Zsákbamacskaként árulják a kínai plüssbabákat, amikért világszerte celebek és tömegek őrülnek meg

A gyerekeket és a gyerekes gyűjtőszenvedélyű fiatal felnőtteket megcélozva váltott ki Labubu babáival vásárlási őrületet a kínai Pop Mart, ami a cég alapítóját mesésen gazdaggá tette.

Zsákbamacskaként árulják a kínai plüssbabákat, amikért világszerte celebek és tömegek őrülnek meg

Londonban pofozkodásba hajló módon tülekedtek, amerikaiak hajnaltól állnak sorban érte, online percek alatt elfogynak a keresettebb darabjai, a ritkaságok a vételár többszöröséért kelnek el a másodlagos piacon. Az őrület célpontja nem a csúcstechnológiai ipar valamelyik legújabb kütyüje, hanem egy plüss-műanyag játék, a Labubu, amelynek mérete a kulcstartóra akaszthatótól a 80 centis babáig terjed, de júniusban egy 130 centis, „életnagyságú” kis sorozatú példányáért 170 ezer dollárt is fizettek egy pekingi aukción.

A Labubu-figurák a leggazdagabb kínaiak közé repítették a Pop Mart alapítóját

A 38 éves Wang Ning lett a legfiatalabb milliárdos, aki bekerült a top 10-be.

A Labubu hegyes fülű, nagy szemű, kiugró fogsorú figura, s a gyártója, a kínai Pop Mart olyan ügyes marketingkampányt kerített köré, hogy a bevétele tavaly 1,8 milliárd dollárnak megfelelő jüan volt, az előző évinek több mint a duplája,

a nyeresége pedig a háromszorosára ugrott.

Nem csoda, hogy a Pop Mart tőzsdei értéke az utóbbi egy évben a hatszorosára, 41 milliárd dollárra nőtt, ez a rendkívül széles portfólióval rendelkező Hasbro (11 milliárd) és a Mattel (6,3 milliárd) együttes kapitalizációjának bőven a duplája.