szerző:
Csatlós Hanna – Kovács Bálint
Tetszett a cikk?

Michelle Yeoh lett a legjobb női főszereplő, Jamie Lee Curtis pedig a legjobb női mellékszereplő. A Nyugaton a helyzet változatlan kapta a legjobb nemzetközi filmnek járó elismerést. Tarolt a Minden, mindenhol, mindenkor, és Brendan Fraser alakítását a legjobb férfi főszereplőnek járó Oscarral jutalmazták. Percről percre tudósításunk a 95. Oscar-díjátadóról.

Most érkezett

Jimmy Kimmel Harry Styles "köpködéses" balhéján poénkodott

Megkérdezte a közönség soraiban ülő Nobel-békedíjas Malála Júszafzait, hogy mit gondol arról, hogy "Harry Styles leköpte Chris Pine-t", mire Júszafzai diplomatikusan azt felelte, hogy ő csak a békéről hajlandó beszélni.

Kimmel egyébként arra a félreértésre utalt, amikor a velencei filmfesztiválon a Nincs baj, drágám premierjén készült felvétel alapján sokan azt hitték, hogy Styles leköpte Pine-t. Utóbbi később tisztázta, hogy nem történt ilyesmi.

Percről percre
Sorrend megfordítása

1 2 3 4 5 6 7
10

A legjobb eredeti forgatókönyv: Minden, mindenhol, mindenkor

A legjobb eredeti forgatókönyv díja: Minden, mindenhol, mindenkor.

Jelöltek voltak:

A sziget szellemei – Martin McDonagh

Minden, mindenhol, mindenkor – Daniel Kwan és Daniel Schienert

A Fabelman család – Steven Spielberg és Tony Kushner

Tár – Todd Field

A szomorúság háromszöge – Ruben Östlund

A sorrend teszi ilyen unalmassá a gálát

Aki követi élőben a gálát, mármint nemcsak itt írásban, hanem a Disney+-on, mostanra valószínűleg úgy leeresztett, mint egyszeri hollywoodi színész az utolsó csík kokain eltűnése után három órával. Idén ugyanis meglehetősen konzervatív a díjak átadásának sorrendje, míg tavaly össze-vissza adták át, például a legfontosabbnak tartott legjobb film-díjat rögtön az elején átadták. Most viszont jó másfél órája nem adtak át egyet sem az igazán fontos díjak közül, cserébe várhatóan az utolsó félórában zavarják majd le mindazt, amitől az egész izgalmas lehetett volna.

Az est legbénább viccelődése a bekokainozott medvéhez kötődik

A legjobb vizuális effektek díjának átadása előtt Elizabeth Banks nyomott egy stand upot egy medveruhás emberrel, ami mögött az volt a filozófia, hogy ha nem lennének vizuális effektek, így nézett volna ki a Kokainmedve című film. (Mert tényleg van egy ilyen film, még nálunk is mozikban van. Egy bekokainozott medvéről szól. Tényleg.)

Azért volt egy-két vicces mondat benne, még ha igen kevés is. Az egyik, hogy sajnos mint minden jelenlévőnek, a medvének is várnia kell a gála utáni buliig a kokainozással. A másik, amikor Banks felsorolta, hogy az Avatar bolygója, a Pandora csak vizuális effekt, a repkedő Batman is csak vizuális effekt, viszont a repkedő Tom Cruise – na az valóság.

Rihanna elénekelte a Fekete Párduc betétdalát

A Lift Me Up a legjobb eredeti dal kategóriában Oscar-esélyes.

Rihanna

Egyébként nagyon szerettük a Nyugaton a helyzet változatlan zenéjét is

Kritikánkban azt írtuk róla: „Volker Bertelmann-nak nem is a zenéje az igazán emlékezetes, hanem az, ahogyan három elektronikus hang vissza-visszahozásával milyen különleges atmoszférát tud teremteni, és hogy mennyire különleges, vészjósló és szokatlan az a trükkje, hogy a film bizonyos pontjain minden más zene nélkül csak a pergődob szólal meg.”

Tényleg hátborzongató.

A Babylon zenéjével kapcsolatban meg azt írtuk: „Szerencsére nem a Babylon idén az egyetlen film, aminek csodás a zenéje, így nem lehet azt mondani, hogy nincs igazság, ha a zeneszerző Justin Hurwitz nem kap Oscart, szóval maradjunk annyiban, hogy nagyon megérdemelné.” Ezt utólag viszont szeretném módosítani, mégpedig arra, hogy nincs igazság, amiért nem Hurwitz kapta az Oscart.

De ha iszom egy kávét és véget ér a gála szünetében játszott iszonyatos jazz-betét, és kicsit megnyugszom, valójában az az igazság, hogy örülhetünk, hogy ennyi jó filmzene van. És akkor például a Batman soundtrackjét nem is jelölték, pedig az is hidegrázósan nagyszerű.

Az Avatar: A víz útja kapta a legjobb vizuális effektekért járó Oscar-díjat

A Top Gun: Maverick, a Fekete Párduc 2., a Batman és a Nyugaton a helyzet változatlan volt még versenyben a kategóriában.

Én most már nagyon dühös vagyok a Babylon mellőzése miatt

Az egy dolog, hogy csak technikai kategóriákban jelölték a Babylon című filmet, de hogy még a legjobb látvány és a legjobb zene díját sem kapta meg, az már egyenesen arcpirító! Botrány! Abcúg Oscar!

Hát mi ez, ha nem a legjobb látvány?!

HÁT MI EZ, HA NEM A LEGJOBB FILMZENE?!

Most azonnal hazamegyek és leiszom magam. Jó volt veletek.

Már meg is van az este legröhejesebb interjúja

Ha valamiből mém lesz ma este, az Hugh Grant vörös szőnyeges interjúja.

  • "Hugh Grant nem akar részt venni ebben az idióta hülyeségben",
  • "A legjobb alakítás díját Ashley Graham kapja azért, amikor azt mondta, jó volt Hugh Granttel beszélgetni",
  • "Hugh Grant kapja a Leszarom ezt az egészet-díjat",
  • "Hugh Grant szerint ő csak egy nyomorult ajtót nyitott ki a Tőrbe ejtve 2-ben, minek van itt egyáltalán?"

– ilyen és ehhez hasonló kommentárokkal van tele már most a net, miután Hugh Grant tényleg úgy tett, mintha fizikai fájdalmat okozna számára bármit is válaszolni az interjú kérdéseire.

A Nyugaton a helyzet változatlan behúzta a 4. Oscarját is

A legjobb eredeti filmzenéért jár a díj.

1 2 3 4 5 6 7
10
HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!