szerző:
MTI
Tetszett a cikk?

A japán Hitachi elektronikai vállalat szakértői szerint a plazmatévék az idén - a március végéig tartó pénzügyi évben - csak 20 százalékkal olcsóbbodnak az előző évhez képest, és nem pedig 30 százalékkal, ahogyan korábban várták.

Jó a kereslet a negyven hüvelykesnél nagyobb képernyőjű plazmatévék iránt, és mivel a nagyobb kategóriát kevésbé nyomasztja a folyadékkristályos képernyőjű tévék versenye, a vártnál kisebb az általános nyomás az árakra, mondta a Hitachi alelnöke, Ebata Makoto újságíróknak.

A legnagyobb japán elektronikai művek, a Hitachi 37,32 milliárd jenes adózott eredményt ért el a márciussal zárult pénzügyi évében, 27,5 százalékkal kevesebbet az előző évi 51,5 milliárdnál. A visszaesést a veszteséges lapostévé- és merevlemezmeghajtó-részleg okozta. A folyadékkristályos képernyők is hozzájárultak a profit csökkenéséhez, a meredek piaci áresés miatt.

Ezeket a gondokat nem ellensúlyozták eléggé a nyereséges üzletágak, köztük az építőipari gépgyártás. Az üzemi eredménye 256,01 milliárd jenre csökkent 279,06 milliárdról, a forgalma 4,8 százalékkal 9,465 billió jenre emelkedett 9,027 billióról.

Erre a pénzügyi évre 55 milliárd jenes adózott eredményt jósolnak a cégnél, azzal, hogy a lapos tévék, a merevlemez-meghajtók és a folyadékkristályos képernyők a második félévtől már szintén nyereséget hoznak. A piaci elemzők ebben eredetileg kételkedtek, mivel az árak gyengék voltak és a verseny nagy ez év elején is, azonban az iparág forgalmi eredményei egyelőre legalábbis nem rosszak.

A plazmatévék eladása a második negyedévben már 95 százalékkal haladta meg az egy évvel korábbit világszerte, a 2,2 millió darabot. A felfutást elsősorban a japán Matsushita Electric Industrial Co. hatalmas forgalma okozta, derül ki a DisplaySearch amerikai kutatóintézet augusztus végi jelentéséből.

A plazmaképernyős televíziók a világon eladott összes televízió 5 százalékát tették ki az első negyedévi 4 százalék után. A lapos, azaz plazma-, illetve folyadékkristályos képernyőjű tévék iránti kereslet egyre nő, az árak csökkenése miatt.

A gyártók bevételében a plazmatévék eladása 57 százalékos emelkedést hozott, ugyanis a mennyiségi növekedés hatását ellensúlyozta az árcsökkenés. Ezzel együtt is az első negyedévben elért 18 százalékról a másodikban 20 százalékra nőtt a plazmatévék eladásából eredő bevételek aránya a televízió-eladás globális bevételeiben.

A Panasonic márkát gyártó Matsushita biztosította vezető helyét a plazmatévék piacán: korábbi 21,5 százalékos részaránya 28,3 százalékra emelkedett. A második helyen a dél-koreai LG Electronics Inc. áll 17,1 százalékkal, a szintén koreai Samsung Electronics Co. Ltd.-nek 13,6 százalékos, a holland Philips Electronics-nak pedig 10,3 százalékos részesedése van. A folyadékkristályos tévék eladásai a második negyedévben 135 százalékkal 9,4 millióra ugrottak, ami a világ televízió-eladásainak 22 százalékát jelenti.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

Trend

Képcsöves, LCD-, plazmatévé vagy HDTV?

Hódítanak a lapos tévék: áruk öt év alatt a hatodára-nyolcadára esett, ráadásul a képminőségük is sokat javult. Ám a leszálló ágban lévő, s ezért nyomott áron kínált képcsövesek vásárlása sem feltétlenül rossz választás.

MTI Tech

Megkétszereződtek a plazmatévé eladások a világon

A plazma televíziók eladása 95 százalékkal volt magasabb az idei esztendő április-júniusi időszakában, mint a tavalyi második negyedévben, elérte a 2,2 millió darabot; a felfutást elsősorban a japán Matsushita Electric Industrial Co. hatalmas forgalma okozta - derül ki a DisplaySearch amerikai kutatóintézet jelentéséből.

hvg.hu Tech

Televíziós szolgáltatást indít a T-Online ADSL-előfizetőinek

A T-Online Magyarország több hónapos tesztidőszak után ügyfeleinek elérhetővé teszi a szélessávú IP hálózaton nyújtott televíziós szolgáltatást (IPTV) Budapesten és több vidéki nagyvárosban. Az ingyenes kipróbálási periódust követően a T-Home kereskedelmi szolgáltatás várhatóan még ebben az évben elindul.