szerző:
MTI
Tetszett a cikk?

Európában már "kihalófélben" vannak azok, akiknek nincs mobiltelefonjuk - állapította meg az osztrák sajtó annak a jelentésnek a kapcsán, mely az európai maroktelefonálás valamint a szélessávú internethasználat terjedéséről számol be.

Ma már az európaiak 83 százaléka használ mobiltelefont, és a növekedés továbbra is tart. Ausztriában a lakosság 93 százalékának van mobiltelefonja. A csúcstartó Luxemburg, ahol a lakossági tulajdonban levő mobilok száma már 20 százalékkal haladja meg a lélekszámot. Lengyelországban azonban csak a lakosság 50 százaléka használ maroktelefont.

A szélessávú internethozzáférés is rohamléptekkel terjed Európában, a kontinensen már a lakosság 6,5 százalékának van gyors internetkapcsolata. A szélessávú internetezés elterjedtsége alapján felállított rangsort Dánia vezeti az Európai Unió 25 tagországa közül, ahol már minden hatodik lakos rendelkezik ilyen internethozzáféréssel. Hollandia, Belgium, Svédország és Finnország után Ausztria áll a ranglista 6. helyén - ott a lakosság 9 százalékának van szélessávú internet-hozzáférése. A lista végén Görögország, Szlovákia, Lengyelország és Csehország áll, ahol ez az arány 1 százalék alatt van.

A tapasztalatok azt mutatják, hogy az élen álló országokban gyorsabban is terjed a széles sávú internetezés, mint a lista végén álló országokban, így szakértők szerint ezen a téren tovább növekedhet az eltérés az egyes EU-tagországok között.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

Infinit Tech

A 3G még az idén sem tudott áttörést elérni

A világméretű mobilkészülék-eladások 23 százalékkal emelkedtek a harmadik negyedévben a tavalyi év hasonló időszakához, és 7 százalékkal az előző negyedévhez képest, ami 146,1 millió eladott készüléket jelent az említett időszakban – állapította meg az IDC piackutató cég.

Tech

Mobilmarketing a megfelelő időben és helyen

A videó lejátszására képes mobilkészülékek megjelenésével a hagyományos média azon fáradozik, hogy reklámkampányokat indítson a mobilgeneráció meghódítására. A videospotok már népszerűek Ázsiában, és jövőre talán már nyugaton is találkozhat vele a felhasználó.