Lengyel Tibor

Lengyel Tibor



Brutális járatritkítást tervez az állam a gödöllői, csepeli és ráckevei HÉV-vonalon, mert nincs elég forgalomképes kocsi
 

Brutális járatritkítást tervez az állam a gödöllői, csepeli és ráckevei HÉV-vonalon, mert nincs elég forgalomképes kocsi

Csúcsidőben a ráckevei H6-os HÉV-en 18 százalékos, a gödöllői H8-ason 13-23 százalékos, míg a csepeli H7-es vonalon 12 százalékos férőhelycsökkenést okozna az állami fenntartó járat- és kapacitásszűkítési terve. Mióta az államé a HÉV, jobban rohad, mint előtte: a kocsik átlagéletkora már közel 50 év, újak vásárlására nincs pénz.


Igyekezett letagadni a kormány, de mégis megsarcolja újabb 65 milliárddal az önkormányzatokat
 

Igyekezett letagadni a kormány, de mégis megsarcolja újabb 65 milliárddal az önkormányzatokat

Lázár János bedobta, a kormányzat letagadta, végül ha nem is úgy, de meglépik az iparűzésiadó-elvonást. Hogy ne fájjon annyira, nem a gödi teljes elvonás modelljét terjesztik ki országosra, csak a többletet osztják újra. A településekre kivetendő “extraprofit-adó” részletei még homályosak, de a korábbi pályáztatási gyakorlat alapján nem lehet kizárni a politikai részrehajlást.


Állami autó, Orbánét leköröző fizetés, félmilliós ruhapénz jár Lánczi Tamásnak, de más vezetők is a miniszterek felett keresnek
 

Állami autó, Orbánét leköröző fizetés, félmilliós ruhapénz jár Lánczi Tamásnak, de más vezetők is a miniszterek felett keresnek

Ha a jogköröket egyelőre nélkülöznie is kell a Szuverenitásvédelmi Hivatalnak, a vezérkar legalább jól keres a kormányzati mumus szervezetnél. A hivatal élén Lánczi Tamás a kormányfőnél, míg helyettesei a legtöbb miniszternél többet kapnak, egyedül a III/III-as múltú főkutató bére marad alatta egy államtitkárénak. De ezek mellé van miniszteri szintű állami autó, félmilliós ruhapénz és SZÉP-kártya is.



Magyar szerint Karácsony „egyszemélyes városvezetése” mellett nem tudnak felelősséget vállalni, még több jogkört kell átadnia
 

Magyar szerint Karácsony „egyszemélyes városvezetése” mellett nem tudnak felelősséget vállalni, még több jogkört kell átadnia

A fővárosi bizottságokba beül a Tisza, és két tanácsnokot is adna, viszont Magyar Péter a HVG-nek azt mondta, Karácsony Gergelynek több főpolgármesteri jogkörről kell lemondania. Beleszólást kérnek a cégvezetői pályázatok elbírálásába is. Lesz olyan előterjesztés az alakuló ülésen, amit a Tisza megszavaz majd, de például a képviselők fizetésemelését nem fogja.


Karácsony bevállalja a jogsértő helyzetet, de megtartja a helyettesét is
 

Karácsony bevállalja a jogsértő helyzetet, de megtartja a helyettesét is

Pénteken tartja alakuló ülését a Fővárosi Közgyűlés, ahol helyetteseket nem választanak, Karácsony Gergely egyelőre vállalja az ezzel járó jogsértő helyzetet. Viszont eddigi helyetteséhez, Kiss Ambrushoz ragaszkodik, meg is tartja, csak immár főigazgatóként. A főpolgármester 19 jogkörét átengedi, de van, amihez ragaszkodik.


Karácsony óvatosan egyeztetne a budapesti olimpiáról, de vannak előfeltételei és fejlesztési követelései is
 

Karácsony óvatosan egyeztetne a budapesti olimpiáról, de vannak előfeltételei és fejlesztési követelései is

Az olimpiáról gondolkodna közösen a főpolgármester a fővárosi frakciókkal, de azok közül a két legnagyobbal – a Fideszével és a Tiszáéval – egyelőre komoly vitája van Karácsony Gergelynek a fővárosi cégvezetők ügyében. A kormánnyal pedig az olimpia ügyében “újra kell gombolni a kabátot”, mert korábbi ígéreteit sem tartotta be – figyelmeztetett. Mindenképpen szeretne valamilyen népszavazást is a kérdésről, egyetértés esetén pedig a rendezés dátuma lehet 2036-tól 2044-ig bármi.


Orbán világháborút és Brüsszel által Magyarországra erőszakolt Magyar-féle bábkormányt vizionált, de mondott még erősebbeket is
 

Orbán világháborút és Brüsszel által Magyarországra erőszakolt Magyar-féle bábkormányt vizionált, de mondott még erősebbeket is

Magyar Péter nevének kiejtése nélkül ugyan, de rá utalva beszélt Orbán Viktor egy, a brüsszeli bürokraták által segített bábkormányról, birodalmi törekvésekről, kollaboráns ellenzékről – mindezt párhuzamba állítva 1956-tal és a szovjet elnyomással. De szóba hozta még az árvizet, Ukrajnát és a világháború rémét, a genderaktivistákat, és elárulta azt is, hogy kinek “lehet elhúzni a csíkot”.


Magyar Péter Dombóváron nyithat ajtót a Tisza Pártnak a parlamentbe, de lehet, hogy ez túl kockázatos lépés
 

Magyar Péter Dombóváron nyithat ajtót a Tisza Pártnak a parlamentbe, de lehet, hogy ez túl kockázatos lépés

A fideszes Potápi Árpád halála miatt időközi választás lesz a Tolna megyei Dombóváron és környékén. Ha a Tisza Párt elindul és győzni tud a körzetben, akkor jóval a 2026-os választás előtt képviselője lehet a parlamentben. A kormánypárti kétharmad ettől még maradna, de szimbolikus győzelmet arathatna a Tisza. Ám ennek vannak veszélyei is, nem is kevés.



Női-férfi kvótát írna elő a kormány a tőzsdei cégeknél 2026-ra, és közben beszól Brüsszelnek, mert “tagadja a biológiai nemeket”
 

Női-férfi kvótát írna elő a kormány a tőzsdei cégeknél 2026-ra, és közben beszól Brüsszelnek, mert “tagadja a biológiai nemeket”

A nemek közötti arány javítását, a jelenleg “alulreprezentált nem” esetében legalább 40 százalékos kvótát írná elő 2026-ra a kormány a nyílt részvénytársaságok vezető és ellenőrző testületeinél egy uniós irányelvre hivatkozva, miközben a törvényjavaslat indoklásában Brüsszelnek üzenve gendereznek egy kövéret.



Egyre kuszább a HÉV-járatritkítás: előkerült egy nyári menetrendi javaslat, amely még nem javasolt csökkentést, pár hét alatt jött a fordulat
 

Egyre kuszább a HÉV-járatritkítás: előkerült egy nyári menetrendi javaslat, amely még nem javasolt csökkentést, pár hét alatt jött a fordulat

Két, egymásnak teljesen ellentmondó és csak pár hét különbséggel, de ugyanott, a MÁV–HÉV-nél készített menetrendi tervezet is létezik. Eddig csak a szakmai-politikai botrányt kavart, járatritkításról szóló októberi változat volt ismert, most előkerült egy augusztusi, amelyben erről még szó sem volt. Vajon mi változott néhány hét alatt?




Tiltakozik Karácsony és Vitézy is a HÉV-ek állami ritkítása miatt, a BKK igazgatója pedig azt mondta: „Nem sétálunk bele a csapdába”
 

Tiltakozik Karácsony és Vitézy is a HÉV-ek állami ritkítása miatt, a BKK igazgatója pedig azt mondta: „Nem sétálunk bele a csapdába”

A főpolgármester szerint a kormány nem teszi a dolgát, ehelyett járatritkítást tervez a HÉV-nél, amit elfogadhatatlannak nevezett. Egyetértett vele Vitézy Dávid is, bár ő a kormány és Lázár Jánosé mellett Tarlós és Karácsony felelősségét is felvetette. A BKK szakmai igazgatója pedig részletesen elemezte a HVG-nek, miért rossz az ötlet, és miért „csapda” az, amibe a kormányzat kényszeríteni akarja őket.