szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Mindenki bosszús, ha lassú a gépe, lefagy a rendszer, vagy percekig tart egy honlap megnyitása. Egy friss kutatás szerint az elveszett „drága percek” miatt az ügyfelek bizalmatlanná válnak, és felhagynak egyes tranzakciókkal, illetve áttérnek a konkurencia termékeire. A cégek IT-osztályai pedig idejük jelentős részét a lassulások okozta problémák megoldásával töltik.

Egy nemrégiben – a Symantec IT-biztonsági cég által – készített vizsgálat közelebbről is szemügyre vette az üzleti alkalmazások lelassulásának következményeit, különösen az üzleti teljesítményre, a fogyasztók hűségére, illetve az alkalmazotti morálra hatásokat elemezték.

A legfontosabb megállapítás, hogy megkérdezett felhasználók tizennyolc százaléka az üzleti alkalmazások teljesítményének ismétlődő lassulása esetén konkurens cég szolgáltatásait választja vagy felmondja az üzletet, ami már igen komoly veszteséget jelenthet a szolgáltatóknak.

A digitális korban az elérhetőség az egyik legfontosabb alapelv az üzleti folyamatokban. Az információnak bármikor, bárhol hozzáférhetőnek kell lennie, csakúgy, mint a rendszereknek és az alkalmazásoknak, amelyek hozzáférhetővé teszik az információt a végfelhasználók számára. „Az alkalmazások teljesítményében bekövetkező késések nem csupán a bevételeket tekintve válnak költségessé, hanem az olyan, üzleti szempontból értéket képviselő dolgok esetében is, mint az ügyfelek elégedettsége és márkahűsége” – mondta Konkoly Thege Szabolcs, a Symantec területi igazgatója.

Az akadozó online szolgáltatások költségeit meg kell fizetni. A teljesítmény-problémák nem csupán a felhasználók böngészését zavarják meg. Akadályozzák a pénzügyi folyamatokat, csökkentik a felhasználók bizalmát, veszélyeztetik az üzleti szempontból kritikus tevékenységeket és aláássák a vállalat márka imidzsét. A felhasználók türelmetlenek, és számos más módon is vesztegethetik az idejüket, mint hogy weboldalak betöltődésére vagy tranzakciók befejezésére várakozzanak.

A felmérés fő megállapításai a következők voltak:

• Az IT csoportok idejük 24 százalékát az alkalmazások lassulása által okozott problémák megoldásával töltik.
• Összetett üzleti alkalmazási környezetben a késedelmet azok a változások és frissítések okozzák, amelyek azért történnek, hogy lépést tartsanak a felhasználói igényekkel.
• A felhasználók mintegy 71 százaléka panaszkodik alkalmanként a lelassult teljesítmény miatt, miközben online alkalmazásokat használnak.
• Az IT menedzserek 76 százaléka szerint az ismétlődő késések hatással vannak az ügyfelek vállalat iránti hűségére.
• Az üzleti felhasználók többsége, mintegy 72 százaléka kis arányban használ belső, például költségjelentéssel, szolgáltatásokkal és utazással kapcsolatos alkalmazásokat.
• Az üzleti felhasználók 86 százaléka mondta, hogy a folyamatos lassulások negatívan hatnak a hangulatukra.
• A megkérdezettek 93 százaléka azt is jelezte, hogy a teljesítménnyel kapcsolatos problémák az ő hatékonyságukra is hatással vannak.
• A felhasználók mintegy 30 órát töltenek hetente az internet munka illetve üzleti célú használatával.
• A 200 megkérdezett 93 százaléka vásárol az interneten keresztül.
• Közülük 86 százalék jelezte, hogy a tranzakciók – például a vásárlás, utazással és banki ügyletekkel kapcsolatos ügyintézés – során tapasztalt késedelem befolyással van a szolgáltatóba vetett bizalmukra.
• Háromnegyedük kis vagy jelentős mértékű bizalomcsökkenést jelzett, 9 százalékuk pedig teljes mértékben bizalmatlanná válik a hosszú késedelmek miatt.
• A felhasználók 18 százaléka úgy nyilatkozott, hogy a lassuló online szolgáltatások miatt áttérnének a konkurencia szolgáltatásaira vagy felhagynának a tranzakciókkal.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

hvg.hu Tech

Videomegosztó portált indított az econet

Magyar nyelvű videómegosztó oldalt indított az econet.hu. Az egyelőre béta verzióban elérhető új közösségi oldalon egy gyors regisztrációt követően bárki azonnal megoszthatja mozgóképeit a világgal.

hvg.hu Tech

Még mindig a Yahoo! a legnagyobb márka az interneten

A Nielsen NetRatings közzétette a leglátogatottabb weboldalak listáját, amelynek élén minden várakozással ellentétben még mindig a Yahoo áll az első helyen, méghozzá elég nagy fölénnyel az MSN és a Google előtt.

hvg.hu Vállalkozás

Linkmarketing: hova érdemes delegálni a linkfejlesztést?

Valamennyi online marketinggel kapcsolatos anyag arról zeng, hogy ha napjaink „keresőoptimalizálással teli” világában sikereket szeretne elérni weboldalával, akkor nagyszerű bejövő linkekre van szüksége. Számtalan olyan módszer létezik, melyek segítségével ilyen linkekre tehet szert, de a legtöbb webmesternek sem ideje sem hajlandósága nincs arra, hogy naponta órákat töltsön el a cég honlapjára mutató linkek építésével.

hvg.hu Ingatlanmenedzser

Ingatlankeresés egyedülálló légifotós keresővel

Magyarországon egyedülálló, légifotós ingatlankeresővel indul útjára a HVG Online új portálja, az Ingatlanmenedzser.hu. A kereső lehetővé teszi a kiszemelt környék bejárását az interneten keresztül. A portál egyben napi frissességű ingatlanhíreket, tippeket és tanácsokat közöl, kalkulátorokkal, a hirdetések kiemelésének számos lehetőségével segíti az ingatlanok gyors és hatékony megtalálását.

hvg.hu Karrier

Csetelés a munkahelyen: tiltsuk, tűrjük vagy támogassuk?

ICQ, MSN, AOL, Gtalk és a sor még folytatható. A rövidítések mind különféle, valós idejű üzenetek cseréjét lehetővé tévő szoftvereket takarnak. A fiatalok körében óriási népszerűségnek örvendő alkalmazások egyre jobban beférkőznek a munkahelyre is. Hogyan viszonyulnak a jelenséghez a dolgozók, a munkáltatók, illetve mi a törvényi szabályozás az üzenetek küldőire és fogadóira nézve.