Jenson Button
 

Jenson Button

Mivel a Honda a 2008-as szezon végén bejelentette távozását a Forma-1-ből, veszélybe került brit pilótájának, Button karrierje is. Miközben Ross Brawn új tulajt keresett, már biztosította a pilótát: ha istálló lesz, ő is marad. Végül éppen a csapatfőnök oldotta meg a gondokat, így Button sorsa egyértelművé vált. A Brawn GP alkalmazottja lett.

hvg.hu hvg.hu

Jarno Trulli
 

Jarno Trulli

Jarno Trulli tavaly ismét bizonyította rátermettségét és vezetői kvalitásait, hiszen amellett, hogy kilencedik helyen végzett a világbajnoki pontversenyben, jó pár futamon megszorongatta a legjobb autókat azzal a Toyotával, amely közepesnek számit ebben a mezőnyben. Idén hasonló teljesítmény várható tőle, rutinja és tehetsége akár egy-két futamon a dobogóra emelheti.

hvg.hu hvg.hu

Timo Glock
 

Timo Glock

A német pilóta 2004-ben már lehetősget kapott négy verseny erejéig, utána az amerikai Champ Carban és az európai GP2 sorozatban szerepelt. Előbbiben megkapta az Év Újonca címet 2005-ben, utóbbiban pedig bajnoki címet szerzett 2007-ben. Ekkor már tesztpilótaként dolgozott a BMW-nél, szerződést mégis a Toyotától kapott. Glock nagy küzdő, az évben kimondottan az a célja, hogy csapattársát, Jarno Trullit utolérje.

hvg.hu hvg.hu

Fernando Alonso
 

Fernando Alonso

Fernando Alonso 2008-ban bebizonyította, miért tartják sokan a Forma-1 jelenlegi legjobb pilótájának. A Renault nem volt idén acélosnak nevezhető, a kétszeres világbajnok spanyol ennek ellenére két futamgyőzelmével végül az ötödik helyen végzett. Flavio Briatore csapatfőnök nagyszabású erősítést ígért az új szezonra, hogy kivételes képességű pilótája megint a világbajnoki címért versenyezhessen. Ez nem Alonsón fog múlni, abban biztosak lehetünk.

hvg.hu hvg.hu

Robert Kubica
 

Robert Kubica

Robert Kubica idén megszerezte várva várt első futamgyőzelmét, majd azonos pontszámmal Kimi Räikkönen mögé szorult a világbajnoki pontversenyben. Szezon elején roppant magabiztos volt ő is és a BMW istálló is, a hajrára azonban elfogyott a lendület. Ennek ellenére Kubicának várhatóan idén is komoly beleszólása lehet a pontversenybe, a dobogóra várható.

hvg.hu hvg.hu

Nick Heidfeld
 

Nick Heidfeld

Nick Heidfeldre idén a szürke eminenciás szerepe jutott a BMW Sauber csapatánál. Csendben tette a dolgát, és 2009-ben négy alkalommal visszhang nélkül behozta a BMW-jét a második, végül pedig a hatodik helyre - megelőzve többek között egy McLarent-Mercedest is. Megbízható, de csendes pilóta, aki várhatóan idén sem fog beszállni a világbajnoki címért folytatott versenybe, de joggal várhatunk tőle néhány meglepő eredményt.

hvg.hu hvg.hu

Adrian Sutil
 

Adrian Sutil

A 2008-as szezon a vártaknak megfelelően alakult, a mezőny végén végzett a Force India. Sutil sem villogott, igaz, nem is volt mivel. Idén várhatóan ismét a sereghajtók között küzd majd azért, hogy ne legyen utolsó, bár a motorcserének és az új szabályoknak köszönhetően talán van esélye az előbbre lépésre.

hvg.hu hvg.hu

Williams
 

Williams

A csapat nem sokkal megalakulása után már hatalmas sikert ünnepelhetett el az 1980-as konstruktőri és egyéni világbajoni cím megszerzésével. Az istálló 1992-ben emelkedett a csúcsra Nigel Mansellel, aki a Williams leghűségesebb pilótájának bizonyult. Több mint tíz éve nyertek vb-címet utoljára, most azonban Nico Rosberg megszerzésével - akit megtartani még nehezebb lesz - újra sikerülhet felzárkózni az élmezőnyhöz.

hvg.hu hvg.hu

BMW Sauber
 

BMW Sauber

Az istálló 2006-ba alakult a nagy múltú BMW és a Sauber összevonásából. A csapat első Forma-1-es idényében a cél a dobogós konstruktőri helyezés volt. Ezt sikerült is kiharcolni, a McLaren kizárása pedig a második helyre röpítette őket. Idén már magasabbra helyezték a lécet, és az első versenyek után úgy tűnik, akár még a vártnál is eredményesebb idényt zárhatnak.

hvg.hu hvg.hu

Ferrari
 

Ferrari

A maranellói központú olasz csapat nemcsak a legrégibb, de egyben a legnépszerűbb csapat is a Formula-1 világában. Tizenöt konstruktőri világbajnoki címükkel vezetik a sportág örökranglistáját, a klub legeredményesebb korszaka minden bizonnyal az istállóval öt világbajnoki címet szerzett Michael Schmacher és Jean Todt nevéhez köthető.

hvg.hu hvg.hu

Honda
 

Honda

Az istálló előbb szerepelt a Forma-1-ben, mint kezdett személygékocsikat gyártani. A vállalkozás azonban nem bizonyult sikeresnek, és 1968-ban ki is szálltak a küzdelemből - egészen 2006-ig. Az addig eltelt időben - kisebb szünetekkel - motorbeszállítóként tevékenykedtek. A tavalyi szezonban a csapat maga alatt teljesített, idén Ross Brawn érkezésével elkezdődhet az érdemi munka. Az biztos, hogy a Honda idén előkelőbb helyen végez.

hvg.hu hvg.hu

Csapatok és pilóták, 2008
 

Csapatok és pilóták, 2008

2008-as idényben érezhető a változás a pilótákat illetően. Távozott a spanyol Hector Faubel (Bancaja Aspar), a cseh Lukas Pesek (Valsir Seedorf Derbi) és az olasz Mattia Pasini (Polaris World), ugyanakkor az élmezőnyhöz zárkózott fel Simone Corsi, Sergio Gadea és Mike Di Meglio. Az "öregek" mellett feltűnt Stefan Bradl, Scott Redding és Bradley Smith, így a küzdelem a tavalyihoz hasonlóan izgalmasnak ígérkezik.

hvg.hu hvg.hu

Super Aguri
 

Super Aguri

A legkisebb kiscsapat. Nemcsak azért, mert sokáig a Forma-1 legszegényebb csapatának számított, hanem mert a motorszállító Honda is kihátrált mögüle. A Magna Grouppal kötött szerződés idén biztosítja az anyagi hátteret, a gyári japán istálló pedig a motort. Bár szó volt egy fizetős pilóta alkalmazásáról is, Davidson végül maradt az istállónál. A pénzügyi nehézségek miatt a csapat az első négy verseny után kénytelen volt kiszállni a Forma-1 2008-as küzdelmeiből.

hvg.hu hvg.hu

Toyota
 

Toyota

Bár a Toyota csapatként csak 2002-től résztvevője a Száguldó Cirkusznak, motorbeszállítóként már korábban feltűnt. Nagy terveik vannak a jövőre nézve, s mivel anyagilag biztos lábakon álló istállóról van szó, van is esély ezek elérésre. A Toyota egyelőre azonban erős középcsapat, idén elsősorban a tapasztalt Jarno Trullitól számíthatunk bíztató eredményekre.

hvg.hu hvg.hu

Force India
 

Force India

A csapat újoncként indul a Forma-1-ben, bár korábban már (1991-től) Jordan, Midland és Spyker nevek alatt is versenyzett. Vijay Mallya indiai tulajdonos a jelek szerint hosszabb távra tervez elődeinél, hiszen korábban a Toyotát támogatta, és deklaráltan komolyan veszi a szerepét. A csapat várhatóan a mezőny végén kullog majd, de végre kezdetét veheti a lassú építkezés és tapasztalatgyűjtés.

hvg.hu hvg.hu

A 2008-as világbajnokság állása
 

A 2008-as világbajnokság állása

A 2007-es világbajnoki küzdelmet a finn Kimi Räikkönen nyerte – vagy a brit Lewis Hamilton veszítette el. A Brazil Nagydíjon – a sorozat utolsó futamán – a Ferrari pilótája nemcsak a győzelmet szerezte meg, de riválisai pont úgy futottak célba a versenyben, hogy a végelszámolásnál a Jégember mögött végezzenek. Idén a két fő esélyesen kívül a vb-címre érdemben pályázhat Felipe Massa (Ferrari), Robert Kubica és Nick Heidfeld (mindkettő BMW Sauber) is.

hvg.hu hvg.hu

Renault
 

Renault

A Renault 1977-ben, motorbeszállítóként 1983-ban debütált a Forma-1-ben, de a csapat 1985-ben kiszállt a sorozatból. 2001-ben felvásárolta a Benettont, majd visszatért. 2005-ben és egy évvel később korábbi tesztpilótája, Fernando Alonso vezetésével egyéni és konstruktőri világbajnoki címet is szereztek. A spanyol pilóta 2007-es távozásával a franciák a középmezőnybe estek vissza, és ezen várhatóan Alonso idei visszatérése sem segít.

hvg.hu hvg.hu

McLaren-Mercedes
 

McLaren-Mercedes

A Száguldó Cirkusz történetének második legeredményesebb csapata nyolc konstruktőri és tizenegy egyéni világbajnoki elsőséget számlál. A tavalyi év jól alakult volna a bajnokesélyes istálló számára, ha ki nem robban a kémbotrány, miszerint Ferraris adatokat találtak a csapat dolgozóinál. Pontjaikat elvették, majd izgalmas versenyben pilótáik is elbukták az egyéni vb-címet.

hvg.hu hvg.hu

Red Bull
 

Red Bull

Az osztrák csapat nagy reményekkel vágott bele első Forma-1-es szezonjába, ám az autóknak a mgbízhatatlanság lett az egyik fő tulajdonsága. A siker kulcsa a Williams és McLaren egyköri sikeres mérnöke, Adrian Newey lehet, akinek eddigi eredményei önmagukért beszélnek. A Red Bull egyelőre stabil középcsapat, idén borítékolható a javulás, az áttörés viszont még nem.

hvg.hu hvg.hu

Toro Rosso
 

Toro Rosso

2005-ben a Red Bull felvásárolta a Minardit, hogy egy második számú csapatot hozzon létre a fiatal tehetségeknek. A tavalyi botrány óta azonban két istálló nem használhatja egyben az egyben ugyanazt a kasztnit. Bár a pilóták tehetségesek, és minden bizonnyal poontokat is szereznek majd, a Toro Rosso várhatóan továbbra is marad gyenge középcsapat.

hvg.hu hvg.hu