Pavló Péter

Pavló  Péter

Hajtás után: Ilyen a jó flottaautó
 

Hajtás után: Ilyen a jó flottaautó

Sokkal nehezebb ma céges autót választani, mint 4-5 éve. Kulcskérdés a hajtás, de a szerviz- és alkatrészellátásra is figyelni kell, valamint arra, hogy el lehessen majd adni használt autóként.



Miket kap most a kezébe mindenki, aki Windowst használ?
 

Miket kap most a kezébe mindenki, aki Windowst használ?

Már beépítették a Windowsba, a közeljövőben a hazai felhasználók asztalára is rákerülhet a világ egyes részein már az operációs rendszer részét képező mesterséges intelligencia. Íme néhány gyakorlati felhasználási lehetőség a mindennapokra.










„A legnagyobb hátráltató tényező egyértelműen az ember” – nyerhet-e Magyarország a metaverzumokkal, és mikor terjednek el ezek?
 

„A legnagyobb hátráltató tényező egyértelműen az ember” – nyerhet-e Magyarország a metaverzumokkal, és mikor terjednek el ezek?

A metaverzumok jelenleg a fejlesztési szakaszban járnak, az igazi elterjedésük csak a következő évtizedben várható. Hogy Magyarország ebből mennyire veszi majd ki a részét, az egyelőre kérdés, de az biztos, hogy egyfajta üzleti érettség szükséges lesz, ha nem akarunk nagyon lemaradni – mondja Papp László, a Gartner magyarországi és bulgáriai képviseletének vezetője.



3-5 éven belül feje tetejére állhat sok munkahely, bárhol is dolgozik, jó eséllyel észre fogja venni
 

3-5 éven belül feje tetejére állhat sok munkahely, bárhol is dolgozik, jó eséllyel észre fogja venni

Bár Európában egyelőre még csak a változás elején járunk, több távol-keleti országban már aktívan használják a hétköznapi munkában a metaverzumot. A kiterjesztett- és kevert valóságban Kovács Gergely, a Védelmi Innovációs Kutatóintézet kutatója szerint óriási a potenciál, a következő néhány év fejlődését pedig egyértelműen meghatározzák majd ezek a technológiák.



A lehetetlent kell most teljesíteni, hogy ki tudják menteni a Titanic roncsaihoz indult turistákat a Titan tengeralattjáróból
 

A lehetetlent kell most teljesíteni, hogy ki tudják menteni a Titanic roncsaihoz indult turistákat a Titan tengeralattjáróból

Valószínűleg 3800 méteres mélységből kellene kimenteni azt az öt embert, akik a Titanic roncsaihoz indultak és a Titan nevű tengeralattjáró fedélzetén rekedtek a vízfelszín alatt. Az eddigi legmélyebb mentést 480 méteren sikerült elvégezni, 50 évvel ezelőtt. Emberi számítások szerint legfeljebb péntekig van ideje a mentőcsapatnak véghezvinni a lehetetlent.



Amikor tízezreket rúgnak ki éppen, megéri programozónak állni? Lesz ebből itthon milliós fizetés?
 

Amikor tízezreket rúgnak ki éppen, megéri programozónak állni? Lesz ebből itthon milliós fizetés?

Az elmúlt hónapokban két dologról szólt a technológiai ipar: az elbocsátásokról és a mesterséges intelligencia berobbanásáról. Mindkettő jelezheti azt, hogy az évek óta hangoztatott programozóhiánynak vége van, ezért az iparági szereplőket és magát a mesterséges intelligenciát is megkérdeztük, mire számíthatnak azok, akik kódolásra adnák a fejüket.