![40 éves a Concorde](https://img.hvg.hu/Img/8133bb77-3fc3-490f-b374-cb198a0455cc/27dc2ac3-3378-4a2d-8636-cfab9677d189.jpg)
40 éves a Concorde
Negyven éves a Concorde, a hangsebességnél gyorsabb civil repülés jelképe. Nem az egyetlen és nem is az első szuperszonikus utasszállító volt, de a bolsevik másolat csúfos véget ért. A Concorde gazdaságtalan volt, zajos és drága mulatság – viszont gyönyörű, és évtizedeken át a Nyugat csodájának szimbóluma. Ma már újra csak a katonai pilóták élvezhetik az igazi száguldást.
![](https://img.hvg.hu/Img/8133bb77-3fc3-490f-b374-cb198a0455cc/dfdffb5e-12d6-4c33-930c-35b2d8df3a89.jpg)
![](https://img.hvg.hu/Img/8133bb77-3fc3-490f-b374-cb198a0455cc/324251fd-06bf-4ed1-928a-74cd9c362497.jpg)
![](https://img.hvg.hu/Img/8133bb77-3fc3-490f-b374-cb198a0455cc/efdcfd9a-5184-4c2f-a8d9-3939d0745297.jpg)
![](https://img.hvg.hu/Img/8133bb77-3fc3-490f-b374-cb198a0455cc/66a43ed0-f73f-4408-80b7-8c18b18d39d4.jpg)
![](https://img.hvg.hu/Img/8133bb77-3fc3-490f-b374-cb198a0455cc/15a24d41-1216-45fb-9b85-12c1ef30f412.jpg)
![](https://img.hvg.hu/Img/8133bb77-3fc3-490f-b374-cb198a0455cc/f468dfe2-8f91-4331-83cf-29b0763e07c8.jpg)
![](https://img.hvg.hu/Img/8133bb77-3fc3-490f-b374-cb198a0455cc/58a2bdaa-0d30-4ffb-900b-ef808919f536.jpg)
![](https://img.hvg.hu/Img/8133bb77-3fc3-490f-b374-cb198a0455cc/fa06148d-d2f2-45fa-a7c2-42a2adf759d0.jpg)
![](https://img.hvg.hu/Img/8133bb77-3fc3-490f-b374-cb198a0455cc/65f2c696-4715-4e68-be39-c269c4ebe8d4.jpg)
![](https://img.hvg.hu/Img/8133bb77-3fc3-490f-b374-cb198a0455cc/1feda463-52c9-4755-aafb-a1447d1fe7e1.jpg)
![](https://img.hvg.hu/Img/8133bb77-3fc3-490f-b374-cb198a0455cc/27dc2ac3-3378-4a2d-8636-cfab9677d189.jpg)
20 év képekben
Mesterek és tanítványok címmel nyílt kiállítás a Bálnában, amely a Szellemkép Szabadiskola 20 évének műhelymunkájába enged bepillantást. Mutatjuk a kedvenceinket.
50 éves az Erzsébet híd – Nagyítás-fotógaléria
Ötven éve adták át Budapest egyik legnevezetesebb hídját, melyet a második világháború után újraépítettek, melyen egykor villamos is közlekedett, s amely ma talán a legforgalmasabb fővárosi átkelő. A Sávoly Pál által tervezett, Erzsébet királynéról elnevezett híd ma az első kerületet köti össze ötödikkel, teljes hossza pedig 378,6 méter. Elődje az akkori időkben műszaki csodának számított, 1894-ben tervezték, építési munkálatai 1903 őszén fejeződtek be, tervezésében Czekelius Aurél, Kherndl Antal, Gállik István, Beke József és Nagy Virgil vettek részt. Az első híd a németet csapatok 1945 telén lezajlott visszavonulásának esett áldozatul. Január 18-án a budai oldalon végzett robbantás után a híd összedőlt, a kár nagysága miatt végül lehetetlennek tűnt a helyreállítás, így újjáépítették. A második, kábelhídnak épített átkelő 1961 és 1964 között épült, a forgalomnak november 21-én adták át. Az elmúlt ötven évben része volt taxisblokádban, hat sávja kerékpáros-felvonulások útvonalául szolgált, de volt itt politikai nagygyűlés, tüntetés, 2002-ben pedig még el is foglalták.
30 éves a Bikini - Nagyítás-fotógaléria
Február 18-án a Papp László Budapest Sportarénában háromórás koncerttel ünnepelte 30. születésnapját a ma is rendkívül népszerű Bikini együttes.