Londonban pofozkodásba hajló módon tülekedtek, amerikaiak hajnaltól állnak sorban érte, online percek alatt elfogynak a keresettebb darabjai, a ritkaságok a vételár többszöröséért kelnek el a másodlagos piacon. Az őrület célpontja nem a csúcstechnológiai ipar valamelyik legújabb kütyüje, hanem egy plüss-műanyag játék, a Labubu, amelynek mérete a kulcstartóra akaszthatótól a 80 centis babáig terjed, de júniusban egy 130 centis, „életnagyságú” kis sorozatú példányáért 170 ezer dollárt is fizettek egy pekingi aukción.
A Labubu hegyes fülű, nagy szemű, kiugró fogsorú figura, s a gyártója, a kínai Pop Mart olyan ügyes marketingkampányt kerített köré, hogy a bevétele tavaly 1,8 milliárd dollárnak megfelelő jüan volt, az előző évinek több mint a duplája,
a nyeresége pedig a háromszorosára ugrott.
Nem csoda, hogy a Pop Mart tőzsdei értéke az utóbbi egy évben a hatszorosára, 41 milliárd dollárra nőtt, ez a rendkívül széles portfólióval rendelkező Hasbro (11 milliárd) és a Mattel (6,3 milliárd) együttes kapitalizációjának bőven a duplája.