Panoráma

A kínai tudományos akadémia genetikusan módosított csirkéket és tyúkokat kíván kitenyészteni, amelyek ellenállóak lennének a madárinfluenza vírusával szemben – írta hétfőn a Beijing Youth Daily című angol nyelvű kínai napilap.

„Kisebb szakértőcsoportot hozunk létre, amely a madárinfluenza hatásait tanulmányozza majd genetikusan módosított csirkéken és tyúkokon” – közölte Tang Hung, a tudományos akadémia biofizikai főosztályának a tagja. Az akadémián belül külön csoportot hoztak létre a vírus tanulmányozására, oltóanyagok és antibiotikumok kifejlesztésére – írja a lap, amely szerint a kínai tudósok már folytattak genetikai kísérleteket a madárinfluenza vírusával fertőzött egereken.

A kutatások évekig is eltarthatnak a napilap szerint. A kilencvenes évek vége óta Kína jelentős eszközöket fordít genetikusan módosított szervezetek kutatására és előállítására, elsősorban a rizs esetében. Ennek ellenére Kínában nem engedélyezik sem a genetikailag módosított rizs termesztését, sem annak importját.

Kevesebb mint két hét alatt négy madárinfluenza-gócot jeleztek Kínában. Az egészségügyi minisztérium nem zárta ki, hogy a betegség okozta egy 12 éves lány halálát az ország középső részén fekvő Hunan tartományban. Ez lenne az első eset Kínában, amikor a betegség emberre is átterjedt.

MTI Világ

Madárinfluenza-fertőzés már Japánban is

Madárinfluenza-fertőzés jeleit fedezték fel a japán hatóságok a távol-keleti ország északi részén egy baromfitelepen, ahol emiatt óvintézkedésként 82 ezer szárnyast terveznek levágni - közölték hétfőn a helyi hatóságok. Romániában mindeközben újabb két helyen találtak vírussal fetőzött madártetemeket, Thaiföldön pedig a fertőzés újabb gócpontjait fedezték fel.

Nemzetközi gazdaság

Üzlet a madárinfluenzából

Miközben világszerte nő a madárinfluenza miatti pánik, a betegség ellen leghatékonyabbnak kikiáltott szer gyártója, a svájci Roche - amely kilenc éve jó érzékkel vette meg az állítólagos csodakészítmény licencét egy amerikai biotechnológiai cégtől - nem győzi a megrendelések teljesítését.

Orbán: Lebegjünk, mint a pillangó és szúrjunk, mint a méhecske