szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Nem csak fiúk és fiatalkorúak játszanak videójátékokkal – többek közt ez derült ki a World Cyber Games rendezvénysorozat keretein belül itthon elvégzett felméréséből, mely témájában az első Magyarországon.

Az online kérdőívet összesen 2284-en töltötték ki. A kitöltők között a vártnál nagyobb arányban voltak jelen a hölgyek, a válaszadók csaknem egyötöde - 17 százalék - nő volt. A kitöltők mintegy kétharmada túl van a középiskolai tanulmányain: érettségizett (24%), felsőfokú tanulmányokat folytat (20%), illetve diplomával rendelkezik (19%). A felmérésben résztvevők további egyharmada középfokú tanulmányait végzi. A kitöltők 22%-a részt vett már LAN-party-n, míg további 6% az interneten keresztül játszott.

A játékosok szokásait vizsgáló kérdésekre adott válaszok is érdekes tényekre mutattak rá. Az éjszakai órákat mindössze a játékosok egytizede tölti multiplayer játékkal, inkább az esti órákat (53%), de egyharmaduk a délutáni órákban multiplayerezik. A válaszolók túlnyomó többsége - 88 százalék - otthon játszik videó-játékokat, hat százalékuk a barátoknál kapcsolódik a játékba, míg két-két százalék az iskolát, illetve a munkahelyet jelölte meg a játszma helyszínéül.

A 2284 kitöltött kérdőívből kiderül, hogy a multiplayer játékosok nem értenek egyet azokkal a feltételezésekkel, hogy a cyber játékok egyértelműen rossz hatással lennének az emberekre. A kitöltők közül hétszázan vélik úgy, hogy a játék által sok új barátra tettek szert.

Öt százaléknak az a véleménye, hogy gyorsabban és hatékonyabban tud dönteni az élet minden területén, amióta a multiplayer játékokkal „edzi” magát. Majdnem ezren gondolják úgy, hogy az ilyen játékokkal a felgyülemlett feszültséget le tudják vezetni. Bár a kitöltők negyvenöt százaléka képes akár több órára is belefeledkezni a játékba, sokan azt vallják, hogy a játékra fordított idő nem megy sem a tanulás, sem a pihenés, sem az alvás rovására. A válaszolók fele közösségi szórakozásnak tekinti a játékot.

A felmérésből kiderül, hogy a rendszeres játék – az előítéletekkel ellentétben – nem mossa össze a valós és a virtuális világ határait, csak a válaszolók öt százaléka vélekedett ezzel ellentétesen. Csupán tizenöt százalék vélekedett úgy, hogy a rendszeres játék miatt kevesebbet mozdul ki otthonról, és mindössze három százalék vélte úgy, hogy magányosabb és kevesebb a barátja, mióta videojátékozik.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

Infinit Tech

Politikai manipulációra használják a videojátékokat

Amióta tömegessé vált az internet és hódítanak a számítógépes játékok, szinte folyamatosan hallhatunk kritikákat, micsoda veszélyeket és károkat okoznak – többek között – a gyerekek életében. A játékok világában az egyik legutóbbi felháborodás hullám a Grand Theft Auto: San Andreas című játékával kapcsolatban tört ki, a játékban ugyanis kódok segítségével erotikus jeleneteket lehetett előcsalni.

HVG Tech

Videojáték aranyáron

Az azonos vállalatcsoporthoz tartozó MediaMarkt és Saturn elektronikai áruházlánc egyes magyarországi üzleteiben kapható a hordozható videojáték-konzolok új generációját képviselő PlayStation Portable (PSP), noha azt a gyártó japán Sony hivatalosan csak szeptember 1-jétől árulja Európában - írja a HVG csütörtökön megjelenő száma.

Associated Press Monitor

Megjelent a videojáték-konzolok új generációja

A Microsoft és a Sony a múlt héten csaknem egyszerre mutatta be legújabb videojáték-konzolját. Ezeknél már kötelező a széles sávú internetkapcsolat, a minél élethűbb grafikáról pedig a hét-nyolc évvel ezelőtti szuperszámítógépekével vetekedő műveleti sebesség gondoskodik.

hvg.hu Tech

A videojátékok lehetnek a jövő drogjai

A számítástechnika fejlődésének köszönhetően már a mostani videojátékok is egyre realisztikusabbak, és egyre jobban modellezik a minket körülvevő világot. A játékra azonban - akárcsak a függőséget okozó drogokra - rá lehet szokni, ez pedig könnyen betegséghez, vagy éppen a kielégíthetetlen játékos halálához vezethet.

hvg.hu Tech

Az érzékelhető videojátékoké a jövő

Akár már egy éven belül piacra kerülhetnek olyan videojátékok, amelyek nem csak hanghatásokat és látványt kínálnak majd, hanem további érzékszerveinket is bevonják a történésekbe. Tollba épített számítógép is készül majd a közeli jövőben.

MTI Plázs

Videojáték szembetegségre

Tapasz helyett videojátékot ajánlanak angol kutatók az egyik szemükre rosszul, vagy rosszabbul látó kisgyermekeknek.