Szávay már a 17. a világranglistán
Ez a magyar játékos pályafutásának eddigi legjobb helyezése.
Szávay Ágnes, aki kedden egyesben és párosban is kiesett a 2,5 millió dollár összdíjazású dohai női tenisztorna első fordulójában, azt mondta, megkísérli, hogy kikecmeregjen a hullámvölgyből.
A keddi négy nyolcaddöntő közül kettő igencsak izgalmasnak ígérkezik a labdarúgó Bajnokok Ligájában, ugyanis az Internazionale a Liverpoolhoz, míg a Real Madrid az AS Romához látogat.
George Bush amerikai elnök ellátogat majd a pekingi olimpiára, vagyis nem követi Steven Spielberg példáját, nem használja fel a játékokat Kína szudáni politikája elleni tiltakozásra.
Nemcsak a toronymagas esélyes New England Patriots, hanem a Las Vegas-i kaszinók is nagyot buktak a profi amerikaifutball-liga (NFL) vasárnapi döntőjén, a Super Bowlon.
Nelsinho Piquet 2008-ban váratlanul bukkant fel és igazolt a Renaulthoz, hiszen azon kívül, hogy jól cseng a neve, nem sok minden volt mögötte. Legkevésbé Forma-1-es tapasztalat. Az idényt katasztrofálisan kezdte, szóba is került a távozása. A szezon második felében összeszedte magát és bebizonyította, hogy helye van a Száguldó Cirkuszban. Jövőre az autó erősödésével jobb teljesítményt várhatunk tőle.
Giancarlo Fisichella egyik legsikertelenebb éve volt a tavalyi, bár az is igaz, hogy az egyik leggyengébb autó volt alatta. Nem szerzett pontot a 2008-as szezon folyamán, idén talán megnyílik előtte az út, hogy jelezze: ő is a mezőnyben van. Az egyik legrutinosabb pilóta, de a Force Indiánál feltételezhetően már csak levezet.
Felipa Massa tavalyi világbajnoki címe egyetlen ponton és pár másodpercen múlt csak, nem csoda, hogy az interlagosi szezonzáró futam dobogójának tetején a könnyeivel küszködött. Megbízható teljesítményt nyújt a Ferrarinál, 2008-ban pedig a csapaton belül teljesen egyenjogúvá vált a favoritnak tartott Kimi Räikkönennel. Massa idén már az egyik fő esélyesként vág neki a szezonnak.
Mark Webber minden évben megbízható teljesítményt nyújt, de annak ellenére, hogy vitathatatlanul gyors pilóta, pályafutását elkerülték a nagyobb istállók bajnokesélyes versenyautóikkal. Webber így maradt szürke eminenciás, aki néha meglepő dolgokat tud mutatni, mégis mindig a középmezőnyben végez. Nagy valószínűséggel így lesz ez idén is.
Nakadzsima Kazuki első éve észrevétlenül telt el, nem tőle voltak hangosak az újságok. Hozta a kötelezőt, szerzett pár pontot, de sem ő, sem csapattársa nem tudott kibontakozni a Williamsben. A mezőnyben most már egyetlen japánként versenyez tovább, várhatóan az idei évben is a mezőny hátsó részében végez majd.
A jelenlegi Forma-1-es mezőny nagy öregje, 14 éve versenyzik a legrangosabb autós sorozatban. Pályafutása csúcsa a McLarennél töltött éveire esik, ezt szeretné megismételni jelenlegi csapatánál. Nem a leggyorsabb, viszont a tapasztalatainak köszönhetően az egyik legrutinosabb pilóta. F1-es pályafutása lassan véget ér, de egyelőre biztos tagja az osztrák istállónak, és fontos pontokat szerez majd a csapatnak.
Mint mindenki a Forma-1-ben, ő is gokarttal kezdett, elsősorban azonban nem szülőhazájában, hanem Európában. 2002 óta a Száguldó Cirkusz tagja, teljesítménye vegyes, bár elmondható, hogy sosem volt alatta igazán erős autó. Csapata, a Super Aguri sajnos az első négy futam után pénzügyi nehézségekre hivatkozva kivált a Forma-1 idei küzdelmeiből, így Szato 2008-as idénye befejződött.
Nico Rosberg 2008-as szezonja nem éppen úgy alakult, ahogy tervezte, hiszen a Williams volánjánál nem tudott átlépni saját árnyékán. Hatalmas tehetségként harangozták be, de tavaly jó néhányan eltakarták őt teljesítményükkel. Hűséges maradt ugyan az istállójához, de szinte biztos: ha itt marad, ugyanolyan tehetségként lesz számontartva, mint Jenson Button vagy Mark Webber, akik sosem tudták igazán kamatoztatni tehetségüket.
Bár versenyzői előélete impozáns volt, tavaly nagyon eltűnt csapattársa, Sebastian Vettel árnyékában. Sokáig kérdéses volt idei szerződése, de a német pilóta távozása után a Toro Rosso vezetői úgy döntöttek, újabb esélyt adnak Bourdais-nak. Ha idén Buemi is jobb lesz nála, akkor viszont könnyen lehet, hogy karrierje utolsó Forma-1-es idényének fut neki 2009-ben.
2002-ben mutatkozott be a Hungaroringen, majd két évig a BAR (később Honda) csapatánál volt tesztpilóta. Mivel a japán gyári istálló a Super Agurinak is motorbeszállítója, nyomására a kisebbik istálló beültette Davidsont az egyik autójába. Év elején az SA-nál pénzügyi gondok miatt fizetős pilótát akartak a helyére ültetni, de a Honda nyomására megúszta és maradt. Nem sokáig, a csapat négy futam után kiszállt a Forma-1-ből, vele pedig a pilóta is.
Barrichello jövője sokáig kérdéses volt a 2009-es szezon előtt, hiszen azt se lehetett tudni, a Honda egyáltalán megmenekül-e. Csapatfőnökének, Ross Brawn-nak köszönhetően végül az istálló és a rutinos brazil pilóta is folytathatja Forma-1-es pályafutását. A Brawn GP autói ráadásul kellemes meglepetésként a tesztidőszak egyik leggyorsabbjainak bizonyultak.
A Toro Rossónál nehézkesen indult be a karriere, hogy aztán mindennél gyorsabb száguldásba kezdjen. 2008-ban megszerezte első futamgyőzelmét a Toro Rossóval, ezzel pedig olyannyira kivívta a szakma elismerését, hogy sokan Michael Schumacher lehetséges utódjaként kezdték emlegetni a tehetséges fiatal pilótát. Pletykák szerint a Red Bulltól a Ferrarihoz vezet majd az útja.
Lewis Hamilton gyakorlatilag első számú pilótává avanzsált a McLarennél Fernando Alonso távozásával. Rászolgált a bizalomra, vezetési stílusán nem nagyon látszik a tapasztalat hiánya. Tavalyi második helye után idén egy drámai zárófutamon szerezte meg a világbajnoki címet, ami további önbizalmat adhat neki - nem mintha ilyen téren problémái lennének. A 2009-es szezon egyik legnagyobb esélyese.
Heikki Kovalainen első szezonja a McLaren-Mercedesnél sikeresnek volt mondható annak ellenére, hogy 2007 után ismét csak a hetedik helyen végzett. Elfogadta, hogy a csapaton belüli erősorrendben csak a második helyre szorult, de végig megbízhatóan segítette csapatát. Várhatóan a 2009-es szezonban sem a világbajnoki címért fog küzdeni, de az élbolyban végez.
Kimi Räikkönen friss világbajnokként nagy várakozással nézhetett a 2008-as szezon elé. Ehhez képest a csalódást keltő harmadik helyre fért csak be, még csapattársa, Felipe Massa is megelőzte a világbajnoki pontversenyben. Két szezon között erősen fogadkozott: a rajongók idén már egy új Kimit fognak látni. Sokan őt tartják az idei szezon esélyesének, de ha most sem hozza a tőle elvárt eredményeket, kérdésessé válhat jövője a Ferrarinál.