Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Sólyom László államfő a Magyar Köztársasági Érdemrend Lovagkeresztje Kitüntetést adományozta Talmácsi Gábornak, a motorsportban szerzett
felbecsülhetetlen érdemei elismeréseként.
Sorozatban kétszer a spanyol Dani Pedrosa, majd újabb két évig honfitársa, Jorge Lorenzo ült a 250 köbcentiméteresek trónján. Idén a finn Mika Kallio igyekszik véget vetni a hispán uralomnak, de a frissen feljutott olasz Mattia Pasininek is nagyon fekszik a kategória. Érdemes figyelni a még Tóth csapat színeiben induló Hector Barberára, aki kis szerencsével odaérhet a dobogóra.
A tavalyi év hajrája óriási izgalmakat hozott, melynek végén Talmácsi Gábor szerezte meg a világbanoki címet az utolsó futamon szerzett második helyével. Az idei szezon nem indult jól a magyar pilótának, több gond is felmerült az új Apriliával, de Talma már tárgyalt az olasz gyár vezető mérnökeivel. Az egyetértés teljes volt, így a hátralévő futamokon mindenképpen javulás várható.
A tavalyi világbajnoki sorozat végén magyar világbajnokot ünneplehettünk a 125 köbcentiméteres kategóriában. Talmácsi Gábor az utolsó futamon ugyan a második helyre szorult a nem mindig korrekt Hector Faubel mögött, az összetettben viszont övé lett a győzelem. A 2008-as szezon nem indult jól, az Apriliának nem sikerültek úgy az újításai, ahogy szerette volna. Ha ezen sikerül javítani, Talma is versenyben lesz az újabb világbajnoki címért.
A 2007-es esztendő az ausztrál Casey Stoner végső győzelmét hozta - mérsékelt izgalmak között. A címvédésre ugyan van esély, de a spanyol Jorge Lorenzo üstökösként robbant be a mezőnybe, hogy a 250 kcm-t kinőve a királykatgóriában bizonyítson, és bizonyít is. Ugyanakkor természetesen az örök potenciális világbajon-jelölttel, Valentino Rossival is számolni kell, hiszen már sokszor és sok helyen bizonyította: szinte mindenre képes.
A 2007-es év minden téren a holland harcosok végső diadalát hozt. A WGP katgóriában a a 212 cm magas és 137 kilós Semmy Schilt harmadszor diadalmaskodott, a döntőben idén is honfitársát, a szintén háromszoros K-1 bajnok Petrer Aertset győzte le. A nehézsúlyban ugyancsak Schilté lett a trófea, a középsúlyú kategóriűban (MAX) pedig Andy Souwer bizonyult a legjobbnak. Idén mindannyian újra versenyben vannak, a szoros mezőny miatt mégsem valószínű, hogy idén is érvényesül a németalföldi hegemónia.
A német pilóta már 2005 óta versenyez a kategóriában, és minden évben szerzett pontot. Fiatal kora ellenére tehát van már tapasztalata, amit idén bizonyít is. Katarban például már dobogóra állhatott, és rendre az élbolyban versenyez. Óriási tehetsége a németeknek, ha idén nem is, de hamarosan a negyedliteresek világbajnoki címéért versenyez majd, és abban is biztosak lehetünk, hogy szerepelni fog a MotoGP magasabb kategóriáinak valamelyikében.
A 2005-ös év hozta meg számára a megérdemelt áttörést a Red Bull KTM-nél, három alkalommal is futamgyőzelmet szerzett. A Katari Nagydíjon a célegyenesben húzott el csapattársa, a világbajnoki címre is esélyes Mika Kallio mellett, aki így végül nem nyerte meg a címet. Talma viszont év végén szakított a klubbal, és a Humangest Honda versenyzője lett. Egy év múlva a Bancaja Asparhoz szerződött, ahol 2007-ben világbajnoki címet nyert a favoritnak számító csapattársa, Hector Faubel előtt. Szerződése szerint 2009-ben már a 250 köbcentiméteres kategóriában indulhat.
Fiatal és ambíciózus, Nagy-Britanniában máris népszerű. Első idényében, 2006-ban már 20 pontot szerzett 15 évesen, egy év múlva Franciaországban már dobogóra is állhatott. Idén nagy reményeket fűztek hozzá, amire azóta többé-kevésbé rá is szolgál. Nagyon gyors pilóta, aki harcban van a pole pozícióért, de versenykörülmények között egyelőre nem tudja ugyanazt a teljesítményt nyújtani. Nem sok idő kell, és potenciális világbajnokjelöltként indulhat.
A francia pilóta 2003-ban csatlakozott a mezőnyhöz, de eddigi profi évei csak mérsékelt sikereket hoztak. Legjobb éve a 2005-ös volt, pályafutása egyetlen győzelmét is akkor aratta, de végül csak 11. helyen végzett a világbajnoki pontvadászatban. Az idén a mérnököknek kösznhetően egyre erősebb és megbízhatóbb a motorja, mégis, legfeljebb az első ötben végez majd a szezon végén.
Szávay Ágnes kitűnő évet zárt 2007-ben. A magyar lány szinte berobban t a profi tenisz élmezőnyébe, és decemberben már a 20. helyen állt a női világranglistán. Idén gyengén kezdett, de a jelek szerint sikerült újra megtalálnia önmagát, és a rangsorban is folyamatosan feljebb és feljebb ugrik. Mindenestre az elitben maradás nehéz lesz, és a tavalyihoz hasonlóan eredményes évre van szüksége a tavaly Év Sportolója-díjat nyert Szávaynak.
Olivé 2001-ben csatlakozott a MotoGP mezőnyéhez ebben a kategóriában, de két évig (2003, 2004) egy kategóriával feljebb is kísérletezett - kevés sikerrel. Visszatérése után sem robbant be a 125 köbcentiméteresek közé, csak mérsékelt eredményeket ért el, futamot még nem nyert. Az idei szezon bíztatóan alakul számára, motorja egyelőre megbízható, ami leginkább Massimo Branchini mérnöknek köszönhető.
Az olasz pilóta 2002-ben debütált a MotoGP negyedliteres kazegóriájában, az azóta eltelt időben a 2005-ös évadban a 250 köbcentiméteres kategóriát is kipróbálta. 2007-ben csak egy alkalommal állhatott fel a dobogó tetejére, az idei szezon azonban szinte tökéletesen kezdődött számára. Ha lendülete később sem törik meg, akkor sok sikertelen év után az idei lehet számára az áttörés.
Nico Terol már 2004-ben (16 évesen) bemutatkozott a 125 köbcentiméteresek között a Valenciai Nagydíjon, egy évvel később pedig már folyamatosan versenyzett. Tavaly kicsit visszaesett az előző évhez képest, de idén ismét nagyszerű formában versenyez egy erős motoron ülve. Ha vb-cím még nem is, de egy összetettbeli dobogós hely azért már reálisan várható tőle.
Tavaly az athéni döntőben az AC Milan szerezte meg a győzelmet és a trófeát, miután legyőzte a Liverpoolt 2-1-re. Idén két angol csapat jutott be a döntőbe, ahol drámai csata után csak a tizenegyespárbaj hozott eredményt. Egy évig a Manchester United uralkodik Európa futballtrónján.
A mezőny legfiatalabb versenyzője, egyben a sorozat újonca. Ehhez képest jól kezdett, hiszen élete első futamán az ötödik helyet szerezte meg, és nem maradt le sokkal a dobobóról. Bradley Smith-hez hasonlóan a britek egyik nagy reménysége, de az első szezonjai a tapasztalatszerzésről fognak szólni. Ügyes pilóta, hiányai (nem elég gyors, nem elég megbízható) rutintalanságából fakadnak, idővel ezt leküzdi.
2003-ban ugyan szerepelt négy futamon a sorozatban, igazáből csak a következő esztendőben kezdett versenyezni. Eredményei egyre jobbak voltak, tavaly és tavalyelőtt már felzárkózott az élmezőnyhöz, de Talmácsi Gábor és Hector Faubel árnyékában nem volt lehetőség jobb eredményre a csapatban. Idén Faubel feljebb lépésével ez lehetségessé vált, jövőre pedig Talmácsi is a 250 köbcentiméteresek között indul, így minden adott lesz akár a vb-címhez is.