a kevés szakképzett pedagógussal dolgozó iskolákban, a kistelepülési vagy tanyasi intézményekben nyújtott segítséget, különösen az osztatlan tanulócsoportok tanításában. A művelődés fejlesztését is szolgáló műsorok a fiatal és felnőtt diákoknak, pedagógusoknak és a szülőknek is támpontot nyújtottak.
Az MTV Gyermek- és Ifjúsági Osztályán 1963 elején megalakult Iskolatelevízió rovat 1964. február 5-én kezdte sugározni műsorait, a kezdeti, négyhónapos kísérleti szakaszban az első és második osztályosoknak, a környezetismeret órákhoz kapcsolódva – emlékezett vissza az egykori vezető.
A hatodikosoknak orosz nyelvi műsorokat készítettek, enyhítve a szaktanári ellátottság hiányát. Tévés tanulmányi kirándulásokat is vetítettek hetedikeseknek és nyolcadikosoknak kémiából és fizikából. A körülbelül húszperces műsorokat a délelőtti és délutáni oktatás váltakozása miatt meg is ismételték.
Az 1964 szeptemberében induló teljes tanévben már az alsó tagozat mind a négy osztályának készültek programok a környezetismeret elsajátításához. A korábbiak mellett a felső tagozatosoknak forgattak ötödikes földrajz- és hetedikes élővilág-műsorokat, a dolgozók esti iskoláinak pedig fizika- és kémiakísérleteket mutattak be. Készült angoloktatást segítő, középiskolásoknak szánt műsor is, a BBC-től vásárolt sorozattal.
1969-ben a Televíziót Minden Iskolának akció, amelyben az önkéntes adományokból 20 millió forint értékben került készülék az iskolákba.
A műsorok készítésébe bekapcsolódott mások mellett Ortutay Gyula professzor, Keresztury Dezső irodalomtörténész, Berek Kati, Márkus László és Darvas Iván színművész, Antal Imre és Déri János műsorvezető, valamint Jókai Anna író.
A műsorrendszer bővülésével újabb és újabb területekre, oktatási szintekre terjedt ki a szerkesztőség programja. Készültek pedagógusoknak készülő információs és továbbképzési műsorok, óvodásoknak, kismamáknak szóló filmek, gitáriskola, úszásoktatásra sarkalló program, szülőknek, családoknak szánt műsorok, amelyek közül a legismertebb a Családi Kör volt.
Távoktatás informatikából címen több féle sorozatot is készítettek az 1990-es évek első felében. Ez jelentős feladat volt az Iskolatelevíziónak, háromezer néző oklevélszerző vizsgát is tett – mondta Kelemen Endre.
Később a tanárképzés tematikájában is megjelent a televízió beiktatásának kérdése az oktatásba, az Iskolatelevízió műhelye pedig újabb műsorterületek irányába nyitott. Ekkor készült egyebek mellett a Stop. Közlekedj okosan! című ismeretterjesztő rajzfilm, valamint a Ki miben tudós? című vetélkedő.
Az Iskolatelevízió műsorai eredeti formájukban 1987-ben kezdtek lekerülni a tévé azon műsorrendjéről, amely korábban lehetővé tette beillesztésüket a tanórába. Kelemen Endre hozzátette: a körzetesítés miatt létrejött nagyobb iskolákban nem volt elég televízió, így emiatt is kimaradt műsoruk az iskolák életéből, de ismeretbővítő műsorokat ezután is készített az Iskolatelevízió.
A műsorokat és a szerkesztőséget 1994-ben megszüntette az MTV – emlékezett vissza Kelemen Endre, aki mindvégig a műhely irányítója volt.