szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Egy ázsiai országokban készült felmérés kutatói kísérletet tettek arra, hogy pénzben és ráfordított időben fejezzék ki a szerelem érzését. Megállapításaik szerint minél jobban szeretünk, annál több pénzt költünk a partnerre, és annál több időt szánunk rá.

A Synovate Time is Love című kutatásában kísérletet tett arra, hogy felmérje az ázsiai országokban élők attitűdjeit a szerelemmel kapcsolatban, és megvizsgálja milyen szerepet játszik a pénz és az idő a kapcsolatokban. A Hongkongban, Kínában, Szingapúrban és Malajzián készült felmérés során 1200, olyan 23 és 36 év közötti személyt kérdeztek, akiknek életük során legalább egyszer volt már párkapcsolatuk.

A felmérés során megkérdezett válaszadók többsége egyetértett abban, hogy minél jobban szeretnek valakit, annál több időt próbálnak együtt lenni vele. A maláj válaszadók 93, a szingapúriak 91, a kínaiak 88, a hongkongiak 83 százaléka állította, hogy ha igazán szerelmes, megpróbálja a lehető legtöbb szabadidejét a szeretett személyre szánni.

Egymásra fordított idő. Több mint
ajándék
© Csontos Eszter
Ez az attitűd az ajándékozási szokásaikban is megnyilvánul, igaz az egyes nemek és egyes nemzetek képviselői némileg eltérően viselkednek. A kutatás szerint a nők ugyanis több időt töltenek a megfelelő ajándék kiválasztásával, ha szerelmükről van szó, mint a férfiak. Míg az előbbiek átlagosan 4,6 napot szánnak a tökéletes meglepetés kiválasztására, az utóbbiak csak 3,5 napot hagynak rá. A vizsgált nemzetek közül a leghosszabb ideig a szingapúri (5,2 nap) és a malajziai (4,8 nap) szerelmesek válogatnak, míg a legkevesebb ideig a hongkongi (3,7 nap) és a kínai (2,6 nap) párok gondolkodnak az ajándékokon.

Meglepő módon ugyanakkor, az ázsiai férfiak felülmúlják a nőket az első randevúra fordított felkészülési idejükkel. A kutatás szerint ugyanis a férfiak átlagosan 56 órát töltenek azzal, hogy a róluk alkotott első benyomás tökéletes legyen, míg a nők „csak” 40 órát szánnak a felkészülésre.

A válaszadók 60 százaléka emellett úgy vélte, hogy a szerelem ereje nem halványodik el az idővel, amit alátámaszthat, hogy a többségük a hosszú távú kapcsolatokat preferálja a rövid, de szenvedélyes románcokkal szemben. Különösen igaz ez utóbbi állítás a Malajziában és a Szingapúrban élőkre. Ott ugyanis a megkérdezettek 96, illetve 95 százaléka hisz a tartós kapcsolatok fontosságában. Kínában a megkérdezettek 87, Hongkongban pedig 85 százaléka vélekedett így.

A szerelmesek nem csak több időt, hanem több pénzt is szánnak partnerükre. Legalábbis ezt állítja a kínai megkérdezettek 78, a szingapúriak 77, a malajziaiak 69 és a hongkongiak 64 százaléka. A kutatás szerint a férfiak mindenhol többet költenek, mint a nők. A hongkongi férfiak például 130, a malajziaiak 125 százalékkal költenek többet párjukra, mint azok őrájuk. Kisebb a különbség a nemek között Szingapúrban és Kínában. Az előbbi országban 25, az utóbbiban 23 százalékos az eltérés. Ami ennél is érdekesebb viszont, hogy ez a különbség látszólag egyik felet sem zavarja. A férfiak 74 százaléka, a nők 77 százaléka véli úgy, hogy pont a megfelelő összeget költi szerelme tárgyára.

A legtöbb pénzt azonban a kapcsolat különböző szakaszaiban költik a másikra az egyes országok lakosai. A hongkongiak például a kapcsolat elején, a kínaiak és szingapúriak azonban a második és harmadik évben a legnagyvonalúbbak. Egyedül a malajziaiak azok, akik a kapcsolat teljes ideje alatt azonos összegeket költenek a másik félre.

A válaszadók szerint az elköltött pénznél és a drága ajándékoknál sokkal értékesebb az együtt töltött idő. Nekik nem az számít, hogy mennyi pénzt költenek a párjukra, hanem, hogy mennyi időt szánnak rá. A válaszadók körében háromszor többen gondolják azt ugyanis, hogy az együtt töltött idő soha nem lehet elég, a pénz viszont az lehet. Emellett a megkérdezettek 83 százaléka úgy vélte, hogy a pénzzel soha nem lehet kifejezni azt az értéket, amelyet az együtt töltött idő jelent számukra. 

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

hvg.hu Karrier

Munkahelyi szerelem: az áruló jelek

Lelkiismeretfurdalásod van, amikor elmész nyaralni, mert fölhalmozódott munkádat senki sem végzi el helyetted? Délutánonként elnehezülsz, és nem tudsz az előtted álló feladatokra koncentrálni, vagy amivel nem végzel, hazaviszed? Munkahelyi „betegségek” és a tünetek.

MTI Tech

Dúl az online szerelem, flört és poligámia

A magyar internetezők egyre kreatívabban és rámenősebben flörtölnek a neten - ez derül ki a Windows Live Messenger idei online Valentin-napi közvélemény-kutatásából.

MTI Tech

A gének illata dönt a szerelemről

A legújabb kutatások szerint az illat, az arc kinézete és más testi jellemzők bizonyíthatóan lényeges szerepet játszanak a párválasztásban, méghozzá nem is véletlenszerű módon.